Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bagagerumslampa Saab 9-5 SS

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Bagagerumslampa Saab 9-5 SS

    Hej,

    Har en Saab 9-5 Sedan 2.0t från 2007 som jag hittills är jättenöjd med, fantastisk fin att både köra och åka. Dock har ett litet problem uppstått. Nyligen har indikatorn för att bagaget är öppet börjat lysa trots att bagaget är stängt, det kan jag leva med tillsvidare. Ett större problem är att bagagerumslampan i och med detta lyser och suger batteri. Så nu har jag två frågor till förhoppningsvis lite mer kunniga personer än mig själv.

    1. Vad har ni för teorier kring vad problemet kan vara? Någon som haft liknande bekymmer?
    2. Tills problemet lösts har jag tagit ur lampan ur lamphållaren i bagageutrymmet för att spara batteri. Kan det medföra några fel att jag gjort så? Andra elfel, kortslutningar eller liknande eller är det helt "ofarligt" att ha det på detta viset? Om detta kan medföra andra fel hade förslag på alternativa temporära lösningar varit mycket uppskattat!

    Med vänlig hälsning,
    Tjuvpassarn

  2. #2
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 889
    At lampa er tatt ut er et godt tiltak slik at du får løst problemet i fred og ro, og det skaper ingen "tilleggsfeil".

    Når det gjelder selve problemet er én mulighet feil ved en kontakt i låsenheten og en annen problemer med kabelstammen til luka, noe som slett ikke er uvanlig, se feks.: http://forum.saabturboclub.com/showt...A5ben-bagklap?
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Då har jag har något att sysselsätta mig med i mellandagarna.

    Stort tack för snabbt svar!

  4. #4
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 889
    Ooops, men ha en fredfull høytid før det

    Får du noen spørsmål når du så går igang får du komme med dem så skal vi se om det finnes svar.
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  5. #5
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Finns väl knappt en sedan som INTE har problemed med kabelstammen.. ja om den inte haft det och är lagad då.

    Dock brukar man ju få motsatt problem, alltså att den tror att luckan är stängd hela tiden ?
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    DÃ¥: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Bra att veta, ha en god jul du med! 😊

    - - - Uppdaterad - - -

    Aha okej, så kanske det kan bli. Jag får göra ett försök och hoppas på det bästa!

Liknande ämnen

  1. 9-5, höger backljus och bagagerumslampa funkar inte !?
    Av 9-5 halmstad i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 01:09

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •