Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 64 av 64

Ämne: Dags att ge upp Saaben :( Eller? (försäkringsärende)

  1. #61
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 939
    Medlem#
    12120
    Kamera var även det som räddade mej när jag fick skador på bilen i tyskland, försäkringsbolaget sa typ "VI har ju inga bevis, det hade varit en annan sak om du hade haft bilder", varvid jag var extremt glad att jag hade slitit upp kamneran och bränt av ett tiotal bilder när det hände..

    En annan gång råkade min bil orsaka ett dörruppslag på en annan bil (pga att ett barn tryckte upp dörren innan jag hann stoppa det), ägaren till den andra bilen var på plats så jag sa att vi får väl ta det med försäkringsbolagen, och jag skulle fota skadorna., varvid den andra bilägaren blev EXTREMT upprörd och ifrågasatte varför jag ville fota DERAS bil ?? Dessutom skulle den säljas!! (vad nu det hade med saken att göra), Jag sa att jag ju inte ville betala för mer skador än jag orsakat (skadan var minimal, och gick troligen att polera bort, däremot var dörren rostig i nederkant), men det var inte populärt, jag fotade ändå, och vi skrev upp varandras identitet och regnummer, sen hörde dom aldrig av sej ändå..

    1 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  2. #62
    Grundladd BigPetes avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Lövestad
    Inlägg
    316
    Medlem#
    8906
    Oj, det har redan gått så lång tid sedan mitt senaste inlägg! Det har iofs hänt mycket också som tagit min fulla uppmärksamhet. Utan att gå in på alltför många detaljer så pajade jag ryggen i en arbetsolycka. En månad senare gick min farsa bort hastigt och helt oväntat. Han hade precis betalt räkningar, köpt en resa och lite annat så hans konton var i princip tomma. Jag löste in Saaben för att bekosta hans begravning, så den är ur bilden nu och jag kör tillfälligt med farsans Renault Clio. Den är dock verkligen inget roligt så jag kommer att skaffa en annan bil så fort ekonomin tillåter. Jag hoppas kunna hitta en nyare 9-3; helst Aero eller TurboX men de börjar bli rejält svåra att få tag på!
    Saab 9⁵ Aero MY04 - BioPower - 315 hk/450 Nm
    http://www.garaget.org/?car=315585

  3. #63
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    905
    Beklagar sorgen BigPete och hoppas Ryggen blir i bra skick igen och att du hittar en fin Saab att glida runt i/Gyllis

  4. #64
    beklagar sorgen, jag har upplevt liknande situation som dig. det jag kan säga är att livet vänder till det bättre
    Saab 95 2.0t Biopower 2007. steg 1.

Liknande ämnen

  1. påbackad på parkering, försäkringsärende 9000 a50
    Av Robban_GBG20 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-10-15, 23:36
  2. Sälja eller ha kvar Saaben?
    Av jurkko i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 11:15
  3. E det dags för första Saaben?
    Av kanyloff i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-26, 13:48
  4. Mv eller inte på saaben
    Av stefffe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-07-20, 13:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •