Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: trimning med automatlåda

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    793

    trimning med automatlåda

    Har nu hittat en bil som jag troligen kommer köpa, det är en 2,0ltt (150hk)-97 jub. tycker den är lite slö, så jag tänkte köpa ett steg 1 till den, det enda jag undrar då e hur det kommer gå med lådan, det sitter ju en automat i, (ville ju ha man). kommer även dra hästtransport med den så därför undrar jag hur lådan påverkas. jag kan automatlådor dåligt...

    /Eyeball
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    232
    Jag hade en vanlig 2,3 automat i min 2,3T 200 och det funka bra så automaten bör palla 200hk utan problem.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    571
    Enligt det som jag hört av endel kunnigt folk så skall min aut. palla runt 230-250hk. Det är inte samma årsmodell, utan en -90:a så jag vet inte hur din låda är?

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    793
    då borde det inte vara några problem med ca220hk iaf..
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    635
    beror på också vad du har för körstil men 220hk ska inte va några problem
    Saab 9000 Griffin 2,3T-94
    Låda trasig

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    1 244
    Jag har också en 9000 -97 2,0t automat som är chippad till ca 225 hk och det verkar inte vara
    något problem, man känner att programvaran är gjord för att skona lådan, väldigt lite
    ladda på låga var på ettans växel när varvet har kommit uppemot 4000 börjar bilen
    ladda lite mera sedan sjunker laddet så lådan för växla och när 2:an är i börjar det hända mera.

    Ett jag chippat blev det en helt annan bil, mycket skönare att köra, bilen växlar inte
    lika ofta, finns lite mera ork vid tex omkörning
    skillnaden mellan orginal och chippad är helt enorm.
    Jag rekomenderar dig starkt att chippa.
    Saab 9-5 Sedan 2.0T Maptun Steg1 E85 BioPower
    http://www.garaget.org/?car=302321

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    793
    en annan sak jag fundera på är om man monterar dragkrok, så måste man montera oljekyl på vissa bilar, hur är det med denna?? nån som vet det, det kanske redan sitter monterat?
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    232
    Nä inte måste du ha olje kylare för att du har dragkrok... Däremot om du ska koppla på nånting tungt på dragkroken så är det nog bra med oljekylare Det satt standard på min, trodde det gjorde det på alla. Min motor och låda är från -93.

Liknande ämnen

  1. Trimning av 2.3T -92
    Av Slanerislana i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 14:21
  2. ang trimning
    Av jimmymannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 23:14
  3. Trimning
    Av Nicco5859 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 12:57
  4. Trimning
    Av Crackert i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 00:32
  5. Trimning!!!!!
    Av jakan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 02:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •