Funderar på hur man får gå till väga om man vill få en 9000 -98 registrerad med fullbur.

I mina öron låter det svårt, mycket på grund av helbilsgodkännandet. Får för mig att den i så fall måste registreras som ombyggt fordon, vilket kräver mer modifikationer. Han som byggt buren i bilen (Men inte äger bilen längre) påstår dock att det ska gå bra så länge man åker in med original bälten & stolar, då det ska gå att ändra saker som inte direkt påverkar säkerheten negativt, samt att han byggt den enligt en ritning som tydligen godkänts av bilprovningen.

Har ringt Bilprovningen, som hänvisade till en annan avdelning hos dem. Ringde dit, och han jag pratade med först visste inte ens vad jag menade med att jag ville ha en bur i bilen, hur jag än förklarade, tills jag sa att jag menade en sån man har i "racingbilar".

Han skulle vidarebefordra frågan till en besiktningsingenjör, som skulle återkomma. Jag gissar dock att det kan ta ett tag nu i juletid, och är otålig - Så därför frågar jag här.

Vad gäller? Kan man åka in med fullbur, vadderad överallt där man kan slå sig, skydd så man inte kan slå rakt in i tvärstaget uppe i taket framme mellan A-stolparna, borttaget baksäte och i övrigt OEM och få in buren i papperna? Hur har ni andra gjort?

God Jul!