Verkar som att 9-5an vill ha ett turbo byte framöver och sitter då och kollar runt och funderar lite. Bilen går bra utan några som helst problem, det ända är att varje gång jag startar den så blir det ett blått moln bakom bilen några sekunder sen försvinner det, sen när man kör så har jag inte kunnat sett nån rök men är ju lite svårt att se också så kan inte säga säkert att det ryker nåt då. Har inte haft bilen så länge heller så kan inte säga direkt hur mycket olja den drar men nivån har inte ändrats nåt synligt från vecka till vecka, kollar en gång i veckan.

Om det nu är turbo byte så har jag några frågor.

1. Vad är det för kvalite på billiga ekonomi turbos som finns på marknaden? Har spanat in Maptuns kompletta bytes sats med allt för strax under 4000kr.

2. Bilen är orginal just nu men hade tänkt mig ett steg 1 trim fram över men inte föränn jag fått turbon bytt. Hur långt hänger GT17 turbon med? När rekommenderar man att byta till en Aero snurra?

3. Är det värt att byta till en Aero turbo på en orginal/steg 1 trimmad B205E? Kostar ju lite mer att byta till en sån (turbon dyrare, rör sats kostar, byte av mjukvara kostar) medans GT17 är bolt on och bara köra på.

4. Är Gt17 en sån dålig turbo egentligen då? Varför har den fått så dåligt rykte?

5. Snorkeln i fronten till luftfilter boxen, är det den man byter till en från en diesel? Gör den nån skillnad på en orginalbil?