Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 39

Ämne: Turbotrycket goes Digital!

  1. #1
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    635
    Medlem#
    6969

    Cool Turbotrycket goes Digital!

    http://www.saabturboclub.com/turbotrycket/

    Nu släpper vi en digital version av vår kära medlemstidning!

    För att läsa tidningen, använd lösenordet som finns under "Min sida." Där under "Rabatter" då det är samma lösen som för den sidan.

    För dig som inte redan är medlem, gå till www.stcs.nu och kika under menyalternativet Medlem / Bli medlem vetja!

    /Styrelsen
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    4 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Samuelf den 2018-01-22 klockan 12:52.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  2. #2
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350


    Jag får upp den här sidan. Saknar användarnamnsfältet. Google chrome, Win10 (även provat Edge).
    Jag har provat att logga in på sidan via min sida och sen öppna turbotrycket från nyhetssidan. Kommer till samma ställe där den vill ha mitt lösenord men inte användarnan. Lyckades inte logga in.

    Är det ett specifikt lösenord för att öppna tidningen?

    Edit: Nu hittade jag lösenordet. Fick leta ett tag.
    Senast redigerat av JörgenGranberg den 2018-01-22 klockan 12:42.
    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  3. #3
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    635
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av JörgenGranberg Visa inlägg


    Jag får upp den här sidan. Saknar användarnamnsfältet. Google chrome, Win10 (även provat Edge).
    Jag har provat att logga in på sidan via min sida och sen öppna turbotrycket från nyhetssidan. Kommer till samma ställe där den vill ha mitt lösenord men inte användarnan. Lyckades inte logga in.

    Är det ett specifikt lösenord för att öppna tidningen?

    Edit: Nu hittade jag lösenordet. Fick leta ett tag.
    Ah, jag var kanske lite otydlig. Glad att du hittade det.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Förbättringspotential!!
    Har loggat in på Min Sida och då borde man ju kunna läsa/hämta TT
    Och jag hittar inget lösenord heller

    Inte riktigt utprovat enligt min mening.

    Fråga: Vad händer med pappersutgåvan? Den är mycket trevligare att läsa.
    Jag har och har haft andra tidningar där man skall kunna läsa på webben vilken jag inte gillar och aldrig uttnyttjat och de de fallen har jag avslutat prenumerationerna (Datormagazin & lokalblaskan)

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #5
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Ah, jag var kanske lite otydlig. Glad att du hittade det.
    Kul att det går att läsa tidningen på nätet nu! Om jag hade haft min fulla läsförståelse inkopplad så borde jag fattat på första inlägget

    Jag vill absolut inte klaga utan man kanske kan se det som ett förbättringsförslag till framtiden. Jag tycker att det hade varit något smidigare om det hade räckt med att logga in min sida för att kunna läsa, styra åtkomsten på det sättet så man kunde slippa det där andra lösenordet.
    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  6. #6
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 970
    Medlem#
    Dolt
    Lösenordet till Lätt-Turbotrycket finns under "Min sida" och rabatt-fliken.

    Riktigt trevlig läsning, även om kanske sista reportaget innehöll för få före- och efterbilder på all rost. Tur att det finns en projekttråd på forumet i detta fallet.

    Och välkommen till världen och klubben Evelina.
    Senast redigerat av mioh den 2018-01-22 klockan 13:06.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  7. #7
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    635
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av JörgenGranberg Visa inlägg
    Kul att det går att läsa tidningen på nätet nu! Om jag hade haft min fulla läsförståelse inkopplad så borde jag fattat på första inlägget

    Jag vill absolut inte klaga utan man kanske kan se det som ett förbättringsförslag till framtiden. Jag tycker att det hade varit något smidigare om det hade räckt med att logga in min sida för att kunna läsa, styra åtkomsten på det sättet så man kunde slippa det där andra lösenordet.
    Ingen skugga ska falla på dig. Jag redigerade och lade till lite mer specifikt vart det låg i efterhand.

    Anledningen till att det är som det är just nu (och kanske ett bra tag framöver, jag är inte inblandad i medlemshanteringssystemet så jag vet inte hur mycket man kan/vill integrera i det) är att just "Min sida" ligger på en extern tjänst medan de lösenordsskyddade sidorna vi själva host:ar ligger på vår WordPress-server. Inte en "ursäkt" men en förklaring.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  8. #8
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 342
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Fråga: Vad händer med pappersutgåvan? Den är mycket trevligare att läsa.
    Jag har och har haft andra tidningar där man skall kunna läsa på webben vilken jag inte gillar och aldrig uttnyttjat och de de fallen har jag avslutat prenumerationerna (Datormagazin & lokalblaskan)
    Hej David!

    Vi har valt att gå ut med klubbtidningen i digital form utav olika anledningar.

    Dels för att det är ett kostnadseffektivt sätt jämfört med tryckta tidningar som postas till alla klubbens medlemmar.

    Dels för att minska arbelastningen för de/dem som sätter ihop tidningarna, och dels för att få ut tidningarna så nära inpå en avslutad aktivitet som möjligt.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

  9. #9
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 624
    Medlem#
    10853
    Går det att få ner den som PDF?
    Det är ganska suddig text även på en 15"-skärm i helskärm, blir inte mycket läsande för min del om man inte kan få över den på paddan, t.ex.
    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-01-22 klockan 13:42.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  10. #10
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Ja, nedladdningsbar högupplöst i pdf format är ju det minsta jag önskar.
    Att den finns digitalt är positivt om det då blir mycket pengar över till att uppdatera forumet och dess resurser!
    Men formatet gillar jag inte alls, inte heller att man inte kan läsa det offline.
    Ett starkt argument för min del har varit att man som medlem får "Fyra fullmatade nummer av TurboTrycket" dessa har över tid blivit både färre och lövtunna tyvärr av olika anledningar.
    Och det är mycket trevlig att ibland bläddra i gamla nummer. Detta försvinner helt med nuvarande flashformat vilket inte alls gillas utan det känns som man blir snuvad på nåt men det går ju att lösa med en pdf som nämndes.

    1 användare gillar detta inlägg

    bka

    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #11
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 874
    Medlem#
    4458
    Håller helt med Herman. Icke-läsbart off-line gillas inte. Även om den är digital så måste man kunna ta med den och läsa på valfri plats oavsett uppkopplingsmöjlighet. Och speciellt inte om det är en flashlösning som kräver installerad plugin som dessutom fler och fler försöker gå ifrån nu p.g.a säkerhetsproblem.

    Bortsett från det så är det ett jättebra initiativ om det kan hjälpa till att hålla kostnaderna ner för klubben samtidigt som det blir kortare ledtid till utgivning.

    Jag förstår att dettta är ett första försök och att saker kan förbättras en del.

    2 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Gryt
    Inlägg
    171
    Medlem#
    7435

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av JörgenGranberg Visa inlägg


    Jag får upp den här sidan. Saknar användarnamnsfältet. Google chrome, Win10 (även provat Edge).
    Jag har provat att logga in på sidan via min sida och sen öppna turbotrycket från nyhetssidan. Kommer till samma ställe där den vill ha mitt lösenord men inte användarnan. Lyckades inte logga in.

    Är det ett specifikt lösenord för att öppna tidningen?

    Edit: Nu hittade jag lösenordet. Fick leta ett tag.
    Jag har hittat lösenordet men hittar ingenstans där det efterfrågas på turbotryckssidan!
    Min sida ser ut som bifogad pdf.
    Win10 Edge
    Det går alltså inte att läsa tidningen
    Bifogade filer Bifogade filer
    Aktuella SAAB:ar: nr. 22 ng 9-3 ss 2,0T Aero XWD Biopower 210 2010; nr. 21 Og 9-3 SE 2,0T 200 cab 1999; nr. 19 9000 CSE 2,3t 170 (250+ E85) 1998

  13. #13
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 181
    Medlem#
    2555
    Kritik:
    Riktigt dåligt, skaffade även nytt lösen för säkerhets skull, Turbotrycket öppnas inte iaf.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  14. #14
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 970
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Kritik:
    Riktigt dåligt, skaffade även nytt lösen för säkerhets skull, Turbotrycket öppnas inte iaf.
    Du behöver inte skaffa nytt lösen då det inte är ditt personliga lösenord som efterfrågas. Läs lite längre upp i tråden var lösenordet hittas.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  15. #15
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Bra med digital utgåva

    De i pappersform hamnar ju bara i en hög. När man inte är hemma så har man inte tidningen med sig. Nu kan man ju läsa när som helst man får tid över supersmidigt!

    Jag personligen hade inga problem att kolla och läsa i tidningen varken på min androidtelefon eller på datorn. zoomfunktionen behövdes på telefonen, men gick utmärkt utan på datorn.

    Lite roligt också att bli omnämnd i tidningen

    2 användare gillar detta inlägg



  16. #16
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 181
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Du behöver inte skaffa nytt lösen då det inte är ditt personliga lösenord som efterfrågas. Läs lite längre upp i tråden var lösenordet hittas.
    Fick PM så jag visste vad jag skulle leta efter, sett detta lösen förut.
    MEN det går inte att "klistra in" utan måste skrivas in...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  17. #17
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 970
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    MEN det går inte att "klistra in" utan måste skrivas in...
    Jag fick med ett extra blanksteg på slutet när jag kopierade lösenordet, vilket upptäcktes först när jag vid mitt tredje inklistrande räknade antalet tecken...
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  18. #18
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Men snälla, kan inte dessa nyheter testas av ordentligt innan de lanseras?

    Tidningen (rent tekniskt) är under all kritik, inte att den kommer digitalt men hur det görs och hur det funkar.
    Det är lite för mycket strul med än det ena och det andra.
    Först var det medlemskortet.
    Problemet med att skriva ut ett medlemskort för de som vill är vad jag vet ännu inte löst
    Citat Ursprungligen postat av gropis Visa inlägg
    Kan ej skriva ut medlemskortet, om jag sparar bilden finns bara loggan med, går inte att skriva ut kortet direkt från sidan, ok då får jag ta med mig den stationära datorn om jag måste visa medlemskortet
    Citat Ursprungligen postat av gropis Visa inlägg
    Kanske man ska gå ur klubben då det är omöjligt att få ut ett medlemskort från min dator. Onej jag har ingen idiotfån och kommer aldrig skaffa en sådan,, kan tänka själv
    Citat Ursprungligen postat av gropis Visa inlägg
    Kan ej skriva ut medlemskortet, om jag sparar bilden finns bara loggan med, går inte att skriva ut kortet direkt från sidan, ok då får jag ta med mig den stationära datorn om jag måste visa medlemskortet
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Att t.ex. ha ett script som genererar en pdf och mailar ut medlemskortet för utskrift och/eller lagring i mobilen borde vara en tämligen enkel uppgift?!
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Fin inställning för en klubb som lever på medlemmarnas avgifter.
    "Får du inte ut medlemskortet du betalat för? Jobbigt, ta en skärmdump, inte vårat problem".
    Citat Ursprungligen postat av gropis Visa inlägg
    Jag har ingen "trasig" dator utan det är ni som har en trasig tjänst
    Att inte kunna 'få' tidningen utan tvingas läsa den ser jag som ett jätteminus, en högupplöst pdf uppfyller ju både Zimm's och mitt behov även om jag kommer att sakna pappersutgåvan.
    Nu när jag försökte kika lite hastigt i den hängde det sig ett flertal ggr som synes nedan.
    Visaren har dessutom ett flertal buggar.
    Jag tycker tidningen skall vara tillgänglig för alla på ett enkelt sätt, just nu suger det en aning. Om det är pga. tekniken eller något annat så det det inget bra första intryck.

    Nästa sak är att tidningen inte finns att finna bland menyerna där den borde höra hemma utan bara via nyheten.
    När nyheten är gammal vet jag inte var man skall leta.
    Går det inte att ha under 'Min sida' är det kanske lämpligt att byta namn på menyn 'Medlem' till 'Bli medlem!' och lägga till en meny där allt skyddat innehåll ligger 'För medlemmar'


  19. #19
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 624
    Medlem#
    10853
    Anmäler mig som frivillig betatestare för eventuella framtida behov.

    1 användare gillar detta inlägg


    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  20. #20
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Det hjälper även jag till med om det efterfrågas

    /via Tapatalk
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Digital FM-modulator till 9-5
    Av rgolsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-12-22, 14:48
  2. canal digital boxar
    Av mathias.w i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 18:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •