Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Huvudbromscylinder Saab 9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    72
    Medlem#
    8333

    Huvudbromscylinder Saab 9-5

    Hej

    Jag skulle lufta bromsarna på min 9-5 2004 aero automat, men huvudbromscylindern gick sönder mitt under luftningen. Nu har jag försökt hitta någon stans att beställa en ny men det verkar som det finns en hel drös olika huvudbromscylindrar till 9-5. Jag har försökt beställa en på speedparts men den visade sig vara restad, så jag la en beställning på skruvat istället och när den dök upp så såg den inte likadan ut som den som sitter på bilen. Båda påstod att den skulle passa 9-5 upp till 2005, men både speedparts och skruvats ser ganska lika ut. Jag har sökt runt en hel del nu men lyckas inte hitta någon information om detta.

    När jag kollar på bildelsbasen så finns det både den varianten jag har och en som liknar den jag fick från skruvat, men jag kan inte se något samband på vilken det är som ska sitta på vilken årsmodell.

    Är det någon som har insyn i vilken huvudbromscylinder det är jag ska ha och vart jag hittar den till ett vettigt pris? Alternativt var jag hittar en renoveringssats till den jag har på bilen.

    Några bilder på den jag har på bilen och den jag fick från skruvat.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Cylindern Speedparts säljer är rätt men de har fel bild. Skriv artikelnumret på den du har fått så kan man se vad den är till. Kan ju vara helt åt skogen. Inte skruvats nummer då alltså utan Bosch om det är i den kartongen den kom i.

Liknande ämnen

  1. Huvudbromscylinder saab 99 72a var hittar jag en som passar ?
    Av victorwww i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-06-19, 19:26
  2. Byte av huvudbromscylinder
    Av sammy i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 23:07
  3. Huvudbromscylinder på en 99 -77
    Av joH900 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 21:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •