Mycket i den setupen som jag känner igen
Stabilt helt enkelt!
Effektmål vid mappning?
Mycket i den setupen som jag känner igen
Stabilt helt enkelt!
Effektmål vid mappning?
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Kul å höra att den är ihop igen!
Mvh Roberth
Då har jag haft min bil i bänken och labbat lite Tog stopp ganska snabbt. Ställde den statiskt på 4300rpm och började ladda på, passerade 3bar som kom en eldlåga och sedan allt vatten i motorn Detta är alltså väldigt elakt mot motorn cylindertrycksmässigt, men jag måste veta när sakerna sviktar och var. Men jag trodde att bara toppackning gick sönder, men när jag fick av toppen blev jag väldigt förvånad, den hade svetsat/skurit bort närmare 8mm gods i toppen, och även kännbart i toppdecket på blocket. Detta med orginal T7 MLS packning och O-ringat block med ståltråd och 0,2mm uppstick.
Nu ställer Corvid till det lite med nästa lösning på att hålla detta tätt, då företaget som jag fått tips om som gör custom toppackningar och då redan gjort till Saab 16v ligger i Italien, dessa svarar inte nu, men svarade för 3måander sedan. Dom gör iallafall en mjuk toppackning liknande B204/B234 med rostfria stålringar runt cylindrarna, enligt det jag fått höra så har Per Eklund kört dessa, och en kille som kör dragracing med Saab B204 och mettis kör med dessa.
DSC_0847.jpg
DSC_0848.jpg
DSC_0849.jpg
DSC_0850.jpg
DSC_0851.jpg
Manligt!
Du har inte funderat på skär-ringar?
Det har jag. Köpte dem hos Trollspeed.
De kanske fortfarande kan ta fram dem?
/J
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Verkar inte som dom gör det vad jag har hört, och när jag senast hörde dom fick fram det så var det riktigt ockerpris för dom. Kollar lite på hur dieselfolket i USA löser det, dom kör extrema cylindertryck, och dom har samma lösningar som jag bla redan kört, men även med stålringade toppackningar.
Då har jag världsrekord på gatlegal Saabmotoriserad bil skulle jag tro, 1104Hk och 1072nm i motorn med 15% drivlineförlust, skippade slicksen då det var sämre i höstas och skapar drivlineförluster på över 20% och utväxlingsfel när däcken växer kraftigt.
3,2bar laddtryck med Garrett G42-1200 Compact levererar kan man säga Ger ca 50Hk per 0,1bar laddtryck över 3bar
Denna gången har jag varit väldigt snäll mot motorn och sparat på vridet, har goda marginaler kvar ännu både med tänding och laddtryck
DSC_0865.jpg
DSC_0859.jpg
DSC_0869.jpg
DSC_0868.jpg
DSC_0867.jpg
Nu kör jag med T7 Saab orginal MLS packning och O-ringat (fick byta O-ringen på Cyl 3), men fick i veckan hem den italienska packningen.
DSC_0871.jpg
DSC_0872.jpg
Fränt! Grattis!
Ska bli grymt att höra monstret i Emmaboda när tillfället ges!
Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
Medlem #6850
Ingen film på bromsningen?
Wihoo!! Galet! Grattis!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Jösses vilket bygge! Bra gjort, grattis till resultatet!
9-3 SS Aero -05, 9-5 Aero -02, 9000 CSE 2,3t -97 med Maptun steg 1, 900s -91, Porsche Cayenne Turbo -04 samt en 96 V4-73
Har också haft: 9000 CSE 2,3t -96 med Speedparts steg 1, 900s -90, 95 v4-75, 9000cc -88b, 900 EMS -80, 99 GL injection -76
Vart fick du tag på "skärrings" packningen? brorsan kör likande i sin 16v volvo athena?
Mvh Roberth
Vilken prestation! Grattis!!!
9-3 SS Aero -05, 9-5 Aero -02, 9000 CSE 2,3t -97 med Maptun steg 1, 900s -91, Porsche Cayenne Turbo -04 samt en 96 V4-73
Har också haft: 9000 CSE 2,3t -96 med Speedparts steg 1, 900s -90, 95 v4-75, 9000cc -88b, 900 EMS -80, 99 GL injection -76