Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vilken adapter till lågnivå för 9-5 as2

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    72

    Vilken adapter till lågnivå för 9-5 as2

    Hej!

    Vill bara ha klargjort vilken adapter jag ska beställa backes för att få ut lågnivå ur en 9-5:a as2.
    http://www.backesljudbygg.se. SAAB1, SAAB2 eller SAAB3.

    Mvh Per

  2. #2
    Saab 3 ska du ha. Ta bort stereon och bara koppla på det nya det är som en skarvdosa typ. Jävligt smidigt
    9-5 2.0t steg 2 -98

  3. #3
    Hej.

    Beställde från Backesljudbygg för två veckor sen, och han sa jag skulle ha Saab2 til min Saab 9-5 As2 (1999 modell).

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    72
    Hej.

    Beställde från Backesljudbygg för två veckor sen, och han sa jag skulle ha Saab2 til min Saab 9-5 As2 (1999 modell).
    Har du fått din adapter och passar den? Känns inte som det finns nån sådan kontakt på as2 men jag kan ha fel.
    Jag har i alla fall redan beställt en SAAB3 men jag skrev i beställningen till vilken bil m.m det skulle vara till så jag får väl se vad jag får.

    /Per

  5. #5
    Har inte fått adapteret. Blev skickad 15. Juli enligt BackesLjudbygg.
    Jag har också blitt fortald at jag ska ha Saab3, men Backe skrev Saab2 til mej.

  6. #6
    Om man vill vara säker innan man beställer gör följande dra ut steron och kolla bakom om det finns någon Din kontakt, om inte ska man ha saab 3 adapter (bild 8 ) den är som en skarvning mellan stereon och den andra iso kontakten vad jag har hört så är det mest saab 9-3 som har din kontakterna varför vet jag ej.
    9-5 2.0t steg 2 -98

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    15

    adaptrar och inkompetent folk på bilstereobutiker

    Jag har en 9-5 Aero -02 med AS2 som jag vill ha bättre ljud i.
    Åker ut till MDS i Västerås första gången. Min idé är att jag vill stoppa i ett steg och 6x9 i hatthyllan (bilen är en sedan) vid första besöket säger de "inga problem, bara att lägga i befintliga hål" jag får pris och åker hem och funderar lite, åker dit i torsdags när de hade kvällsöppet för att handla grejer då. Förutom att de själva inte vet om vad som står på mds egna hemsida så finns inte en enda prislapp på en enda produkt i butiken. när jag frågar vad saker och ting kostar får jag en katalog i handen!

    nåväl, jag bestämmer mig för lite grejer och ska betala och får då höra "nej det går inte att bara lägga i, du måste göra större hål och banka ut lite plåt". eeeee ok..tänker jag och åker därifrån.

    Idag talade jag med BRL i Västerås,vilka upplevdes som mycket mer kunniga och han plockade fram grejer åt mig som skulle passa. trevligt bemötande fick jag också.
    Han upplyser mig om att jag behöver en adapter till lågnivå ut och att han kan beställa men att det brukar finns från backes på mds på lager.

    Jag betalar, åker till mds, tar med mig stereon in och de säger "nej den där stereon är inte vanlig på saab, det är ALLTID Clarion." (jag har standard AS2 från Pioneer) när jag frågade om de kunde ringa till en annan mds-butik för att fråga om råd var det mycket ovilligt, jag kände verkligen att jag "störde" han påpekade också att han minsann plockat ur en originalstereo ur en hyrbil (!!!!!!) för att kolla på den, detvar en -05:a med AS2 och Clarion påstår han.

    Observera att det är CHEFEN jag talat med hela tiden!

    Jag blir såklart lite deppig och åker och lämnar tillbaks hela skiten till BRL.

    Nu har jag precis tittat på Backes hemsida och hittar naturligtvis rätt adapter på tre röda.

    Jag blir så j--la trött. Jag har 3,5 mil till MDS, ytterligare ca 1,2 mil till BRL och har alltså åkt fram och tillbaka en j--vla massa gånger helt i onödan, och måste alltså åka och handla grejer igen.

    Adapter är beställd från Backes och för er som undrar är det SAAB3 som gäller om du har en Pioneer AS2.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    336
    Kan säga att jag genomgick precis samma process! I västerås dessutom!


    BRL ville klippa mina bakre högnivå kablar o dra in högnivå->lågnivå adapter.... kanon va?

    Dessutom kunde dom inte alls tänka sig att det var balanserade signaler. "neej.. inte en chans.. sånt finns aldrig i original stereo, bara i proffsbyggen" lät det på både MDS och BRL.

    Inte för att jag är något proffs.... men jag hade läst en del på internet innan, och man blir ganska ställd när affärerna säger totalt annorlunda.

    Tacka stcs forum och backes ljudbygg.... SAAB3 passar perfekt till en 9-5 med AS2 i. Och ljudet är perfekt nu!
    9-5 2,0t -06 BioPower Hirsch

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 433
    Citat Ursprungligen postat av Quicksilver
    Hej.

    Beställde från Backesljudbygg för två veckor sen, och han sa jag skulle ha Saab2 til min Saab 9-5 As2 (1999 modell).
    Har du fått din adapter och passar den? Känns inte som det finns nån sådan kontakt på as2 men jag kan ha fel.
    Jag har i alla fall redan beställt en SAAB3 men jag skrev i beställningen till vilken bil m.m det skulle vara till så jag får väl se vad jag får.

    /Per
    Det är likadan stereo till AS2 som AS3. Däremot vet inte Backe vad han snackar om så bry dig inte om honom...
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

Liknande ämnen

  1. Köpa lågnivå adapter från backes, men vilken?
    Av AndreasOstman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 23:54
  2. baslåda till AS3. högnivå/lågnivå adapter?
    Av thor3n900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 14:56
  3. Lågnivå adapter AS2
    Av Canackas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 19:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •