Från och med den 1/10 2017 kommer vi att dra igång vårat nya system för medlemshantering. Tidigare har det varit en oerhört manuell process med många personer inblandade för att registrera betalningar och skicka ut medlemskort men nu kommer det förhoppningsvis att flyta på smidigare.

Vi har tidigare haft ett system som Cactuz (Jan Färnström) har byggt för att hjälpa oss att administrera medlemmarna. Jan har gjort detta arbete helt ideellt och vi är oerhört tacksamma att Jan har hjälpt oss att effektivisera hanteringen som tidigare skedde med ett enkelt Excelark. Det är dock inte rimligt att begära att en enda medlem skall ha hela ansvaret för vidareutvecklingen av vårat medlemssystem och med ny lagstiftning i form av GDPR och vår strävan att bli mer digitala och effektiva för att serva medlemmarna skulle det kräva en enorm arbetsinsats som vi inte kan begära av en enskild medlem. Vi i styrelsen har därför valt att köpa tjänsten av externt företag som levererar denna typ av lösning till ett antal föreningar för att kunna utveckla klubben vidare.

De stora skillnaderna för dig som medlem kommer att vara:
- Avisering av medlemsavgiften som kommer att gå ut med kallelsen till årsmötet (under V.40)
- Min sida där du kan uppdatera dina kontaktuppgifter och se dina betalda och obetalda fakturor samt se medlemsrabatter med mera.
- Medlemskortet kommer numera vara digitalt (på "Min sida")
- Vi kommer att använda mail i högre utsträckning än tidigare för information så se till att du har en mailadress inlagd på "Min sida"

I och med att medlemskortet blir digitalt så kommer ditt medlemskap att bli aktivt så snart du betalt avgiften. Om du av rutin har betalat din medlemsavgift på det gamla sättet så kommer vi att ordna så att du blir registrerad på rätt sätt, det kan dock ta några extra dagar.

Det vore ju fantastiskt om allt rullade på som man har tänkt sig, men med nya system och processer så är det ju sällan som det fungerar klockrent från dag ett så jag tänkte att vi i den här tråden skulle fånga upp frågor, funderingar och kommentarer angående medlemssystemet så att vi kan få det att fungera så bra som möjligt.

Hälsningar,
Staffan, Kassör STCS