Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 112 av 112

Ämne: Saab og900 T16 Aero -87

  1. #101
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 470
    Medlem#
    6234
    Vill man ha tre tum men vill ha original look så kan man ju platta till ändröret.

    Min og900 fick tre tum och man hörde 2 kvarter bort när bilen kom. Haha

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  2. #102
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Mälardalen Sala
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Vill man ha tre tum men vill ha original look så kan man ju platta till ändröret.

    Min og900 fick tre tum och man hörde 2 kvarter bort när bilen kom. Haha

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Javisst kan man göra det! Haha låter lite väl för min smak även om det är häftigt.
    Nu: Saab 9-5 2.3T BioPower Griffin Sportcombi -10, Saab 9-5 2.3T Aero Sportcombi -08, Saab 900 T16 Aero -87
    Tidigare: Saab 9000 CSE 2.0T -95, Saab 9-5 2.3t Vector Sportcombi -03
    Önskelista: Saab 9000 Aero, Saab 9-3 Turbo X Sportcombi (manuell + taklucka)

  3. #103
    Steg 2 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås #3471
    Inlägg
    2 680
    Medlem#
    3471
    Kan länka in två filmer från Youtube hur min gröne låter. Org avgas utan katt när snuttarna spelades in. Har förvisso hagelbössa i rostfitt vet inte vad det gör i det hela.

    1 användare gillar detta inlägg


    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  4. #104
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe_Sala Visa inlägg
    Hade inte tänkt ett 3” system utan försöka hålla det mer original. Därför jag tänkte att det kanske räcker med att köra originalutförande men endast byta till fullflödesdämpare/katalysator så kanske det låter lite mer i alla fall, sen att det är rostfritt på det.
    Kör detta! http://www.simons.se/produkter/sport...ab/900/900/273 (art nr. 061-K).
    Du behöver ju inte katalysatorn, och med detta får du 2 ljuddämpare (men "rätta" 900 T16 ljudet).
    Har detta på min cab, sjukt nöjd då de inte ligger an/tar i som 3" kan göra, men du får skönsången genom 2,5".
    Håller man sig under 3000 RPM går bilen nästa lika tyst som original, bara mer "gurgel". Varva lite mer, ja du förstår....
    My 2cents, vi verkar vara ute efter samma sak.

    Vissa tycker man ska korta slutröret på facelift 1987-framåt, då de sticker ut lite med dess integrerade stötfångare.
    Jag tycker de ser coolt ut, och kör som de är

    Säg till om du önskar en video med ljudet, jag startar gärna pärlan i garaget om de hjälper ditt beslut

    Bilen går märkbart bättre, har detta ihop med röd APC box. Bilen laddar lite tidigare med mer laddtryck, och bibehåller detta något längre.
    Tilläggas bör att jag ej rört bränsle / chippad o.sv.
    Vill man sedan ha original, byt till ett annat avgas.
    Fälgar / sänkning / avgas o.sv. tycker jag är väldigt enkelt att återställa till original.

    Slutligen, super-fin bil och fortsatt lycka till!

    //Nils

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 900 Gli 2dr sedan MY84
    Saab 900 T16 5dr CC MY85
    Saab 900 T16 Cabriolet MY87
    Saab 900 T8/T16 Special MY89 Projekttråd

  5. #105
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 504
    Citat Ursprungligen postat av NisseT16 Visa inlägg
    Kör detta! http://www.simons.se/produkter/sport...ab/900/900/273 (art nr. 061-K).
    Du behöver ju inte katalysatorn, och med detta får du 2 ljuddämpare (men "rätta" 900 T16 ljudet).
    Har detta på min cab, sjukt nöjd då de inte ligger an/tar i som 3" kan göra, men du får skönsången genom 2,5".
    Håller man sig under 3000 RPM går bilen nästa lika tyst som original, bara mer "gurgel". Varva lite mer, ja du förstår....
    My 2cents, vi verkar vara ute efter samma sak.

    Vissa tycker man ska korta slutröret på facelift 1987-framåt, då de sticker ut lite med dess integrerade stötfångare.
    Jag tycker de ser coolt ut, och kör som de är

    Säg till om du önskar en video med ljudet, jag startar gärna pärlan i garaget om de hjälper ditt beslut

    Bilen går märkbart bättre, har detta ihop med röd APC box. Bilen laddar lite tidigare med mer laddtryck, och bibehåller detta något längre.
    Tilläggas bör att jag ej rört bränsle / chippad o.sv.
    Vill man sedan ha original, byt till ett annat avgas.

    //Nils
    Jag kör med samma koncept på min bruksbil och är grymt nöjd med det.
    På min är det 3" system till första dämparen och den delen är ju inget problem med plats.

    Oavsett Simonz eller 3" är det klokt att platta till röret där det passerar fästet för panhardstaget så minskar risken att det slår i. Originalrören är också tillplattade där.

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 Aero -91, 900 T16 -83, 9000 Aero -95, 900 T16 -89, 9000 Aero -96, 900 Cab -94, 95 -62, BM425, 9000 Aero -93, 900T8 -89, 900T8 -83

  6. #106
    Grundladd _Tegel_s avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    rostfritt låter mer i sig själv med så fullflödes kan bli bröööööl

    kollat på simons?

    Första systemet jag gjorde var på min-84. ingen katt alltså.

    org downpipe sen 3" på det, JT's största ljuddämpare

    https://www.youtube.com/watch?v=Jy1eDwwLtKI

    nog goaste ljudet jag hade på den bilen och testade massa varianter.
    Man kan inte låta bli att relatera till en Impreza

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #107
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Mälardalen Sala
    Inlägg
    98

    Demonterat stora vingen

    Demonterade stora vingen igår då det var övertejpad ett lacksläpp bl.a. precis vid kanten på vingen.
    Vingen i sig är inte heller speciellt omsorgsfullt lackerad så detta måste åtgärdas!






    Nu: Saab 9-5 2.3T BioPower Griffin Sportcombi -10, Saab 9-5 2.3T Aero Sportcombi -08, Saab 900 T16 Aero -87
    Tidigare: Saab 9000 CSE 2.0T -95, Saab 9-5 2.3t Vector Sportcombi -03
    Önskelista: Saab 9000 Aero, Saab 9-3 Turbo X Sportcombi (manuell + taklucka)

  8. #108
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 139
    Medlem#
    7660
    Oj, ja den där kan du nog få ordning på med lite kärlek. Glasfiberkopia, dvs. "gummikanten" håller sig längre än på originalet. Jag har funderat på om man skulle köra plastidip på kanten för att få lite originalkänsla

    2 användare gillar detta inlägg


    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul
    '01 9-3 Aero -laserröd
    ’04 9-5 Aero SC -espressosvart
    Garaget

  9. #109
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Mälardalen Sala
    Inlägg
    98
    Anade att det var en kopia.

    Är det ens någon idé att försöka få tag i en riktig originalvinge?

    Det var ingen dum tanke med plastidipen.
    Nu: Saab 9-5 2.3T BioPower Griffin Sportcombi -10, Saab 9-5 2.3T Aero Sportcombi -08, Saab 900 T16 Aero -87
    Tidigare: Saab 9000 CSE 2.0T -95, Saab 9-5 2.3t Vector Sportcombi -03
    Önskelista: Saab 9000 Aero, Saab 9-3 Turbo X Sportcombi (manuell + taklucka)

  10. #110
    Steg 2 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås #3471
    Inlägg
    2 680
    Medlem#
    3471
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe_Sala Visa inlägg
    Anade att det var en kopia.

    Är det ens någon idé att försöka få tag i en riktig originalvinge?

    Det var ingen dum tanke med plastidipen.
    Beror väl på skicket på kopian. Hittar du en original i bra skick blir den ofta dyr mkt dyr. Jag har en som ska på min gröne. Den behöver lite vård och färg samt fix av gummit infästning mot plasten. Så jag har dragit mig lite för o börja fixa. Men fått lite tips hur man kan gå tillväga mm.
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  11. #111
    Det är jag som lackerat den vingen! Inser att det inte var något vidare lackjobb
    Värt att nämna är att det var originalvinge med "skumgummi" kanter när jag köpte bilen. Den var i helt okej skick, men jag ville få den att bli bättre. Och jag brukar vara någorlunda händig (nåja). Men i detta fall gjorde jag bort mig, och försämrade vingen rejält. Därav kopian. Det stod MY87 på gamla vingen, så antar att den monterades redan för länge sen

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #112
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Mälardalen Sala
    Inlägg
    98
    Ok! Haha kan hända även den bäste.
    Vad hände med den andra vingen sen?

    Med vetskapen om att det satt en originalvinge på innan
    måste jag ju bara få tag i en.
    Senast redigerat av Tobbe_Sala den igår klockan 23:44.
    Nu: Saab 9-5 2.3T BioPower Griffin Sportcombi -10, Saab 9-5 2.3T Aero Sportcombi -08, Saab 900 T16 Aero -87
    Tidigare: Saab 9000 CSE 2.0T -95, Saab 9-5 2.3t Vector Sportcombi -03
    Önskelista: Saab 9000 Aero, Saab 9-3 Turbo X Sportcombi (manuell + taklucka)

Liknande ämnen

  1. Saab 99 Turbo / Saab og900 Aero
    Av Thorsten29 i forum Bilmarkan köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-12-26, 21:39
  2. Saab og900 Aero
    Av Thorsten29 i forum Bilmarkan köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-05-11, 10:41
  3. bromsljus lyser konstant på saab og900 aero -87
    Av sandet i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 21:44
  4. Saab og900 Aero Cherryröd ll -90
    Av seboo i forum Projekt
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 21:19
  5. problem med växellådan (saab og900 t16 aero -86)
    Av bobby_B i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 16:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •