Är det mycket extra jobb att passa på och byta växellåda samtidigt som man byter koppling på en Saab 9-5 aero 04?
Är det mycket extra jobb att passa på och byta växellåda samtidigt som man byter koppling på en Saab 9-5 aero 04?
Nä, men mycket dyrare beroende vad som skall göras
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Om du köper en billig kinesisk slavcylinder så får du ner med skiten igen inom ett år.
Ska inte kosta dig en krona mer i arbetskostnad, dock är inte ne ny låda billig...Orio hade dem för 6000kr helt nya men de priset har utgått nu
Tänkte isf köpa en beg lågmilad låda. Skiljer det på en låda till aero mot typ 2.0 liters förutom utväxling ?
Kolla så du får en låda med samma utväxling bara. Aero mfl ska ha 4,05.
Vad är orsaken att du funderar byta låda, om man får fråga?
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Alla växlar inkl back funkar fint MEN det viner på alla utom på femmans vxl. Skulle kunna byta olja då lådan ändå gått 25000mil men det hjälper väl inte så ofta mot detta fenomen ?
Senast redigerat av Gyllis den 2018-02-11 klockan 13:48.
väcker denna tråd. är det någon som har beteckningen på lådan som ska sitta i min 9-5 aero 04?
Och med tillägg B05.
Alltså FM55B05.
Det finns nyare med högre nummer (tillägg).
Då krävs det nyare länkaget.
Att jämföra bilder på bildelasbasen är effektivt.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Man tackar ,dags att leta lågmilad låda
Kolla på Saab webbshop de har bra pris på lådor.
Exempelvis denna https://webshop.saabparts.com/9-5-ge...lada-man-5vxl4
Gäller att kolla version och utväxling.