Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Rostiga bromsrör bak OG9-5 -03

  1. #21
    Steg 3 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    3 398
    Medlem#
    ja
    Bara en tång? Utan mothåll?
    §99CC74900T81,§9000T86,§9-5 03,†9-5 02,§9-5 02, *9000Aero 95, *9-3 04, *9-5 09,*9-5 09
    White,Svart,Odoardogrå, Silver, CosmicBlue, CosmicBlue, LeMansBlå, LaserRed, Laserröd, CarbonGrey

  2. #22
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    568
    Bara en kraftig svetstång, ja, det har räckt varje gång. Vadå mothåll? Pratade ni inte om nipplar?
    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW 535 1991 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Ort
    Knivsta
    Inlägg
    51
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Arne 2226 Visa inlägg
    Då jag fick nedslag på ett bromsrör på min og9-3 förra året så kollade jag runt lite - en verkstad erbjöd sig att ta emot bilen, kolla på det och när bilen stod p ålyften ringa mig och ge mig ett pris - de kunde inte säga om det skulle kosta 100 kr eller 10000 kr eller något mellan. Jag tackade för erbjudandet med ett skratt om att det var ju också ett sätt att få in kunder i verkstaden. Fick lite fler priser från andra håll på 3-4 tusen men det slutade med att jag åkte till SAABexperten i (Mekonomen Fyrislund) som gav ett pris bestämt ner till sista kronan, de åkte sedan och gjorde ombesiktningen åt mig (på andra sidan gatan). Kolla med Lasse och hans killar.

    Edit: mindre än 2000 kr inkl besiktning
    Det låter ju för bra för att vara sant.. Stort tack, ska ringa dom.

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #24
    Steg 1 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    1 827
    Citat Ursprungligen postat av MultiMan Visa inlägg
    Jag har börjat använda en svetstång som man klämmer åt runt den rostiga eller runddragna nippeln med all kraft man orkar och sedan klappar man till tången med en hammare, snärtigt och snabbt. Har släppt varje gång, även de svåraste.
    Problemet är ju att den ofta går av, men man slipper väl kanske problemet med runddragning.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Återupplivas! http://forum.saabturboclub.com/showt...versaaben-quot ) ..Nu med Tech2.

    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Liknande ämnen

  1. Rostiga skivor
    Av Bengt-M i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-09-04, 17:14
  2. rostiga bromsrör. byta / skarva/
    Av 99 då 9-5 nu, båda svarta i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 19:48
  3. Rostiga hjulbultar 9-3 SC M06
    Av benny900 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 07:42
  4. rostiga hjulbultar
    Av Mange_9-3vector i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 14:32
  5. Rostiga torkararmar?
    Av Marcus J i forum Utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 01:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •