Sidan 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 185

Ämne: Feedback angående det nya medlemssystemet

  1. #81
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Safari på iphone, går ej att logga in.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  2. #82
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    90
    Medlem#
    9074
    Citat Ursprungligen postat av Redis Visa inlägg

    Om ni har problem att komma in, skriv gärna vilken plattform och webbläsare (samt version) ni använder så kan vi försöka hitta någon gemensam nämnare.
    Hej!, Windows 7 64-bit./ Internet Explorer 11

    Jag har använt funktionen "Glömt lösenord?" 3 ggr och fått samma svar med mitt medlems nr och ett 6 tecken långt lösenord

    Med snigelposten har jag inte fått något alls från STCS

    Har försökt logga in hela den gångna veckan (flera ggr/dag) och får oftast "Felaktigt medlemsnummer eller lösenord!", några gånger efter jag tryckt [Logga in] har endast mina inloggningsuppgifter rensats utan felmeddelande och en gång fick jag detta:

    "Ooops!
    Tyvärr har ett fel uppstått, systemadministratören är underrättad via epost.
    Prova att backa i din webbläsare och försök en gång till. Stäng annars ned alla webbläsarfönster och logga in på nytt.
    Titta på vår driftblogg för information om aktuella driftstörningar, där skriver vi om tillfälliga driftstörningar som påverkar våra system.
    Vi beklagar att du drabbats och vi gör vad vi kan för att det inte ska behöva upprepas!"

    Jag har inte försökt med smart-fånen, tänker inte försöka heller

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB 9-5 Vector-Griffin 09 sedan 2,0t BioPower, Polar White

  3. #83
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Citat Ursprungligen postat av Slave_joe Visa inlägg
    Safari på iphone, går ej att logga in.
    Jag har fått svar från leverantören och tydligen har Safari både på Mac och iPhone problem att hantera tredjepart cookies. Nu finns det en länk ovanför inloggningsformuläret som öppnar en ny sida vilket ska kunna avhjälpa problemet.

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  4. #84
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Det är nog inte så att de har problem utan att säkrehetsinställningarna som standard blockerar tredjepartscookies.

  5. #85
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det är nog inte så att de har problem utan att säkrehetsinställningarna som standard blockerar tredjepartscookies.
    Japp, och det är ett problem... ;-)
    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  6. #86
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Redis Visa inlägg
    Japp, och det är ett problem... ;-)
    Som vän av ordning måste jag påpeka att om ett system har problem pga standardinställningar så är det systemet som är problemet, inte inställningarna.
    "Allt funkar om bara resten av världen anpassar sig till mig" är inte en acceptabel inställning hos en systemutvecklare.

    3 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #87
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Men ändå en ganska vanlig inställning
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #88
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    8163
    Den externa länken funkade för mig, nu kan jag logga in iaf
    Men vart har den gamla infon, tex om rabatter, tagit vägen? Är det tänkt att den skall komma in på den nya personliga sidan? För där finns bara mina detaljer, möjlighet att ändra dessa detaljer, värva medlem och betala faktura just nu?
    /Johan

  9. #89
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av JSN Visa inlägg
    Men vart har den gamla infon, tex om rabatter, tagit vägen?
    Informationen finns men är flyttad och jag har ställt frågor om just det men det är dåligt med svar hittills men det kanske kommer

  10. #90
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    90
    Medlem#
    9074
    Citat Ursprungligen postat av Redis Visa inlägg
    Jag har fått svar från leverantören och tydligen har Safari både på Mac och iPhone problem att hantera tredjepart cookies. Nu finns det en länk ovanför inloggningsformuläret som öppnar en ny sida vilket ska kunna avhjälpa problemet.
    Hej!, jag kör Windows 7 med Internet Explorer 11 och hade också nytta av den nya länken
    Jag tillåter cookies från saabturboclub.com sedan länge

    Vid 14-tiden kunde jag logga in men bara via den nya länken och kunde betala, uppdaterade sedan sidan och då stod där "Inga obetalda fakturor..." så det verkade ok
    Loggade ut och sedan kunde jag ej logga in varken på ordinarie adress eller via nya länken

    Lite senare kunde jag logga in och ut igen 2 ggr men endast via nya länken, sedan var det stopp tills kl. 15:53 ca då jag logga in på ordinarie adress d.v.s. utan länken
    Under fliken fakturor stod att den var betald med dagens datum och allt så det går åt rätt håll, viktigast för mig är att medlemskapet blir betalt innan jag glömmer bort det

    Under fliken "Medlemskap" är det tomt, var ska finnas där?
    SAAB 9-5 Vector-Griffin 09 sedan 2,0t BioPower, Polar White

  11. #91
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Informationen finns men är flyttad och jag har ställt frågor om just det men det är dåligt med svar hittills men det kanske kommer
    Absolut, det kommer mer information, det här är ett rätt stort lyft vi gör just nu inför det nya verksamhetsåret och det är rätt många bitar att få på plats. Jag har kontakt med vår leverantör flera gånger om dagen för att reda ut de problem som uppstår och de löser det allteftersom.

    Hade vi inte gjort denna förändring hade klubben fått se sig om efter en ny kassör och medlemsansvarig då vi tidigare har lagt galet mycket tid på att hantera detta för att serva medlemmarna. Vi i styrelsen kan ta de inkörningsproblem som uppstått eftersom vi vet hur mycket vi kommer att vinna på att effektivisera dessa delar.

    Informationen om förmåner ligger där den alltid har funnits http://www.saabturboclub.com/formaner/ tills vi har flyttat den till den nya platsen, vi måste lösa en del andra saker först.

    Klubben drivs av ideella krafter och vi hinner inte riktigt fixa allt på en gång. Just nu håller jag på att få klart bokslutet inför årsmötet parallellt med detta och dessutom svara på frågor från medlemmarna både här, på Facebook och via mail. En ny kalender håller på att tas fram, sponsorer ska raggas, årsmöte ska förberedas...

    Ni får helt enkelt stå ut med att allt inte funkar från dag ett och att det kan ta lite tid innan allt funkar helt flawless. Det här kommer att bli bra både för klubben och framför allt för ER medlemmar.

    2 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  12. #92
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Informationen finns men är flyttad och jag har ställt frågor om just det men det är dåligt med svar hittills men det kanske kommer
    Hej David!

    Bra uppmärksammat!
    Det får vi ta med oss.

    Mvh Michael

  13. #93
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej David!

    Bra uppmärksammat!
    Det får vi ta med oss.

    Mvh Michael
    Jag har skickat PM till sponsoransvarig men det förutsätter ju att denne besöker forumet ibland så jag har full förståelse för att det dröjer.

    /via Tapatalk
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #94
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Jag har försökt med två separata datorer och tre olika mejladresser men får inte något mejl om inbetalning, kan logga in om jag använder medlemsnummer och lösenord via "glömt lösenord". Kan jag betala in på något annat sätt? Swish-nummer direkt? Har försökt kontakta support men inget svar.

  15. #95
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Vad är det för "support" du försökt nå?

    Det är medlemskap@saabturboclub.com som bör svara på medlemsfrågor

  16. #96
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Det är medlemskap@saabturboclub.com jag mailat, skickade igår kväll och inget svar, än så länge iallafall. Jag må vara lite väl snabb att bara ge dem en dag men har en större beställning på Speedparts som ligger och väntar på sin rabatt så tänkte fråga här också ifall någon hade ett svar.

  17. #97
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Då är du nog bara lite för het på gröten, du får svar när de hinner ifatt.

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #98
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Jag har skickat PM till sponsoransvarig men det förutsätter ju att denne besöker forumet ibland så jag har full förståelse för att det dröjer.

    /via Tapatalk
    Hej David!

    Officiella kontaktvägar till oss inom styrelsen återfinns på hemsidan.
    http://www.saabturboclub.com/styrelsen/

    Samuel Flodeby kan du nå på:
    sponsor@saabturboclub.com

    Mvh Michael

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #99
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av turbodragon1 Visa inlägg
    Det är medlemskap@saabturboclub.com jag mailat, skickade igår kväll och inget svar, än så länge iallafall. Jag må vara lite väl snabb att bara ge dem en dag men har en större beställning på Speedparts som ligger och väntar på sin rabatt så tänkte fråga här också ifall någon hade ett svar.
    Hej Tobias!

    Har nu lagt till din mail.

    Testade med att logga in med dina uppgifter på Min sida och det fungerade bra.

    Använd ditt medlemsnummer som användarnamn och lösenordet du fick av mig i mailet.

    http://www.saabturboclub.com/min-sida/

    Tveka inte på att höra av dig om du har fortsatt bekymmer med att logga in.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

    1 användare gillar detta inlägg



  20. #100
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    GÖTENE
    Inlägg
    107
    Medlem#
    132
    Hej jag betalade med fakturan i medlemsbrevet med OCR-numret på min internetbank .
    Och det fungerade bra .
    Med vänlig hälsning Magnus .
    Inloggningen fungerade även i år

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av mangus den 2017-10-10 klockan 16:53.

Liknande ämnen

  1. Ny motorsetup för og 9-3 Cab, feedback efterfrågas.
    Av NP i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 18:01
  2. Feedback om min nya dekor?
    Av Matrix021 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 00:36
  3. Feedback på köp
    Av Vassle i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 21:31
  4. Aut eller man!? Ni som kör Ng 9-3 kom med lite feedback!
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 09:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •