Jag trodde ju att jag har läst nån slags guide om detta här, men hittar inte när jag söker.

Jag har två nycklar till båda mina 9-5'or, aeron (05) har två "moderna" labyrintnycklar med integrerad fjärr, medans '99an (silversaaben) har en lös nyckel med tillhörande batong, och en "modern" integrerad nyckel inprogrammerad.

Nu skulle jag vilja lägga till en fjärr till varje bil, av flera skäl, men framförallt att i normalfallet har jag nyckeln till aeron på mej, och sambon till silversaaben, om man då ska in i "fel" bil för att hämta nåt så måste man antingen leta rätt på sambon och fråga var hon har gjort av nyckeln, eller så måste man leta rätt på reservnyckeln som ligger dumt till (för att dom inte ska försvinna).

Alltså skulle jag vilja ha en ren fjärr bara, behövs inte nyckelblad eller transponder, bara man kan låsa och låsa upp.

Jag har ett par batonger och ett par integrerade nycklar från skrotade bilar, allra helst skulle jag lägga till en batong till varje bil, men jag har ett svagt minne att det finns en övre gräns när batongerna kan användas ? vilken årsmodell är det ? ..gäller det även de äldre integrerade nycklarna utan labyrint ?

..Om det är så att jag måste lägga till en integrerad nyckel så lägger jag förstås gärna till transpondern också, så "bara" nyckelbladet blir fel.

Jag har ju tech2, men finns det nån bra instruktion på hur man gör ? jag är medveten om att man måste ha alla nycklar tillhands när man gör det.