Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 185

Ämne: Feedback angående det nya medlemssystemet

  1. #161
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Håller med och en sparad pdf i mobilen funkar perfekt precis som biljetter och annat som också har QR-/streckkoder.
    Men skall man dissa OGmedlem till förmån för NGmedlem?

    Och bollman får gärna informera Jula, Clas Ohlson, Mekonomen IKEA m.fl att man inte vill ha fler medlemskort i plånkan när de i kassan varje gång tjatar "Är du medlem?" och här fyller STCS medlemskort i utskrivet format ett syfte för man svarar glatt "Japp" och tar fram vårt medlemskort (de frågade ju inte var jag är medlem) varpå minen raskt förändras

  2. #162
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Jättebra att vi får feedback på hur ni upplever systemet, ibland kan man bli lite förvånad över tonläget men jag väljer att tolka det som att ni är engagerade ;-)

    Så om vi kokar ned frågeställningen så handlar det om att upplevelsen är att det inte går att skriva ut medlemskortet på ett "optimalt" sätt.

    Själva idén med att ha ett digitalt medlemskort är ju att man inte ska behöva skriva ut det utan att man ska kunna visa upp det direkt i sin telefonen. Nu har jag inte testat att skriva ut medlemskortet på alla tänkbara varianter av operativsystem om webbläsare men om jag högerklickar utanför bilden på medlemskortet i Chrome och väljer "skriv ut sida" så ser det ok ut. Man kan ju även välja att skriva ut det som pdf om man har en pdf-skrivare installerad och spara ned filen på datorn.

    Jag har en pågående diskussion med leverantören om att lägga till en knapp som genererar en pdf av medlemskortet som man sedan kan skriva ut för att göra det ännu enklare men tanken är ju precis som bollman säger man skall använda det digitala medlemskortet.
    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  3. #163
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Ni (rcy iaf) som vet en del om detta vet mycket väl att man som utvecklare testar mot flertalet plattformar och i detta fall, webbläsare. Får man grönt ljus på dessa tester anser man att tjänsten fungerar. Om någon sen påstår att det inte fungerar på _deras_ dator så börjar man inte rota i tjänsten, då meddelar man användaren att felet finns där, det är knappast något som kan anses uppseendeväckande.
    Absolut, man testar som fan på alla tänkbara sätt man kan komma på. När sen precis varenda scenario fungerar som tänkt så lanserar man tjänsten.
    MEN, om en användare ändå hör av sig och har problem, så hjälper man användaren! Man säger inte "systemet fungerar, det är dig det är fel på". Hade jag haft den attityden så hade jag inte haft en enda kund kvar, det kan jag garantera.

    Bevisligen är det inte bara en användare som har haft problem, det är bara att läsa inläggen i denna tråd.
    Att säga att Chrome är en kass webläsare är dessutom en fullständigt idiotisk ursäkt. Det kan mycket väl vara så att den är kass, men chrome är ändå en av dom absolut vanligaste webläsarna, utvecklar man något idag så *ska* det funka i Chrome, så enkelt är det.

    Men, även om man bortser från den tekniska biten, så är det attityden som är det stora problemet. Jag vet att ni jobbar ideellt och det ska ni ha cred för, men det är fortfarande medlemmarna som gör klubben till vad den är! Att vifta bort dom med spydiga kommentarer är fan inte ok!

    1 användare gillar detta inlägg

    bka

    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #164
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Och det funkar ju också uppenbarligen i Chrome, både på mac och pc, verifierat av flertalet personer i tråden.
    Här är företaget vi använder:
    http://www.foreningssupport.se
    Du kan ju kolla på listan över deras kunder så kan du ju se att det inte är så att vi är deras största kund direkt, hade detta varit ett generellt problem hade de nog löst det pronto.

    Vad tycker du, helt ärligt att vi skall göra? Ringa upp föreningssupport och be om hjälp med en enskild användares dator? De skulle gladeligen debitera timtaxa för att hjälpa användaren, de har det som potentiell tjänst så det är nog inga som helst problem. Tycker du att det är en vettig användning av klubbens resurser?
    I tråden är det bevisat av flertalet personer att det faktiskt fungerar i flertalet olika datorer/operativsystem med läsaren som användaren har problem med.

    Vad gör du om en användare ringer och ber om hjälp med din tjänst som bevisat fungerar? Du hjälper dem gratis med deras datorproblem då antar jag?

    Hade det framkommit i den här tråden att Föreningssupports tjänst inte fungerar i Chrome då hade jag helt varit med på att vi borde öppna ett ärende hos dem och påpeka denna brist i tjänsten, men bristen finns ju uppenbarligen på enskilda datorer, något som helt ärligt våra medlemmar måste lösa på egen hand.

    Spydigheten kommer av att man till slut tröttnar på att klubben och/eller tjänsten anklagas för brister som ligger utom vår kontroll.

    Jag har ett förslag:
    Du är medlem i klubben, du har erbjudit dig att hjälpa klubben med datorteknik. Här har du chansen! Kontakta medlemmarna som har problem och hjälp dem lösa sina datorproblem. Win-win, du får hjälpa till som du bett om, och medlemmarna får ett mervärde i gratis professionell datorsupport! Redis säkert kan ordna så du får samma ersättning som som de som är med i racecrew eller IT-gruppen så du känner dig uppskattad!

  5. #165
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Den generella tanken är väl att medlemskortet har spelat ut sin roll. Digitalt är vägen framåt, papper hör hemma på 1900-talet.
    Så har man inte en idiotfån så har man inte med denna klubb att göra, ok bollman nu vet jag hur det är och hur du tycker.

    1 användare gillar detta inlägg

    bka

    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  6. #166
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Och det funkar ju också uppenbarligen i Chrome, både på mac och pc, verifierat av flertalet personer i tråden.
    Här är företaget vi använder:
    http://www.foreningssupport.se
    Du kan ju kolla på listan över deras kunder så kan du ju se att det inte är så att vi är deras största kund direkt, hade detta varit ett generellt problem hade de nog löst det pronto.
    Jag blir föga imponerad av deras kundlista, då ett flertal faktiskt är kunder även hos mig och jag vet att dom inte längre använder föreningssupports system eftersom det inte höll måttet.

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vad tycker du, helt ärligt att vi skall göra? Ringa upp föreningssupport och be om hjälp med en enskild användares dator? De skulle gladeligen debitera timtaxa för att hjälpa användaren, de har det som potentiell tjänst så det är nog inga som helst problem. Tycker du att det är en vettig användning av klubbens resurser?
    I tråden är det bevisat av flertalet personer att det faktiskt fungerar i flertalet olika datorer/operativsystem med läsaren som användaren har problem med.

    Vad gör du om en användare ringer och ber om hjälp med din tjänst som bevisat fungerar? Du hjälper dem gratis med deras datorproblem då antar jag?
    Jag tar kontakt med användaren och konstaterar var felet ligger! Jag skulle aldrig ens drömma om att ge användaren kalla handen och krasst konstatera att det är hans dator felet ligger i utan att först konstatera att så är fallet! Levererar jag en tjänst så tar jag ansvar för den, "det funkar för mig så det är dig det är fel på" attityden har aldrig funkat i längden.
    Är det så att felet ligger i användarens dator så får man därifrån ta en diskussion om hur det ska lösas.

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Hade det framkommit i den här tråden att Föreningssupports tjänst inte fungerar i Chrome då hade jag helt varit med på att vi borde öppna ett ärende hos dem och påpeka denna brist i tjänsten, men bristen finns ju uppenbarligen på enskilda datorer, något som helt ärligt våra medlemmar måste lösa på egen hand.

    Spydigheten kommer av att man till slut tröttnar på att klubben och/eller tjänsten anklagas för brister som ligger utom vår kontroll.
    Den ligger inte utanför er kontroll! Det är en tjänst *ni* erbjuder era medlemmar! Om ni sen köper in den från tredje part är ert problem, och åligger inte medlemmarna att ansvara för.

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Jag har ett förslag:
    Du är medlem i klubben, du har erbjudit dig att hjälpa klubben med datorteknik. Här har du chansen! Kontakta medlemmarna som har problem och hjälp dem lösa sina datorproblem. Win-win, du får hjälpa till som du bett om, och medlemmarna får ett mervärde i gratis professionell datorsupport! Redis säkert kan ordna så du får samma ersättning som som de som är med i racecrew eller IT-gruppen så du känner dig uppskattad!
    Bra försök! Jag har under flera år erbjudit min hjälp men intresset har varit minst sagt svalt. Att jag nu skulle gå in och ta hand om er skit när ni valt ett kasst system kan ni glömma.
    Någon ersättning är jag inte intresserad av, jag har som sagt erbjudit min hjälp gratis under många år men då har det varit helt ointressant.

    Men det känns som om det är ungefär hundrade gången vi har den här diskussionen, och den har aldrig tidigare lett till några förbättringar så jag tvivlar på att den kommer att göra det nu heller.
    Ha en bra dag.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #167
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Ligger några timmar bakom den.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig
    Jag tycker almanackan är jättefin!
    Gör sig lika bra hemma som på jobbet.

    5 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  8. #168
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Jag blir föga imponerad av deras kundlista, då ett flertal faktiskt är kunder även hos mig och jag vet att dom inte längre använder föreningssupports system eftersom det inte höll måttet.
    Det är ju spännande, redis gjorde en rätt omfattande marknadsundersökning innan vi valde detta system och han är ju inte direkt tappad bakom en vagn i ämnet. Man undrar ju vad dessa kunder valde istället som var så pass mycket bättre, men som inte direkt hittades vid en genomgång av leverantörer.


    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Jag tar kontakt med användaren och konstaterar var felet ligger! Jag skulle aldrig ens drömma om att ge användaren kalla handen och krasst konstatera att det är hans dator felet ligger i utan att först konstatera att så är fallet! Levererar jag en tjänst så tar jag ansvar för den, "det funkar för mig så det är dig det är fel på" attityden har aldrig funkat i längden.
    Är det så att felet ligger i användarens dator så får man därifrån ta en diskussion om hur det ska lösas.
    Vi har ingen telefonsupport. Vi är en ideell förening. På detta forum kan man ställa frågor och få hjälp, helt gratis, och av många, på kort tid. Vi är rätt många som testat, konstaterat att det fungerar, och kommit med förslag på lösningar som jag såvitt jag kan se hittills har ignorerats (t.ex. mitt förslag om att testa att dra ner säkerhetsnivån). Jag har svårt att se exakt hur vi på ett vettigt sätt skulle kunna ta detta vidare.

    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Den ligger inte utanför er kontroll! Det är en tjänst *ni* erbjuder era medlemmar! Om ni sen köper in den från tredje part är ert problem, och åligger inte medlemmarna att ansvara för.
    Medlemmarnas hemdatorer ligger så pass långt från vår kontroll som jag möjligen kan tänka mig. Hur mycket tid tycker du det är rimligt att vi lägger på att via ett forum felsöka medlemmens dator? Vi har ju redan konstaterat att problemet INTE ligger i tjänsten, eller menar du att det fortfarande är en möjlighet?
    Det finns inget "ni" i detta. Styrelsen, som visserligen valt tjänst, är bara en del av de medlemmar som är med i föreningen.

    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Bra försök! Jag har under flera år erbjudit min hjälp men intresset har varit minst sagt svalt. Att jag nu skulle gå in och ta hand om er skit när ni valt ett kasst system kan ni glömma.
    Någon ersättning är jag inte intresserad av, jag har som sagt erbjudit min hjälp gratis under många år men då har det varit helt ointressant.
    Du har tidigare erbjudit något som klubben inte känt att det funnits behov av, av anledningar som finns beskrivna i andra trådar här på forumet. Nu har du identifierat, vad du tycker är en brist hos klubben, nämligen att vi inte kan hjälpa medlemmarna med deras datorer, och du menar att du kan lösa detta, men är inte intresserad av att hjälpa till utan tycker att någon annan skall göra det. Check.
    Det minsta man kan begära är väl att du tar det här på forumet och ställer de frågor du ställer till dina kunder så du kan hjälpa dem rätt, jag säger inte att du måste ringa upp. Sen kan du ju komma med förslag på lösningar på problemet, lösningar som inte innebär att vi skall byta tjänst för att några få har problem, som andra inte upplever. Det skulle ju faktiskt kunna hjälpa mer än en medlem, eftersom du nu menar att detta är något som många har problem med.
    Det är f*rbannat lätt att sitta och kasta gliringar på ett nätforum, men betydligt jobbigare att spotta i nävarna och göra något.

    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Men det känns som om det är ungefär hundrade gången vi har den här diskussionen, och den har aldrig tidigare lett till några förbättringar så jag tvivlar på att den kommer att göra det nu heller.
    Ha en bra dag.
    Som sagt, lätt att kasta gliringar. Vad har du själv gjort för att förändra? Motioner till årsmötet har lyst med sin frånvaro. Har du erbjudit dig att ställa upp i styrelsen för att försöka påverka den vägen? Engagerar du dig i klubben överhuvudtaget?
    Jag har tagit skit i många år, lagt en j*vla massa fritid på forumet, styrelsemöten, kört land och rike runt för att hjälpa till med allt möjligt. Inte för att det till någon större del är min förtjänst, men jag har iaf varit med och förändrat klubben i en riktning som jag själv är rätt nöjd med. Vad har du själv gjort mer än skrivit på forumet och gnällt?
    Jag har lobbat för att fler träffar skall förläggas norrut för att jag själv kommer därifrån och känner en del för landsändan. Vi har nu haft träffar i Söderhamn 2 år i rad, och såvitt jag vet har du inte ens varit där, än mindre ställt upp och jobbat med träffarna.

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #169
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vi har nu haft träffar i Söderhamn 2 år i rad, och såvitt jag vet har du inte ens varit där, än mindre ställt upp och jobbat med träffarna.
    Bilden nedan är från den senaste träffen i Söderhamn nu i somras, den som var dagen innan vår egen Saabträff här i Gävle som jag anordnat årligen i över 10 år nu. Jag stod på flygfältet som flaggvakt precis hela dagen.
    Men jag såg inte dig, trots att jag var bland dom första där och bland dom sista att åka. Var var du?


    flaggvakt.jpg
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  10. #170
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Citat Ursprungligen postat av gropis Visa inlägg
    Så har man inte en idiotfån så har man inte med denna klubb att göra, ok bollman nu vet jag hur det är och hur du tycker.

    Det är väl en väldigt konstig (och medvetet negativ) tolkning av det som Bollman skrev?

    Vi har valt att gå över till ett digitalt medlemskort då vi tidigare haft en oerhörd administration, höga kostnader samt långa ledtider för att hantera detta (vilket har varit ett ständigt återkommande klagomål). Alla våra Sponsorer och rabattgivare kan kontrollera medlemskapet direkt mot vårat medlemsregister och det har vi även möjlighet att göra på våra träffar.

    Så ja, det fysiska medlemskortet har spelat ut sin roll som informationsbärare. Vi kan absolut förbättra utskriftsfunktionen och den diskussionen har vi med leverantören. Det finns dock annat vi vill lägga krut på just nu bland annat möjlighet till swishbetalning för befintliga medlemmar samt integration av sponsorernas webshoppar.

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  11. #171
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    Citat Ursprungligen postat av Redis Visa inlägg
    Det är väl en väldigt konstig (och medvetet negativ) tolkning av det som Bollman skrev?

    Vi har valt att gå över till ett digitalt medlemskort då vi tidigare haft en oerhörd administration, höga kostnader samt långa ledtider för att hantera detta (vilket har varit ett ständigt återkommande klagomål). Alla våra Sponsorer och rabattgivare kan kontrollera medlemskapet direkt mot vårat medlemsregister och det har vi även möjlighet att göra på våra träffar.

    Så ja, det fysiska medlemskortet har spelat ut sin roll som informationsbärare. Vi kan absolut förbättra utskriftsfunktionen och den diskussionen har vi med leverantören. Det finns dock annat vi vill lägga krut på just nu bland annat möjlighet till swishbetalning för befintliga medlemmar samt integration av sponsorernas webshoppar.
    Det
    Senast redigerat av gropis den 2017-12-22 klockan 08:46.
    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  12. #172
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Redis Visa inlägg
    Jättebra att vi får feedback på hur ni upplever systemet, ibland kan man bli lite förvånad över tonläget men jag väljer att tolka det som att ni är engagerade ;-)

    Så om vi kokar ned frågeställningen så handlar det om att upplevelsen är att det inte går att skriva ut medlemskortet på ett "optimalt" sätt.

    Själva idén med att ha ett digitalt medlemskort är ju att man inte ska behöva skriva ut det utan att man ska kunna visa upp det direkt i sin telefonen. Nu har jag inte testat att skriva ut medlemskortet på alla tänkbara varianter av operativsystem om webbläsare men om jag högerklickar utanför bilden på medlemskortet i Chrome och väljer "skriv ut sida" så ser det ok ut. Man kan ju även välja att skriva ut det som pdf om man har en pdf-skrivare installerad och spara ned filen på datorn.

    Engagemang är ordet!

    Du slår huvet på spiken här

    Att visa upp det direkt i mobilen förutsätter två saker, dels att man för det första har en telefon med den möjligheten och för det andra att det finns täckning på platsen man är när detta skall visas upp och att man lyckas logga in.

    Att det "ser ok" ut när man skriver ut det håller jag inte riktigt med om (kör Acrobat PDF) och du har fått mina exempel via e-post.
    Citat Ursprungligen postat av Redis Visa inlägg
    Jag har en pågående diskussion med leverantören om att lägga till en knapp som genererar en pdf av medlemskortet som man sedan kan skriva ut för att göra det ännu enklare men tanken är ju precis som bollman säger man skall använda det digitala medlemskortet.
    Och det känns lite som en storm i ett vattenglas och att ni nästan är i mål så jag skulle gärna se att detta blir klart och kan läggas i högen med slutförda förändringar innan fokus flyttas till swishbetalning m.m.
    de är minst lika viktiga men jag tror det blir mer arbetsro för inblandade resurser om saker blir klara också.
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-12-21 klockan 17:38.

  13. #173
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Oj va mycket energi.

    Precis som Staffan, klubbens kassör, alias Redis, skriver, har vi valt att gå över till ett digitalt medlemskort.

    Att ändå vilja skriva ut det är med andra ord bonus och inget som först låg med i kravställningen mot ett digitalt medlemssystem.

    Vi har haft inkörningsproblem, men vinsterna överstiger problemen.

    Många, speciellt Staffan, jobbar mer än vad som både kan krävas från en ideell förening och vad som är förväntan från övriga inom styrelsen.

    Självklart ska vi jobba för att lösa eventuella problem, men vi jobbar ideellt och med många andra saker än bara ett medlemssystem.

    Deltog ni inte på årsmötet, eller ännu inte sett verksamhetsberättelsen, så ta er gärna en kik på den.

    Ni hittar materialet på hemsidan:
    http://www.saabturboclub.com/arsmote-2017/

    Med önskan om en

    God Jul och ett Gott nytt STCS-år!

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

  14. #174
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    26
    För de som behöver kan jag stå till tjänst med att skriva ut ett medlemskort. Det blir ju i så fall från en skärmdump eller så.
    Skicka meddelande i så fall så löser vi det.

    4 användare gillar detta inlägg



  15. #175
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Bilden nedan är från den senaste träffen i Söderhamn nu i somras, den som var dagen innan vår egen Saabträff här i Gävle som jag anordnat årligen i över 10 år nu. Jag stod på flygfältet som flaggvakt precis hela dagen.
    Men jag såg inte dig, trots att jag var bland dom första där och bland dom sista att åka. Var var du?


    flaggvakt.jpg
    Jag var där något tidigare, eftersom träffen ligger precis den vecka jag har ett återkommande jobb i en operauppsättning, vilket är mycket olägligt, men inte mycket att göra åt. Ni får flytta på Gävleträffen.

  16. #176
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej!

    Oj, synd.
    Ligger några timmar bakom den.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig
    Är inte intresserad av en massa oplar, finns bättre almenackor på nätet som uppfyller mina krav
    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  17. #177
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av gropis Visa inlägg
    Är inte intresserad av en massa oplar, finns bättre almenackor på nätet som uppfyller mina krav
    Postnord verkar ha skojat till det på något vis för dig. STCS kalender för 2018 innehåller enbart Saabar. Inga bilar från Opels fabriker i Tyskland, Belgien, Spanien, Storbritannien, Portugal eller Polen finns med i den kalendern jag fått hem.

    Samtliga bilar i kalendern är utvecklade av saabfolk på tekniska i Trollhättan. Ofta i samarbete med ingengörer från t.ex Sverige, Australien, Tyskland, USA, Italien och så vidare. Av de tretton bilarna så är minst nio tillverkade av troll i Trollhättan. Kan vara upp till tolv av de tretton då jag inte vet tillverkningsdatum på cabrioleterna. En bil i kalendern är i alla fall tillverkad i Mexico.

    Att kvällstidningarna ibland har svårt att hålla isär olika bilmärken må vara hänt, men inte säger jag att det är Ferraris, Lambos och Aston Martins i STCS kalender bara för att de har kabelstammar, strålkastare eller inredningsdetaljer utvecklade och tillverkade av samma leverantörer som Saab använde sig av? Lika lite säger jag att jag kör omkring i en Holden, även om min 9-3 aero har ett australienskt motorblock.

    Nåväl. Alla kan inte alltid tycka om allt. Dock så gillar jag kalendern och Saabarna i denna.

    7 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  18. #178
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    Det du ser är en chimär,, ett ufo, grunden till 80% är en opel, lätt att byta reservdelar mellam¨n dem
    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  19. #179
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Eller är Opel en SAAB?
    Med den logiken kan man ju säga att Porsche är en Skoda.
    Att man delar plattform inom en stor koncern är ju knappast något kontroversiellt eller uppseendeväckande.

    1 användare gillar detta inlägg



  20. #180
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Än mindre har det med nya medlemssystemet att göra!

    God Jul

    2 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Ny motorsetup för og 9-3 Cab, feedback efterfrågas.
    Av NP i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 18:01
  2. Feedback om min nya dekor?
    Av Matrix021 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 00:36
  3. Feedback på köp
    Av Vassle i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 21:31
  4. Aut eller man!? Ni som kör Ng 9-3 kom med lite feedback!
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 09:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •