Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vilket av dessa är budgetdäck?

  1. #1

    Question Vilket av dessa är budgetdäck?

    Hej, tänkt skaffa nya sommarsulor snart och har varje år kört med Kumho. Jag är nöjd med Kumho men polarna snackar om att det finns ett annat märke i budget klassen...

    Namnet låter si så där, "landsail" mer info: https://xn--landsail-dck-pcb.se/ hemsidan skriver ju mkt gott om märket givetvis men jag undrar om vad ni som faktiskt kört med däcket tycker...


    Min direkta fråga är om någon här kört med Landsail? Är det bra eller dåligt?


    //S

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 049
    Medlem#
    7998
    Kört med Landsail på flera bilar, tycker dom är riktigt bra och tysta
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Landsail börjar komma upp från det där riktiga budgetsegmentet till halvbra sulor. Jag har aldrig kört dom själv men har vänner som är petiga med sina bilar och säger att dom är helt ok. Det låter med andra ord som bra värde för pengarna. Ska man ha riktigt bra sulor så kanske dom inte är där ännu, men om man letar efter lite billigare däck så verkar dom helt ok.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 920
    de flesta budgetmärken har blivit betydligt bättre än de var för tex 10 år sen. Lågvattenmärken finns även idag såklart. Det man kan titta efter är ju om det är ett märke som ingår i nån av de större. Då är det ju oftast samma teknik, gummi och stommar. kanske nåt äldre mönster bara. Michelin, Conti och de flesta har ju allihop budgetmärken i kulisserna även om de inte skyltar med det.

  5. #5
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Men det är ännu viktigare att bygga upp ett bra förtroende hos "sin" däcknisse och till slut så kommer man få bra däck och TOTALPRISER monterat och klart på fälg (eller på bil oxå) som är det viktigaste av allt enligt mig.

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #6
    Kört Landsail ls588 de senaste 3 åren på min 9-5 och de är grymt bra! Tänkte dock prova PS4 denna gången bara för att se skillnaden mot en riktigt premiumdäck Deras vinterdäck är dock skit och väldigt svårmonterade enligt min däckgubbe!

    Personligen köper jag helst däck på nätet då man sparar massa utan problem sedan tar random turkmek runt 500kr för alla däck med balansering etc så man sparar en del

  7. #7
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 195
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av storles Visa inlägg
    Hej, tänkt skaffa nya sommarsulor snart och har varje år kört med Kumho. Jag är nöjd med Kumho men polarna snackar om att det finns ett annat märke i budget klassen...

    Namnet låter si så där, "landsail" mer info: https://xn--landsail-dck-pcb.se/ hemsidan skriver ju mkt gott om märket givetvis men jag undrar om vad ni som faktiskt kört med däcket tycker...


    Min direkta fråga är om någon här kört med Landsail? Är det bra eller dåligt?


    //S
    PÅ A svarar jag "Ja, någon här har kört med Landsail"
    På B svarar jag "Ja, det upplevs bra av de som provat"

    Mer utförliga svar kan man hitta genom att använda forumets sökfunktion. Frågan har redan ställts och besvarats utförligt här i forumet. Det är ganska meningslöst att kopiera svaren här. Bättre då att fortsätta den redan pågående diskussionen i forumdelen "köpråd".

    Direktlänk: Köpråd sommardäck

    Fast nu ligger denna fråga i forumdelen "Utseende och styling". Menar du utseendemässigt? Då tycker jag Landsail ser lika bra ut som andra märken!
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 258
    Hur manga mil verkar dom räcka till ?
    Michelin Energy saver har jag kört med och räcker länge.
    (utan en massa burnouts bör tilläggas I detta forum) ;-)

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604
    Med tanke på nu för tiden ständigt pågående kampanjer & internet, så kan hitta bra däck till budgetpriser, så jag personligen förstår inte varför man köper noname.
    För mig lite som "-Jag kör inte snabbare än 40km/h så jag tar inte på mig bälte"

    1 användare gillar detta inlägg


    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

  10. #10
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Ja, oftast räcker det med 100-200kr per däck för att få något som är top 5 typ, i alla fall i segmentet sommardäck och 15-18"

Liknande ämnen

  1. Vilket längsgående bromsrör går till vilket ok (9-5 -01)?
    Av bjornj76 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-12-25, 00:53
  2. Vilket stift är vilket på lågnivåkabeln? *Löst*
    Av Nirre74 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 22:23
  3. Vilket av dessa dump alternativ är en "myt"
    Av Kimpaa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 10:25
  4. Tysta budgetdäck
    Av Lindfors i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 23:56
  5. byte av länkarms bussning og9-3 vilket är upp och vilket är
    Av M frändberg i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 13:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •