Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Passat GTE

Hybridvisning

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    882

    Passat GTE

    Nu kommer det bli ett långt meddelande. Känner att jag måste skriva av mig då jag har beslutsångest (som jag brukar ha för det mesta, dock är detta ett väldigt stort beslut).

    Kort info: Jag bor med familjen i Floda utanför Göteborg. Vi bor i radhus med tillhörande garaget. Jag har ca 4 mil enkel väg till jobbet. Frun studerar i Borås, kör dit ca 2 gånger i veckan (5 mil enkel tur så ca 20 mil i veckan), hon jobbar även extra i närområdet (2 mil t/r). Vi har två barn som ska hämtas lämnas på förskola... blir för tidskrävande när man hämtar/lämna att åka kollektivt så vi är i behov av två bilar.

    Vi äger just nu en Saab 9-3 SC BP -08 13.000 mil och en Saab 9-3 -99 23 000 mil. Frun kör nya saaben och jag kör den gamla (billig att pendla med). Jag samåker dock 1-2 gånger i veckan.

    Jag börjar bli lite trött på att hålla efter två bilar. Nya 9-3:an är verkligen jättefin och vi har haft den i två år. Väldigt välskött men törstig i moderna mått. Gamla 9-3:an är en 2500kr bil som jag fixat iordning (ny soppapump etc... en riktig "stridsvagn" som jag tror blir svår att döda).

    Genom jobbet har vi möjlighet att ta personalbil. Har spanat på en Passat GTE. Den skulle kosta mig ca 4500kr (3000 mil årligen) i månaden netto (inget som kommer påverka SGI eller pension). På jobbet finns möjlighet att ladda. Hemma i garaget så laddar vi gratis då elen betalas av samfällighet, så bränslemässigt kommer det kanske gå åt 1 liter fram och tillbaka till jobbet och ingen elkostnad.

    Dock är 4500kr mycket pengar... och bränslekostnaderna kommer ju inte elimineras helt (man pendlar ju inte bara till jobbet) men gå ner MYCKET samt det blir billigare att göra långresor. Det kommer fortfarande bli "dyrare" att pendla med Passaten än med gammelsaaben skulle jag tro men jag kommer ju inte behöva laga Passaten själv o anda sidan. Gammelsaaben vet man ju aldrig riktigt vad som händer med den... men den har fungerat kanon i 5 månader.

    Alternativ 1: Optimalt är ju att behålla ng 9-3:an och ha den som andrabil. Köra ca 1000 mil årligen med den och sköta den väl. Tyvärr måste Passaten stå i garaget och laddas så ng 9-3:an kommer få stå på allmänparkeringen vilket kommer störa mig . Jag kommer vilja ta hand om saaben mer än Passaten, passaten skulle mer än gärna kunna få stå utomhus men det går inte. Detta är även det "dyraste alternativet" men jag kommer ha ett bekvämt bilägande i flera år framöver.

    Alternativ 2: Näst dyrast är väl att behålla gammelsaaben och ha som "skitbil". Bekvämt att slippa bry sig om någon bil egentligen men samtidigt lite tråkigt. Denna bilen kan jag nog mecka det mesta med själv och går den sönder totalt så blir det skroten - enkelt. Om jag väljer detta alternativet så får jag även kanske 50k för nya saaben... men jag vet att jag kommer sakna ihjäl mig efter nyare saaben och ångra mig efter några år!

    Alternativ 3: Skita i personalbil... behålla båda saabarna och gråta vid bensinmacken och svära när grejerna går sönder. Lär vara billigast.

    Så nu fick jag skriva av mig. Åsikter på det??
    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

  2. #2
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    4500 i månaden minus lite soppapengar. Bra att ha vid uppgradering/underhåll av 2 Saabar.
    Det är riktigt smart att ha två liknande bilar när man skruvar själv.

    Har du för mycket pengar? Byt gammelsaaben mot en lite bättre 9-3.

    Lång fråga - kort svar! Om 5år kanske svaret blir ett annat...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 139
    Medlem#
    8758
    Alternativ 3 alla dagar i veckan. En hybrid har två drivsystem som kan gå sönder, samt en massa gizmos som kan ställa till det...

    Varför inte använda en bra verkstad som kan skruva på dina existerande bilar? För 4500:-/månaden kan du kosta på en hel del verkstadsservice även efter du räknat av soppapengarna, och du har friheten att göra precis vad du vill utan att det kostar skjortan, och din maximala risk är bilarnas värde.

    Det som är lätt att glömma bort i sammanhanget är att om någon av dina Saabar trasslar kan du sannolikt fixa det själv om det är akut, och slipper åka bärgningsbil och verkstadscirkus. En leasad GTE måste till verkstad för nästan varje åtgärd, både av tekniska skäl och leasingkraven.

    Om du har för mycket pengar kommer saken kanske i ett annat läge...

    Som någon uttryckte det, den billigaste bilen är den du redan har (vilket gäller i de allra flesta fall).

    Sedan har väl inte GTE:n snabbladdning, vilket i praktiken gör att du nog kommer att köra på bränsle oftare än du planerat. Jag har förstått att just detta med snabbladdningen (och ett någorlunda stort batteri) är den mest kritiska delen för att effektivt kunna köra på el. Jag misstänker att även om du får mindre bensinnota så blir den inte heller försumbar, såg någon med en Outlander PHEV som pekade på drygt 0,4 l/mil i årsmedel, men det skiljer säkert en del. När det är kallt är värmen ett problem om bilen inte har värmepump, något som verkar vara mer eller mindre standard på moderna elbilar. Vad jag menar är att jag tror att din uppskattning på snitt runt 0,1 l/mil troligen inte håller över en längre period.

    ---

    Ett annat sätt att se på saken är hur vill du att din bilpark ska se ut? Vilket alternativ är bäst för att komma dit?

    För min egen del ser jag en elbil ingående i min bilpark om några år, någonstans kommer jag troligen att behöva anpassa bilparken till miljözonerna i Stockholm, men än vet vi inte de exakta kraven och framför allt inte om tidschemat drar ut på tiden. Men framför allt är en elbil mycket mindre service-krävande och har färre (motor-) delar som kan haverera. Som jag ser det är en hybrid för det mesta ett steg i fel riktning.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 245
    Personalbil är ju smidigt om man vill åka problemfritt. Sedan får man värdera det till plånbokspengar. Nackdelen är väl att eventuella skador kan komma som en överraskning kostnadsmässigt vid återlämnande.

    Jag har en 2017 GTE som förmånsbil. Den kostar 2966kr brutto. Med 55% marginalskatt blir det drygt 1600 bara. Det är med bensinvärmare och dragkrok. Vi har sett till så vi har bränsle mot reseräkning och inte förmån. Får ca 14kr milen netto för tjänstemil. Laddar fritt på jobbet men inte hemma.

    Jag åker ca 40-45% på el. Tar man en Passat nu får man wallbox monterad hemma. Den laddar på 16A. Jag kör på 10A så det tar en 4-4,5. Åtgång ca 2kwh/10km

    Åker man längre sträckor så har man ju alltid el till en del. Annars drar den drygt 0,6.

    Man garvar väl inte ihjäl sig åt en Passat GTE men det är en praktisk bil med stora utrymmen. En GTE är ju hyggligt utrustad från början.

    Smidigt med bensinvärmare på vintern. På sommarn kan man via app få den kall om man har ladd i batteriet. På vintern behöver man ha den uppvärmd och inte ladda för mycket med rutvärme/defroster/speglar/stolsvärme om det skall bli några mil. På andra delar av året går den 50+km om man åker 60-90km/h klokt. Motorväg suger hårt i vänsterfil. För att få mil får man åka bland tradarna i högerfältet.

    /Fred
    Senast redigerat av Fral den 2018-01-30 klockan 11:48.
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  5. #5
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Fred: Det var bättre förr.

    Tror inte Manganishen har så mycket pengar och kunskap, det får han bygga på.

    Tror nog på ett mellanting på punkt 3.
    Familjen skall åka tryggt, det är Prio 1.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #6
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 245
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Fred: Det var bättre förr.
    Visst. Då kunde man ha Saab som förmånsbil.

    Jag åker ofta till Linköping i tjänsten. Det är dryga 40km. Perfekt för en GTE. Någon backe på E4 som jag kör bensin, resten på el. Sedan friladdning i Linköping och hemfärd. 8-10kr laddning hemma men sedan 120kr rätt ner i fickan :-)

    Inte många sådan turer innan bilen är en "inkomst".

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    882
    Fel forum att fråga i men alla som tror att Saabar är nästan gratis att åka runt i får nog tänka om.

    4500kr låter mycket men det är för att man får kostnaden synbar varje månad.

    Om man jämför med vår 9-3 -08. Vi köpte den kontant. Men kostnader i korta drag månadsmässigt.

    Värdeminskning 1500kr
    Skatt/bes/rep: 500kr?
    Försäkring: 400kr
    Bränsle: 1500kr

    Beror ju givetvis på vilket miltal man räknar på. Men ni ser, ca 3900kr i korta drag och det är lågt räknat!

    Och RZ. Rätt dryg kommentar med pengar och kunskap.

    Jämför man att byta ut Ng 9-3an mot passaten så är det ju inte 4500kr skillnad som ni verkar hävda.





    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

  8. #8
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 682
    Medlem#
    7660
    Citat Ursprungligen postat av manganish Visa inlägg
    Värdeminskning 1500kr
    Är det verkligen rimligt på en 9-3 SC? Beror såklart på vad ni betalade, inte är den väl värd 0 efter 3 år? Om ni gav marknadsmässigt 50-60k för en bil som rullat ~12-15k mil.
    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '91 900 Turbo
    @schwrtzwrks - Garaget

  9. #9
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Schwartz Visa inlägg
    Är det verkligen rimligt på en 9-3 SC? Beror såklart på vad ni betalade, inte är den väl värd 0 efter 3 år? Om ni gav marknadsmässigt 50-60k för en bil som rullat ~12-15k mil.
    Tycker oxo det känns högt... Sköter man om bilen sjunker den knappt något per år nu när den är 10år gammal. Rimligen behöver den då inte skrotas inom 10år heller.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  10. #10
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av manganish Visa inlägg
    Om man jämför med vår 9-3 -08. Vi köpte den kontant. Men kostnader i korta drag månadsmässigt.

    Värdeminskning 1500kr
    Skatt/bes/rep: 500kr?
    Försäkring: 400kr
    Bränsle: 1500kr

    Beror ju givetvis på vilket miltal man räknar på. Men ni ser, ca 3900kr i korta drag och det är lågt räknat!
    Gör samma beräkning för båda Saabarna! Och för passagen!

    ----
    Citat Ursprungligen postat av manganish Visa inlägg
    Och RZ. Rätt dryg kommentar med pengar och kunskap.
    Jo, det tyckte jag oxo. "för mycket pengar" som jag själv skrev, var inte heller en så trevlig formulering. Ursäkta. Den som har, småbarn, nyköpt hus och två gamla Saabar har normalt intresse av ekonomiska lösningar. Precis som för de flesta är det bra med låga kostnader. Men det gäller även alla med gott om pengar. Så det är väl OT HUR mycket pengar man har.

    Det samma gäller hur mycket kunskap man har. MEN det finns alltid saker att lära. För alla. Det tar tid att lära sig. Andra gången man gör något är enklare än första. Så har man två Saabar är det väldigt mycket mindre jobb och att serva, felsöka, uppgradera och reparera än om man bara har en. Räknat per bil alltså.

    Kostnad för att ha ett litet lager av reservdelar och servicedelar i garaget kan slås ut på två bilar. Samma gäller speciellt inköpta verktyg.

    (det är så jag tolkar den dryga kommentaren)
    -----
    Tycker man det är kul att skruva på bilar. Är valet lätt.
    Citat Ursprungligen postat av manganish Visa inlägg
    Jämför man att byta ut Ng 9-3an mot passaten så är det ju inte 4500kr skillnad som ni verkar hävda.
    Nä, såklart. Vad tror du det är. 3000kr?

    Tänk oxo på att det kan vara bindningstid på passaten. Men om du äger din bil kan du byta när du vill.
    Senast redigerat av Mr.O den 2018-01-31 klockan 06:14.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  11. #11
    Hade kört på GTE
    *Billigare bränslekostnad
    *Bekvämare
    *Tystare
    *Dricker mindre när man kör på bränsle
    *Modernare infortainment och inredning
    *Rymlig!
    *Ska du köra inne i GBG innestad så behövs de minst Euro 6 klassning

    Chefen har en sån och åkt med några gånger, och det är heltklart en grym bil med mycket utrymme! Värt varje krona enligt honom som innan dess körde en passat -13 TDI R-Line 4motion

  12. #12
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 245
    Man kan ju tycka att en 1,4 bensin på 156hk/240Nm skulle vara segt. Med automat funkar det bra. Behöver man åka om så har du ju GTE läget med 218/400 att tillgå. Batteriet sparar lite så det finns alltid kvar även om det står 0km på räckvidd.

    Det är bara DSG6 på en GTE. Det är för att inkopplingen av elmotorn tar plats. Elmotorn är på 115hk/330Nm. Vridet kommer ju dessutom från exakt botten så att säga.

    Car-play och Siri funkar grymt bra. Stolarna är väl platta. Men 80 miljoner tyskar kan inte ha fel. Man skall sitta ovanpå.

    Min 320 F31 med stortsolar var mer åt Saabhållet. Det är det jag saknar mest.

    Passat är stor. Har något åkt in mot ryggstödet i bagaget måsta man sätta ett knä i bagaget och sträcka sig in. Djupare än OG9-5

    /F
    Senast redigerat av Fral den 2018-01-30 klockan 14:19.
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509

    Passat GTE

    Värdeminskningen kanske är 500-800 kr mindre, men ska man vara ärlig så är väl underhållet mer än 500 i månaden så det blir nog samma i slutändan.

    Tycker det låter rätt bra att ta passaten och ha en av bilarna man kan lita på. Det kommer inte 10 papp i reparationskostnad plötsligt en månad. Om den gamla saaben rasar kanske frun kan åka buss tills ni hittat en ersättare i samma prisklass -varför inte en saab?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  14. #14
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Jag har fört bok på mitt bilägande sen oktober 2001.
    Jag kan med rätt stor säkerhet säga vad det kostar att köra.

    Vår 9-3 Diesel 2007 kostar i nuläget 27 spänn milen, räknat på att försäljningspriset är noll kronor, dvs jag kör den till skroten. Med tanke på att den nyss passerat 20kmil så känns det som att jag inte direkt övervärderat bilen.
    Bilen som jag pendlar med, en 9000 från 96 ligger i nuläget på 17 spänn milen. Samma här, jag räknar med att restvärdet är noll.

    9-5 V6an som jag hade innan kostade när allt var inräknat och bilen var såld, efter 3300 mil, 17:16/mil.
    9-3 V6an från 2006 är nog den dyraste bil jag någonsin kört, den kostade på 4954 mil, 26:21/mil.
    Senaste og9-3an jag hade körde jag bara 1845 mil med, den slutade på löjliga 11:54/mil

    De senaste åren har milkostnaden åkt lite upp och ner beroende på hur vi byter bilar.
    2013: 5412 mil, 16:87/mil
    2014: 5450 mil, 22:42/mil
    2015: 5800 mil, 27:76/mil
    2016: 6153 mil, 16:10/mil
    2017: 5773 mil, 25:08/mil

    Snitt: 21:63/mil vilket väl får anses vara rätt billigt. Med 6000 mil om året så kör man 500 mil i månaden, alltså 10815:- vilket då såklart inkluderar bränsle.

    Så, nog fasen är det billigare att åka äldre bilar än att köra nytt.

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    882
    Vi gav 87000 för två år sedan. Den hade då gått 9500 mil med 1 ägare och mycket bra skick.

    Räknar idag att vi skulle få ca 55 000kr. 2 ägare och fortfarande mycket gott skick

    Får justera till ca 1300kr i värdeminskning. Men visst, lägre värdeminskning per månad ju längre vi behåller bilen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

  16. #16
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Köper man "rätt" bilar så brukar man sällan ha värdeminskning. Det är ovanligt att jag säljer bilar för mindre än vad jag köpte dem för. Kör man i genomsmitt ett år med bilen så brukar värdeminskningen vara negativ om man spelar sina kort rätt.

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 425
    Medlem#
    3020
    Exakt Bollman, jag har ingen kostnad för mina bilar. Det blir en inkomst när jag säljer dom
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  18. #18
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 245
    När jag åkte Volvo och Saab var det A4 sidor med garanticlaims och goodwillsaker som fixades. Kändes som att slutkontrollen lades över på första föraren typ.

    Tyskar kan säkert trassla men jag har klarat mig bra. Resten av avdelningen också med tyskar. Min BMW E91 bytte jag två parkeringslampor på. BMW F31 inget alls. Båda 9000 mil. Passaten har gått 3000 mil. Inget bytt. Passaten fick en mjukvaruuppdatering då man kunde får ett larm om något hybridfel.

    VW service är väl inget som man höjer till skyarna men det funkar. När Passaten blev poppis 1998 sket det ihop sig. Sedan dess har de aldrig kommit ifatt. Förmånsbilar prioriteras säkert när Volkswagen Finans står som ägare.

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    882
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    De senaste åren har milkostnaden åkt lite upp och ner beroende på hur vi byter bilar.
    2013: 5412 mil, 16:87/mil
    2014: 5450 mil, 22:42/mil
    2015: 5800 mil, 27:76/mil
    2016: 6153 mil, 16:10/mil
    2017: 5773 mil, 25:08/mil

    Snitt: 21:63/mil vilket väl får anses vara rätt billigt. Med 6000 mil om året så kör man 500 mil i månaden, alltså 10815:- vilket då såklart inkluderar bränsle.

    Så, nog fasen är det billigare att åka äldre bilar än att köra nytt.
    Gör en snabb beräkning på Passat GTE när man kör 3000 mil per år med i snitt 0,4 i förbrukning vilket verkar rätt rimligt.

    4500kr x 12 = 54000kr
    0,4 x 3000 = 1200 liter soppa
    soppapris 14.50 kr/L ger 1200 x 14.50 = 17400

    totalt 71400kr

    På 3000 mil blir milkostnaden 23,8 kr/mil vilket jag anser är rätt OK för en sprillans ny bil.

    Javisst man kan jämföra med gamla 9-3:an från 99 och då är väl milkostnaden 15kr på den bilen kanske.

    Men det är lite som att jämföra äpplen med päron - eller ska folk argumentera att det är bekvämare att åka og 9-3 än sprillans ny Passat?

    Mitt egentliga problem är att jag vill byta ut nya 9-3:an mot Passaten men jag är helt säker på att jag kommer sakna ng 9-3an alldeles för mycket. Visst behåller jag gammelsaaben så kan jag bara köpa en annan billig saab när den ger upp.

    MR.O: I mitt fall blir det en kombination av ekonomi och bekvämlighet. Småbarn kostar pengar och tar tid. Det handlar väl vad man prioriterar att göra med sina pengar också. I detta fallet så skriver jag till er egentligen för att lufta ut att jag inte vet vad jag vill prioritera just nu, därav de olika alternativen.

  20. #20
    Du skriver både att du vill ha en ny bil samt kommer sakna din 2008 9-3.

    Har Passaten för 4 500 kr garanterat restvärde? Studera även VWFS villkor för skador och slitage.

    Kan en begagnad GTE vara ett alternativ? Finns för under 300 000 kr. Det ger en kapitalkostnad på 350 kr/mån (2% rta) efter avdrag. Tillkommer värdeminskning (år 1-2: 4 000 kr/mån?), skatt, försäkring, parkering, bränsle, däck, service, trängselskatt.
    https://www.bytbil.com/stockholms-la...-5677-11387735

    Testa och hyr/låna en Passat ett veckoslut och se om du tycker den är värd pengarna.

    Spontant låter 4 500 kr dyrt (faktiska kostnaden kan bli högre) men du kommer inte få en helt ny bil billigare.

    Beträffande värdet på din tio år gamla 9-3, är väl 45 000 kr sannolikare? Håller med flera skribenter. Köp en fin 9-5 SC Aero.
    Senast redigerat av turbo4ever den 2018-01-31 klockan 11:36.

Liknande ämnen

  1. Vad behöva och vad passat gt17-15t
    Av Tomsan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 16:47
  2. VW Passat V6 erfarenheter.
    Av Bacon i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-19, 22:24
  3. Polisen köper in 50 st Passat ist. för NG 9-5....
    Av Perponken i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-12-11, 12:49
  4. Passat 1.9 TD -92 med Blinkers problem?!
    Av adj i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •