Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 42 av 42

Ämne: Blåtands-handsfree NG9-3 2005

  1. #41
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2021
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    OBS! Tabellerna i detta inlägg visas korrekt i dator. På min telefon blir det bara texten kvar, så läs på dator/webbläsare är tipset.

    Lite vidare efterforskningar har resulterat i två tabeller. Det bör räcka för att bygga adapterkabeln.
    Monteringsanvisningen i kvasi-IKEA-stil som följer med 12822898 gäller ng9-5 och ger viss hjälp. Men någon vettig beskrivning av styrenheten följer inte med. Av utseendet att döma förefaller det vara en version av Bury CC 9060, men det framgår inte tydligt av etiketten mm.
    Har i förskaffat en sådan handsfree till min 9-5 09, tror jag, nåt papper i kartongen står det RC9060 på. Men det är samma artikelnummer på kartongen som på den här
    https://webshop.saabparts.com/9-5-ge...ee-kit-eu-2068

    Jag har också handsfreeadapterkablaget med det här artikelnumret
    https://webshop.saabparts.com/9-5-ge...-handsfree1584

    Jag kollar på den mycket fina tabellen, som visas korrekt på min mobil anno 2021, men har en fundering. Kontakt 4 och 5 på Buryn är till den medföljande mikrofonen. Min bil är TEL1-förberedd och jag har kollat att det sitter en mic vid kartlampan.

    För att komma åt trådarna i 4 och 5 skulle jag då behöva klippa den medföljande mikrofonkabeln, är det korrekt uppfattat?


    Ena änden är ju en phonoplugg, andra kontakten enligt bifogad bild
    20211025_192713.jpg

    Ska jag koppla grön eller gråbrun till den gula? Om det bara går till mikrofonen så kanske det inte spelar så stor roll, men antar att fasförskjuten röst kan låta sämre, speciellt manliga röster
    Senast redigerat av lakrisdäck den 2021-10-25 klockan 21:33.

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    672
    En "tattarlösning" på bluetooth som faktiskt funkar rätt bra är Palovue Hifi som man kan köpa på Amazon för 600 spänn. Köpte en annan lite billigare först men den hade rätt störande bakgrundsbrus och lite bumlig bas. På den nya är ljudet med Spotify riktigt bra faktiskt och man kan hjälpligt använda den som handsfree för telefonsamtal. Har även gjort AUX modden som är ett måste på 9-3 för att få bra ljud. En pytteliten aktiv baslåda från Hertz och nya 3,5or från JL Audio som alla rekommenderar så blir det mycket bra ljud för dessa pengar.
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •