Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Byta ut orginal steron i 9 5:an

  1. #1

    Byta ut orginal steron i 9 5:an

    Köpte för något år sedan ny stereoanläggning till mitt 9000 projekt som jag höll på med då, men så köpte jag hus och projektet lades på ”hyllan”
    Det var en Clarion anläggning med tv,dab,ljudprossesor och cd växlare, den har bara varit provmonterad i bilen.
    Är på gång nu att köpa en 95 kombi -01, och undrar om det är möjligt att sätta in min clarion anläggning och rycka ut original stereon.
    Jag är utbildad inom elektronik, och har hållit på en hel del med bilstereo, men jag vill ju inte göra allt för avancerade ingrepp.
    Vet inte vilket ljudsystem som sitter i den har för mig att den är utrustad med business paketet ”om det hjälper”
    Det hade ju varit super om det går och man samtidigt kunde pula ihop så att det gick att styra den med knapparna i ratten.

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Du hittar en hel del information om ljudsystemen i Saab 9-5 på min hemsida: http://www.mitt-eget.se/saab/faq_audio.shtml.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3

    Re:byte av stereo

    Tack för länken göran, var inne och kollade upp vilket ljudsystem som satt i bilen, det var AS1.
    Någon som har bytat ut orginalstereon mot en vanlig ?
    Om man plockar bort orginal stereon, får sid:en spel eller bryr den sig inte om det?
    Jag har ju en hel del stereoprylar liggande, det hade varit kul om det hade gått att få in dom i den nya bilen, i stället för att dom ska ligga på hyllan och samla damm.

  4. #4

    Re:byte av stereo

    Citat Ursprungligen postat av MartinB
    Om man plockar bort orginal stereon, får sid:en spel eller bryr den sig inte om det?
    Saab säljer 9-5 utan audiosystem så SID måste klara sig utan ljudanläggning.