Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Grövre krängningshammare og9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2017
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7
    Medlem#
    9919

    Grövre krängningshammare og9-3

    Går i tankarna att uppgradera krängningshammaren fram på min og9-3. Vad jag har läst mig till så ska bilar med 2.2 diesel ha en grövre på 28mm. Det måste nästan vara bästa alternativet? Någon som vet om den är bolt-on förutom bussningarna såklart? Samma överfall som håller fast? Bilen ifråga är en SE -01 185hk (eller den va det en gång i tiden ).

  2. #2
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 995
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av jontethn Visa inlägg
    Går i tankarna att uppgradera krängningshammaren fram på min og9-3. Vad jag har läst mig till så ska bilar med 2.2 diesel ha en grövre på 28mm. Det måste nästan vara bästa alternativet? Någon som vet om den är bolt-on förutom bussningarna såklart? Samma överfall som håller fast? Bilen ifråga är en SE -01 185hk (eller den va det en gång i tiden ).
    Hej,
    Vad jag vet så är det samma "överfall", bussningar anpassas efter grovlek på ARB. Du måste nog dock montera ned hela subframen för att genommföra detta... ( ? )
    Har du redan uppgraderat bakre ARB, eller vad för egenskap är det du vill komma åt på bilen..?

    Mvh
    Andreas
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Liknande ämnen

  1. Samköp Sasab:s grövre krängningshämmare?
    Av svedberg i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 107
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 20:51
  2. Grövre kränghämmare bak 9-5
    Av kIM0h i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 00:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •