Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2101112
Resultat 221 till 232 av 232

Ämne: Jag har köpt en röd bil i en Peugeot 107 automatique

  1. #221
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 274
    Medlem#
    3471
    Skönt det löste sig med kopplingen.

    Otur med läckande packbox eller beror det på typ övertryck i vhv el likn? De kanske inte konstaterade ngt spec.
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  2. #222
    Steg 6
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6 670
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Bosse99 Visa inlägg
    Så upp på ramperna med framhjulen och oljebytet + filter var gjort på ca 20 min.
    Bifogad fil 12582
    Så det är så man ska använda ramperna - utomhusbruk på lite ostadig mark/dåligt väder!

    Har haft ramper länge i men använt dem 1-2 ggr då jag tycker de är rätt värdelösa i garaget.
    9-5 2.3t SC 2000, 55000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  3. #223
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Skönt det löste sig med kopplingen.

    Otur med läckande packbox eller beror det på typ övertryck i vhv el likn? De kanske inte konstaterade ngt spec.
    Antagligen ett fabrikationsfel i packboxen som visade sig först efter 10 800 mil. Vad jag vet är där noll oljetryck i en manuell växellåda som ju robotlådan i grunden är.

    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Så det är så man ska använda ramperna - utomhusbruk på lite ostadig mark/dåligt väder!

    Har haft ramper länge i men använt dem 1-2 ggr då jag tycker de är rätt värdelösa i garaget.
    På ett garagegolv kan jag tänka mig att ramperna kan kasa. Lite grus och jord och de står stadigt när man kör upp på dem. Det hjälper också att liksom slå in ramperna mot däcken innan man kör upp.

  4. #224
    Precis nybesiktigad röd plastraket! Inga anmärkningar alls. Inga synpunkter på dragkroken jag monterat vilket jag var lite nervös för. Bilen är inte registrerad för dragkrok och dragvikten är noll. Men dragkrok (som ej är EU-godkänd) finns att köpa och fästen för den finns på bilen. Kroken är en bastant historia på hela 17 kilo och ska klara 500 kilo så det är liksom inget smäck. Infästningen i bilen är ju dock inte för tunga släp och därav brasklappen "endast för cykelhållare".

  5. #225

    Tonade bakrutor

    Hej!

    Nu är bilen en riktig glidare med tonade bakrutor och 3 hk till fick jag minsann!
    Modellanpassad film valde jag för att slippa klippa.

    IMG_20190505_123846.jpg
    Senast redigerat av Bosse99 den 2019-05-05 klockan 16:02. Anledning: Rättar mig i ledet.

  6. #226
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    1 606
    Vad är det för solfilm som ger 3 hk mer ?!
    Låter smart.

  7. #227
    Billjud är det som gäller förnärvarande. En Atoto A6 pro är installerad och när jag är klar har jag 10 högtalare med delningsfilter och sånt och en subwoofer i denna lille bil. Jämfört med standardstereon med två högtalare.

  8. #228
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 274
    Medlem#
    3471
    Citat Ursprungligen postat av Timpa2 Visa inlägg
    Vad är det för solfilm som ger 3 hk mer ?!
    Låter smart.
    Solfilm kanske gör att ac inte behöver jobba lika mkt? Gäller ju dock att ac kompressor kan jobba med variabel belastning o inte bara av o på.
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  9. #229
    Helt original Ukys avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    645
    AC-kompressorer med variabelt deplacement är dyrare än vanliga "on/off". Exvis Volvo började med variabla i P2 (gamla S60/V70) (som i OG 9-5)
    men övergav dom och gick tillbaka till on/off + mjukvarukompensering "i gaspedalen" för att kunden inte skulle märka belastningsökningen
    pga cost-save. Om SAAB gjorde detsamma vet jag inte. Verkar konstigt att en billig bil skulle kosta på sig sådan lyx men man vet ju aldrig..
    fd. STCS 262

    99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.

  10. #230
    Citat Ursprungligen postat av Uky Visa inlägg
    Verkar konstigt att en billig bil skulle kosta på sig sådan lyx men man vet ju aldrig..
    On/off är det som gäller i en Peugeot 107. Fungerar utmärkt även om det kan märkas vid acceleration att det går aningen trögare om kompressorn just då råkar jobba. Men då trampar jag lite till för att kompensera eller gör jag det inte och gillar läget bara. Det är som det är med 996cc, tre cylindrar, 68 hk och 97 Nm. 13 550 mil nu och jag startar bilen varje dag och kör mina 16 mil. 0,52 brukar förbrukningen ligga på. Snart kommer fordonsskatten som ju blir dryg att betala på 360 kr.

  11. #231
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    1 606
    Men trivs du med bilen ? Okey att plånboken växer men risken är att man sitter snett och får ont i ryggen

  12. #232
    Citat Ursprungligen postat av Timpa2 Visa inlägg
    Men trivs du med bilen ? Okey att plånboken växer men risken är att man sitter snett och får ont i ryggen
    Trivs utmärkt! Annars hade jag faktiskt inte fortsatt att köra bilen 16 mil varje dag sedan snart två år tillbaka. Jag hade bytt bil.

Liknande ämnen

  1. Köpt ny bil=)
    Av Eyeball i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-03-21, 00:51
  2. Köpt ng 9-5 på kvd
    Av svendufva i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 12:32
  3. köpt en 9-5 2,3t
    Av Turbogillis i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 18:17
  4. Vad är det jag har köpt?
    Av Wigglo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 21:30
  5. bil KÖPT!!
    Av delafonte i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 14:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •