http://www.ga1.se/instrument-och-mat...jetrycksmatare
Typ en sån då?
Edit: Såg att du hade länkat
http://www.ga1.se/instrument-och-mat...jetrycksmatare
Typ en sån då?
Edit: Såg att du hade länkat
Senast redigerat av Vilhelmsson den 2017-12-09 klockan 22:36.
Ska sälja in HD grön lite mer!
Fick upp en bild som minne på facebook, detta är efter 6 timmar i så varmt vatten det gick att få ur kranen. den undre delen har då legat i blöt, allt fick inte plats.
ingen mekanisk bearbeting som borste eller liknande
vattenlösning så bara skölja av resterna
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Det ser ju lovande ut, men måste ändå fråga hur en alkalisk avfettning kan vara så effektiv mot olja/sot?
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Projektet har äntligen tagit fart.
Bilen är uppallad för den långa vilan och arbetet med att få ur motorn är igång.
Hjulhusen är i bra skick, underredsbehandlade den förra året.
Stötfångare och framskärmar är bortplockade, huven kommer tas av så fort jag får en extra hand med det
Återigen, märka upp så mycket kablar som möjligt.
Såhär såg spjällhuset ut, kobran var ungefär lika mycket täckt av olja. Var kommer all olja ifrån?
Vevhusventilationen är den senaste och backventiler fungerar. Vad beror detta på? Det kan väl inte vara meningen att hela insugssidan ska vara täckt av olja...
Arbetet fortsätter och jag hoppas att motorn ska vara ur bilen före jul!
Härligt att komma igång igen efter uppehåll. Alltid roligt med liv i trådarna.
Åkte en sväng till garaget och fick gjort lite saker, tänkte plocka ner framvagnen på båda sidor.
Men ja ni vet hur det är, saker och ting kärvar...
Fick iallafall ner vänstersidan. Försökte mig på att dela på bärarm och hjälparm, men Torxskruven satt så in i!
Funderar på om jag kan skära bort bussningen och försöka få bort skruven.
Tog även en titt på rosten kring hundbenen, slipade ner det lite och såg att det inte alls var så farligt som jag trodde.
Det satt en skyddsplast över hundbenen och jag misstänker att detta har hjälpt dem att inte rosta sönder.
Hade helst velat byta ut plåten mot ny, men i garaget där jag står är det förbud mot svets och kap......
Jag får helt enkelt göra det bästa av situationen och försöka slipa bort all rost.
Hittade även en slang som inte leder till något alls i motorutrymmet.
Nämligen denna. Ska den verkligen hänga fritt ut i atmosfären? Kunde både blåsa och suga ur den. Den svarta grunkan som slangen sitter i sitter på insuget om jag inte missminner mig.
Motorutrymmet som det ser ut nu.
Så mycket hat mot denna just nu..
Det fattas något?
Hundben vänster.
Hundben höger.
Är inte grunkan en vaccumstation som ska sitta på insuget?
Bilen måste gått konstigt utan den?
Korta slangen till BTR?
Senast redigerat av Johan H den 2017-12-21 klockan 23:24.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Tror också på byr
är lite nyfiken på vilken topp du kommer köra med? b205 t7 eller b235 t7?
okej, jag har inte någon kolla alls på toppar osv. tänkte bara om det var fördel/nackdel att använda b205 eller b235 topp när man använder 2,3 block.
vad blir skillnaden mellan t5 kammar och t7 kammar? sug eller turbo kammar? ursäkta alla frågor, men väldigt nyfiken på bygget.
Jag är ingen expert, men så här tror jag det ligger till, B205 och B235 toppar är lika, kan vara kammar som skiljer dem åt. B204 och B234 toppar är samma, samma sak där att kammarna skiljer dem åt, T7 topparna flödar bättre, men vissa T5 kammar har högre lyft och längre duration. Hade gärna använt 2.1i kammar om jag hade fått tag i dem då de har bättre lyft och duration.
Alltså, jag ska använda T7 toppen från min B205 med kammarna från T5an B234.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Okej, kul bygge iaf. Letar lite smått efter en og9-3 aero, men alla man hittar är så otroligt rostiga i bakskärmarna och till överpris.
Jo drömmen är ju att hitta en rostfri coupé med taklucka
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
2.1i kammar har mindre duration på insuget än 16v turbo från 1986 och uppåt. Detta gäller B202 alltså, inte B204/B206/B205
2.1i har samma kammar som 2.0i
lyftet är samma på alla kammar jag nämnde och avgaskammarna är samma på alla B202 from 1986.
Senast redigerat av M.Broberg den 2017-12-22 klockan 13:44.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
En av slangarna från den grejen går till ventilen på torpedväggen som reglerar avlastningsventilen och den andra går till bränsleregulatorn, i alla fall på mina 9-5 med 2,3l motor