Fin bil
GRATTIS till köpet
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Det är "slipsen" som spricker, det är ju inte skinn utan vinyl.
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Klart du skulle köpa den! Du gillar ju "extra allt" om jag fattat det rätt.
Irriterande med galon sätet!
Min senast inköpta 9-5 2009 vector griffin har samma trasiga galonsits. Så som sitsen är designad blir det belastning just där varje gång man sätter sig i bilen. Så om det skulle varit läder någonstans är det väl just där. Har funderat på hur man åtgärdar det bäst. En ide är att sy dit riktigt skinn istället. Det borde inte vara allt för dyrt att låt ett proffs fixa tycker jag. Helt utan att ha någon koll på sånt iofs...
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Min 9-5:a. En fullutrustad Vector 2008.
Tidigare: 9-5 SE 2.3t Kombi -00 Nordic steg 2
Nuvarande: 9-5 2,3t Kombi Vector -08 steg 1, 9-3 Linear SS 2,0t -05
Är bilen fräsch i kaross och allt fungerar så är 45 ett bra pris dock finns det alltid dom som hittat billigare och med färre mil MEN oftast så får man betala minst runt 55 för en fin Aero med dessa mil.
Ja, nu står den på gården iaf. Det är väl en del småpyssel på den, det är ju ändå en barnfamilj som haft den, men inget som inte går att åtgärda med mycket små medel.
Jag tog en sväng och de går ju fint de här, men jag har så evinnerligt svårt för den nya inredningen, vi får väl se, den får rulla fram till våren iaf, den är ju modernare och bekvämare (kanske) än min gamla 9000. Den stora grejen är iaf att få krysslysen så här på vintern, det är 9000 största nackdel!
Härligt.
Och jag håller nog med om inredningen som känns mer opel än Saab men sportstolarna är skönare.
Och jag uppfattar lysena sämre efter faceliften än med dito innan.
Speciellt helljuset, Så jag har 2st Hella Xenon som gör enorm skillnad.
Och på just denna front är det dessutom svårt att gömma en lite ledramp som är ett bra komplement på t.ex. OG9-3 i gluggen under nummerskylten.
Men nya Xenon och H7 lampor kan ju göra under om de du har nu suttit i sedan bilan va ny. (Mina låg på DHL i Hamburg i fredags morse och så har jag fått låna en polermaskin för lysena av en trevlig gubbe så lite bättre ljus borde det gå att få även utan Xtraljus)
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Drog i xenon lampor i minna helljus. Ger nästan farsans nya v90xc smäll på fingrarna
/Tapatalk
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2
Du menar istället för H7 hjälphelljuset? Så du tycker jag skall dra tummen ur och montera 75W kitet jag har på hyllan....
20" rampen jag visade är monterad och är inget jag rekommenderar, ger bredare ljus men inte längden
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Fast mycket av det botas med nya framlyktor... (Nya glas+reflektorer, behåll Hella-strålkastarens lamphållare/avskärmning vid ev byte till DEPO). Degraderingen som kommer smygande med tiden kan vara ganska radikal innan bilprovningen slår ner på det.
Vid ljus-mörkergränsen och friska strålkastare är det inte mycket som skiljer mellan 9000 halogen och moderna Xenon, däremot blir det mycket mer ljus nära bilen med Xenon.
Senast redigerat av Långmilare den 2017-12-02 klockan 19:25.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
har testat 55 W xenon H4 och det är okej, 4300 K funkar bra, okej helljus men inte mycket bättre halvljus, på RR ska jag köra GE 130% special H4
när det blir läge ska jag prova 55 xenon eller H1 LED i 9000 för de nyaste LED lamporna verkar bra och lättmonterade
https://www.diodhuset.se/diod-xenon-...w-9-32v-canbus Denna där. Mekonomen är ÅF https://www.mekonomen.se/bil/tillbeh...vit-pa289674sv
/Tapatalk
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01