Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bilbälte Saab 9-3 Cab Vector 04

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2017
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Bilbälte Saab 9-3 Cab Vector 04

    Jag har en liten fundering som ingen riktigt verkar veta.
    Jag har en Saab 9-3 cab Vector 2004 års modell med ett trasigt bilbälte bak. Ett nytt i Sverige kostar massa pengar och det verkar inte finnas begagnade att få tag i.
    Nu har jag hittat på eBay som har suttit i en Saab 9-3 cab Arc -04 som är direktsåld i USA. Reservdelnummer stämmer inte med det jag ska ha, men visst måste det vara samma?
    Har kontaktat återförsäljare av reservdelar här i Sverige men ingen tycks veta. Hoppas nån av er har koll!
    Senast redigerat av Jonas9-3c den 2017-11-02 klockan 17:12.

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Välkommen till STCS

    Hittar du inget i Sverige kan du ju kontakta Neo Brothers i England http://www.neobrothers.co.uk/
    De skrotar ju ner bilar så det kan vara värt att slå dem en signal
    Och har du kollat med Maptun?

    Vad har du för nummer på det defekta bältet? Och vad har du hittat?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2017
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Tack för snabbt och bra svar! Neobrothers hade ett på sin hemsida som har samma nummer som det jag ska ha t.o.m. billigare än eBay så det är bara att slå till!
    Tack för grym hjälp!

    2 användare gillar detta inlägg



  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Fördel med att handla i UK är att man får deras passagerarbälten = ofta typ oanvända jämfört med förarsidan

    Just bälten till förarsidan på 9-3 SS i Sverige brukar vara slut på skrotar när man kollar Bildelsbasen eller så vill de ha 80% av nypris.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    32
    Jag hade problem med bältet på förarstolen på min 9-3 cab -04 i våras då det inte rullades in. Har haft kontakt med Orio och dom kan inte få fram nya bälten men säger att dom "jobbar på det". Precis som rekommenderas ovan köpte jag ett begagnat bälte från UK.

    De svenska skrotar jag hade kontakt med sa att dom inte får sälja bälten eftersom dessa är en del av Airbag-systemet. Däremot gav mig Redox kontaktuppgifter till en herre på västkusten som kan reparera befintliga bälten, dock skulle detta blivit betydligt dyrare än ett begagnat bälte från UK.

  6. #6
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Bilbälten är det nog en hel del bilskrotar som "blundar" för att de faktiskt innehåller spännare för kollar man bälten till t ex 9-3 (som alla innehåller spännare) så finns det sist jag kollade typ 70st till passagerarsidan och typ 3st till förarsidan, bara gå in och kika på Bildelsbasen så ser ni själva.

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2016-01-13, 20:16
  2. bilbälte saab 900 cab 88:a
    Av snurrbo i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •