Ja, jag lever fortfarande Om än knappt! Har inte varit aktiv på ett bra tag pga diverse problem. Har bland annat genomgått strålnings- och cellgiftsbehandling för en tumör i matstrupen, men det hör inte ämnet till

Jag vet inte om någon minns, men jag kör en 9-5 Aero MY04.

Jag var inblandad i en olycka för några månader sedan. Jag var på väg hem från jobb när en bil i det mötande körfältet körde in i vajerräcket, med följden att det regnade delar över min och fyra andra bilar. En knäckt spoiler, trasiga lyktor, bucklor, och en mängd repor blev resultatet.

I min naivitet trodde jag försäkringsbolaget skulle bekosta reparationerna, men icke! Ett brev med inlösen på 17000 kronor fick jag, som jag inte har signerat och skickat in än. Nog för att bilen har sjunkit i värde, men 17000 kronor känns lite som en besvikelse. Är Saabarna verkligen inte värda mer i dagens läge? Min är dessutom utrustad med i princip allt som finns utom taklucka och ventilerade säten.

Hur hade ni gjort i min situation? Bitit i det sura äpplet och släppt bilen, eller vad finns det för alternativ? Mitt första försäkringsärende någonsin så jag har absolut noll koll, haha