Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: SAAB Kenwood navi-polare

  1. #1
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 119

    SAAB Kenwood navi-polare

    Navigationen i min brors 9-5 har oförklarligt lagt av. Jag skulle vilja träffa en kompis med med samma navi och provbyta lite delar eftersom det är så ruskigt dyrt att köpa in reservdelar. Så långt söder ut som möjligt för att slippa köra så långt.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    218
    Medlem#
    5038
    Jag har Kenwood navi KNA-DV2200 i en av mina bilar. Vid ett tillfälle tappade den bort orienteringen och trodde att vi var i Polen. Det löste sig med en norsk reset då hela enheten bootade om från grunden.


    Om det kan vara till någon hjälp har jag även senaste (sista?) versionen av kartor från Kenwood för 2008 som även uppdaterar firmware till senaste version.
    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    STCS RACECREW - Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det .

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 119
    Nå, jag har ju bytt till DV3200 i brors bil så den har kartor från 2016
    Det som är märkligt här är att vi höll på med att byta kjolpaket och när vi var klara drog vi bort en gammal strömkabel som tidigare ägare hade haft till ett slutsteg i bagaget. Sen startade inte enheten alls längre. Jag har kontrollmätt all ström och det ser helt rätt ut, men det är bara svart. Den stora kontrollkabeln har jag testat med en annan Kenwood-enhet så den funkar. Så, kvarstår om antingen skärmen eller STC-700-huvudenheten i bagaget har gett upp.
    Vill ju ogärna köpa alla 3 delarna för att se vilken som är paj (det finns ju en enhet bakom handskfacket som sköter ström) utan skulle vilja ha en dejt med någon som kan tänka sig låna ut delar att testa med, mot någon form av ersättning kan vi nog ordna

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 119
    Löst, det var en säkring i radiodelen som gått. Tog mig 2 dagars felsökning och mätning av kablar att lista ut

    5 användare gillar detta inlägg



  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stora Skedvi,Södra Dalarna
    Inlägg
    359
    Medlem#
    3421
    Så skönt med "billiga" fel!

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 119
    Kan ju vara bra att tillägga, inför framtiden, att det sitter då alltså en liten löd-säkring på kretskortet, precis vid kontakten. Känns igen på att det är vit med lödkanter, ser ut som ett miniatyr-mjölkpaket med silvriga ändar

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 237
    Kunde du läsa av värdet på mjökpaketet eller blev det en spik istället ;-)

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #8
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 119
    Det var 10A, men jag gjorde en riktig fullösning eftersom jag inte hade några såna hemma: lödtenn över den så det blev kontakt.
    Det skall ju inte vara några stora strömmar som går där eftersom man inte använder det inbyggda slutsteget som sitter i den egentliga enheten från Kenwood som denna bygger på.
    Det måste ha blivit kortslutning när vi höll på med sladdarna där bak.
    Lödtenn i tunn sträng över de där 5mm lär ju inte hålla för mer än 10A iaf så jag riskerar nog inte enheten.

Liknande ämnen

  1. Uppdatering av DVD-skiva i Kenwood Navi i 9-5 2004
    Av maximil i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-10-01, 12:30
  2. Navi-problem - Kenwood 9-5 -03:a
    Av oreda i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 22:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •