Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Om Facebook och Instagram

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Om Facebook och Instagram

    Hej alla forumedlemmar! Det var vansinnigt länge sen jag skrev något på detta forum då under ett annat användarnamn.

    Hur som helst så har man så här på äldre dar börjat intressera sej för Facebook och Insta för att kunna följa vad barn och barnbarn har för sej!! Är ju lite rädd för det här med hackade konton osv. så jag försöker skydda så bra jag kan med bla. Tvåfaktorsautentisering men begriper nog inte riktig hur tex Facebook och Insta hänger ihop??

    Tex om jag går in på Insta via appen i telefon eller platta uppmanas jag ange säkerhetskod men om jag går in på Insta via min Facebookapp så öppnas ju Insta på en gång utan säkerhetskod? Är det två helt olika "vägar" för inloggning eller?? Ursäkta min okunskap men frågar man inte får man inget veta

    Ha en bra dag alla. Mvh T.E.

  2. #2
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    Jag använder inte Instagram själv men eftersom FB köpte upp Instagram 2012 är det sannolikt därför autentiseringen är förenklad mellan sidorna: https://techcrunch.com/2012/04/09/fa...for-1-billion/
    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543
    Det fungerar, lite förenklat så här:

    När du loggar in på ett system (exempelvis Facebook) så loggar du inte in på systemet direkt, utan på ett system som ger dig en biljett till det system du vill till, samt en biljett som gör till själva inloggningenstjänsten. När du sen går till nästa system (Instagra, eller liknande) så hämtar du bara en biljett till det systemet, och det kan din dator/surfplatta/telefon göra åt dig. Den inloggningstjänst som Facebook använder sig av kan kopplas till helt andra system också, dvs system som inte ägs av Facebook. Exempelvis skulle man kunna ha Facebook-inloggning till det här forumet.

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Facebook vs hemsidan
    Av SAAB93TS i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2015-07-10, 00:02
  2. Om man inte har Facebook?....
    Av Procedomani i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-05-03, 02:16
  3. P3 om Facebook
    Av Unique87 i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 20:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •