Skönt det löste sig med kopplingen.
Otur med läckande packbox eller beror det på typ övertryck i vhv el likn? De kanske inte konstaterade ngt spec.
Skönt det löste sig med kopplingen.
Otur med läckande packbox eller beror det på typ övertryck i vhv el likn? De kanske inte konstaterade ngt spec.
Antagligen ett fabrikationsfel i packboxen som visade sig först efter 10 800 mil. Vad jag vet är där noll oljetryck i en manuell växellåda som ju robotlådan i grunden är.
På ett garagegolv kan jag tänka mig att ramperna kan kasa. Lite grus och jord och de står stadigt när man kör upp på dem. Det hjälper också att liksom slå in ramperna mot däcken innan man kör upp.
Precis nybesiktigad röd plastraket! Inga anmärkningar alls. Inga synpunkter på dragkroken jag monterat vilket jag var lite nervös för. Bilen är inte registrerad för dragkrok och dragvikten är noll. Men dragkrok (som ej är EU-godkänd) finns att köpa och fästen för den finns på bilen. Kroken är en bastant historia på hela 17 kilo och ska klara 500 kilo så det är liksom inget smäck. Infästningen i bilen är ju dock inte för tunga släp och därav brasklappen "endast för cykelhållare".
Hej!
Nu är bilen en riktig glidare med tonade bakrutor och 3 hk till fick jag minsann!
Modellanpassad film valde jag för att slippa klippa.
IMG_20190505_123846.jpg
Senast redigerat av Bosse99 den 2019-05-05 klockan 16:02. Anledning: Rättar mig i ledet.
Vad är det för solfilm som ger 3 hk mer ?!
Låter smart.
Billjud är det som gäller förnärvarande. En Atoto A6 pro är installerad och när jag är klar har jag 10 högtalare med delningsfilter och sånt och en subwoofer i denna lille bil. Jämfört med standardstereon med två högtalare.
AC-kompressorer med variabelt deplacement är dyrare än vanliga "on/off". Exvis Volvo började med variabla i P2 (gamla S60/V70) (som i OG 9-5)
men övergav dom och gick tillbaka till on/off + mjukvarukompensering "i gaspedalen" för att kunden inte skulle märka belastningsökningen
pga cost-save. Om SAAB gjorde detsamma vet jag inte. Verkar konstigt att en billig bil skulle kosta på sig sådan lyx men man vet ju aldrig..
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
On/off är det som gäller i en Peugeot 107. Fungerar utmärkt även om det kan märkas vid acceleration att det går aningen trögare om kompressorn just då råkar jobba. Men då trampar jag lite till för att kompensera eller gör jag det inte och gillar läget bara. Det är som det är med 996cc, tre cylindrar, 68 hk och 97 Nm. 13 550 mil nu och jag startar bilen varje dag och kör mina 16 mil. 0,52 brukar förbrukningen ligga på. Snart kommer fordonsskatten som ju blir dryg att betala på 360 kr.![]()
Men trivs du med bilen ? Okey att plånboken växer men risken är att man sitter snett och får ont i ryggen![]()