Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tech2 hjälp sökes

Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Medlem#
    4636

Tech2 hjälp sökes

Lånar tråden lite, har ikväll gjort samma operation fast med Saab orginal kabelsats på en 9-3X årsm. 10. Finns det någon vänlig själ som har tillgång att aktivera detta på min bil? Lund eller Malmö eller däromkring?
    2017-01-17 löst.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerat av zodiak06 den 2018-01-17 klockan 12:09.
    "Livet Börjar vid 1,5 bar"
    Nu äntligen en 9-3 X XWD Biopower 210hk -10 VIT. och en tvåhjuling med 94hk, rolig som f*n för att vara så stor.

Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2018
    Medlem#
    -
    Även jag lånar tråden:
    Jag skulle behöva hjälp med att programmera in AUX i min 9-3 04.
    Kabeln är dragen och klar.

Finns i Tranås och kan ta mig runt omkring där.

Mvh,
    Johan.

Grundladd
    Reg.datum
    maj 2010

Någon i Skåne med Tech2 till NG900 -97?

Listade ej ut hur man byter rubrik på eget ämne: http://forum.saabturboclub.com/showt...adiobyte-NG900

"Då original radion började dra tjuvström. så åkte jag till skroten och köpte en beg radio. Kollade upp, ingen tjuvström. Allt fungerade som det skulle i cirka 2 veckor. Skulle iväg en dag och bilen startar ej, bara tuggar på startern. Kan det vara radion?

Drog ut säkringen och bilen startar direkt! Körde i cirka 2v utan radiosäkring i, allt fungerade som det skulle. Tryckte i radiosäkringen, allt fungerade kanon i cirka 2-3 veckor tills vevaxelgivaren upp. Bytte och vid första startförsök så startade ej bilen, drog ut kontakt, sen tillbaka igen.

Bilen startar direkt och fungerade i ca 1 vecka. För några dagar sedan ville jag iväg så startar den ej, samma symptom som innan, bara startern och drar runt utan framgång! Drar ur vevaxelgivarkontakt och trycker tillbaka, startar direkt! Sedan några dagar så kör jag åter igen utan radiosäkring och bilen fungerar som det ska!

Vad kan det vara som spökar? Inga felkoder.

Gäller NG 900 med B204L motor."

Vet om denna sida om Tech 2 och OBD, men tänkte att det är eventuellt smidigare att fråga här: https://www.google.com/maps/d/viewer...9200000026&z=5

Uppdaterad fel, nu kan man ej satta trots att radion är bortkopplad. Kan det ändå vara fel på ny vevaxelgivare?

Det märkliga är att OBD-uttagat funkar inte då och då. Som tur funkade det då man hann läsa ut felkod.

Fick tips om Tech 2, att man ev kan hitta något via den.

Liknande ämnen

1. Sökes: Tech2 Haparanda / Kalix
    Av kirunaLasse i forum Norrland
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-04-08, 21:41
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 13:28
  3. Verkstad med tech2-ISAT(?) sökes i sthlm (ej Svenska Bil)
    Av Cruise i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 19:42

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •