Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tona håret (!). Tips?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Tona håret (!). Tips?

    Lekt lite med den fåfänga tanken att åtminstone testa. Nu när de grå hårstråna inte är alltför dominerande.

    Inte frågan om att färga håret mörkt utan mer att tona lätt. Går det? Produkttips?

    Känner jag mig själv rätt lär det nog blir bara ett test. Man får vara glad det finns hår att tona
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  2. #2
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    I likhet med de flesta andra på ett sånt häringa forum är jag ingen expert, men tror mig veta att det finns hela skalan. Alltifrån superlätt schampotoning och sen hela vägen till hård infärgning. Ju hårdare infärgning desto räligare kemikalier, värt att tänka på. Ekologiska produkter löper risk att misslyckas.

    Din frisör borde vara insatt, men även folk som jobbar i välsorterade hygien- och skönhetsaffärer. Du lär inte vara den förste vuxne karln att fråga.

    Själv har jag underligt nog inget grått ännu, däremot osedvanligt ljust blont och jag har för skojs skull provat ett schampo som påstods "förstärka" det redan extremt blonda... yeh right, men enligt mig har det faktiskt en viss effekt.

    1 användare gillar detta inlägg

    H-M

    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  3. #3
    Min tjej är fd frisör, och hennes tips är att avstå..
    Grått hår ger karaktär...

    7 användare gillar detta inlägg


    Saab 95 2.0t Biopower 2007. steg 1.

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Mina första grå strån dök upp strax efter 20. Gilla läget bara. När det sedan tunnar ut så glöm det där med Robin Hood frisyr. Än en gång gilla läget och ha det kortare.

    Ditt hobbykonto fullkomligt svämmar över om du skiter i att färga och kan ta de kvarvarande stråna med maskin på 5-7mm

    /F (silverräven)

    1 användare gillar detta inlägg

    H-M

    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 482
    Vattentålig klippmaskin körs några varv med kortaste inställningen i duschen (med torrt hår) en gång i veckan. Väldigt praktiskt och snabbt avklarat. Sedan är det bara att spola av maskinen och duscha bort alla korta strån. Det lilla gråa som blir kvar stör inte. Skippa de onödiga kemikalierna.

    1 användare gillar detta inlägg

    H-M

    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Tack för kloka och insiktsfulla tips. Kändes ändå bäst att först slänga upp frågan hör bland troligen ganska likasinnade. cedete har förstår rätt i man borde fråga sin frisör eller annan först. Skulle inte heller förvåna mig om det finns youtubefilmer som visar.

    Dock har jag bestämt att avstå. Grått kan vara riktigt snyggt. Även på damer som inte är så gamla kan det vara riktigt läckert. Är man 20-30 och får grått hår tycker inte gör så mkt. I den åldern ser man knappast äldre ut ändå. Minns Glenn Hysen tex.

    Ett Riktigt Gott Nytt År Till Alla!

    2 användare gillar detta inlägg


    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  7. #7
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Backar man tillbaka 30,40 eller 50 år var helrakat inte så vanligt. Då tillhörde det sjukdom. Idag är det så vanligt förekommande att någon inte ens reflekterar över det. Det gör ju att toupéförsäljaren går lite Kodak/Facit tillmötes.

    /F

    1 användare gillar detta inlägg

    H-M

    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Liknande ämnen

  1. Tona rutor 9-5
    Av Saab_Performance i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 17:57
  2. Tona själv ?
    Av Jonas_latt i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 02:55
  3. Tona rutorna eller inte, Tips
    Av Heuschmid i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 01:57
  4. Tona strålkastare!!!!!!!
    Av Big_B i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 18:27
  5. tona bakrutan...
    Av mr_ice100 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 20:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •