Sidan 7 av 10 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 185

Ämne: Feedback angående det nya medlemssystemet

  1. #121
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    Kan ej skriva ut medlemskortet, om jag sparar bilden finns bara loggan med, går inte att skriva ut kortet direkt från sidan, ok då får jag ta med mig den stationära datorn om jag måste visa medlemskortet

    1 användare gillar detta inlägg

    bka

    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  2. #122
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av gropis Visa inlägg
    Kan ej skriva ut medlemskortet, om jag sparar bilden finns bara loggan med, går inte att skriva ut kortet direkt från sidan, ok då får jag ta med mig den stationära datorn om jag måste visa medlemskortet
    Perfekt! Vi kommer att se till att det finns 220V på plats! =D

    Skämt åsido, vilken browser använder du?
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  3. #123
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Perfekt! Vi kommer att se till att det finns 220V på plats! =D

    Skämt åsido, vilken browser använder du?
    Både chrome och edge, provade mozilla också med samma resultat. Kanske man ska gå ur klubben då det är omöjligt att få ut ett medlemskort från min dator. Onej jag har ingen idiotfån och kommer aldrig skaffa en sådan,, kan tänka själv
    Senast redigerat av gropis den 2017-12-20 klockan 14:11.
    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  4. #124
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av gropis Visa inlägg
    Både chrome och edge, provade mozilla också med samma resultat. Kanske man ska gå ur klubben då det är omöjligt att få ut ett medlemskort från min dator. Onej jag har ingen idiotfån och kommer aldrig skaffa en sådan,, kan tänka själv
    För mig funkade det ypperligt att skriva ut medlemskortet direkt från "Min sida" med Chrome. Dock tyckte jag att kortet som kom ut var lite i största laget och inte vidare plånboksvänligt...

    (Jag tryckte CTRL+P och skrev ut hela sidan... Ska man vara petig går det ju alltid att ta en skärmdump när man har kortet uppe och skriva ut den.)
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  5. #125
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Men allvarligt, ta en skärmdump på sidan och skriva ut den?! Menar ni allvar? Är det inte bättre att fixa felet än komma med dumma nödlösningar?
    Skaffa någon med rätt kompetens för sin plats, alternativ köp in tjänsten från någon som har kompetensen!

    Jag vet att det är en förening och arbetet är ideellt, men klarar man inte av det så kanske man ska överväga att låta någon annan göra det.
    Nu trampar jag säkert många på tårna och tar någon illa upp ber jag om ursäkt, men lite baskrav kan man väl ha även på ideellt arbete.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  6. #126
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Du, nu köper vi in tjänsten från ett rätt stort företag, och de allra flesta, typ 99% har inga som helst problem med att skriva ut sitt medlemskort.
    Vi betalar inte för någon slutanvändarsupport och är det så att en medlem har "trasig" dator som inte fixar systemet så är det på ingalunda vis klubbens problem, sorry.

  7. #127
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Diskussionen att själv välja lösen har varit uppe och där blir det ingen förändring vad jag minns, gilla läget

    Däremot verkar det vara lite buggigt med det 'digitala' medlemskortet, går man in på Min sidan via mobilen/Andriod så syns inte hela kortet och det går inte att scrolla i sidled eller att zooma ut.
    Sparar man bilden så sparas bara loggan och den personliga informationen saknas.
    Visar man i liggande format och har tillräckligt stor skärm så att hela kortet syns är informationen med men det är fortfarande bara loggan som sparas om man väljer att ladda ner bilden.
    Workaround är att (om man kan se hela kortet) ta en skärmdump och klippa och klistra.

    Förslag: Går det inte att få till en knapp men funktionen "Maila mig mitt medlemskort" och helst i pdf så kan alla se och skriva ut det.
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Men allvarligt, ta en skärmdump på sidan och skriva ut den?! Menar ni allvar? Är det inte bättre att fixa felet än komma med dumma nödlösningar?
    Skaffa någon med rätt kompetens för sin plats, alternativ köp in tjänsten från någon som har kompetensen!

    Jag vet att det är en förening och arbetet är ideellt, men klarar man inte av det så kanske man ska överväga att låta någon annan göra det.
    Nu trampar jag säkert många på tårna och tar någon illa upp ber jag om ursäkt, men lite baskrav kan man väl ha även på ideellt arbete.
    Instämmer

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Du, nu köper vi in tjänsten från ett rätt stort företag, och de allra flesta, typ 99% har inga som helst problem med att skriva ut sitt medlemskort.
    Vi betalar inte för någon slutanvändarsupport och är det så att en medlem har "trasig" dator som inte fixar systemet så är det på ingalunda vis klubbens problem, sorry.
    Jag köper inte riktigt det svaret, köper man tjänsten bör den ju fungera fullt ut vilket även jag anser att den inte gör och då syftar jag på utskriften av sitt eget medlemskort.
    Att t.ex. ha ett script som genererar en pdf och mailar ut medlemskortet för utskrift och/eller lagring i mobilen borde vara en tämligen enkel uppgift?!

    2 användare gillar detta inlägg



  8. #128
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Du, nu köper vi in tjänsten från ett rätt stort företag, och de allra flesta, typ 99% har inga som helst problem med att skriva ut sitt medlemskort.
    Vi betalar inte för någon slutanvändarsupport och är det så att en medlem har "trasig" dator som inte fixar systemet så är det på ingalunda vis klubbens problem, sorry.
    Fin inställning för en klubb som lever på medlemmarnas avgifter.

    "Får du inte ut medlemskortet du betalat för? Jobbigt, ta en skärmdump, inte vårat problem".

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  9. #129
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    Jag har ingen "trasig" dator utan det är ni som har en trasig tjänst

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  10. #130
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Så här ser mitt medlemskort ut
    e-medlemskort.png

    Lite intetsägande

    1 användare gillar detta inlägg

    RZ


  11. #131
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Så här ser mitt medlemskort ut
    e-medlemskort.png

    Lite intetsägande
    Nej då, det är bara du som har en trasig dator.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  12. #132
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Ajdå, då är nog alla mina datorer trasiga inkl. serverparken på jobbet....

  13. #133
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Hur förklarar du då att andra klarar av att skriva ut sitt medlemskort? Samuelf här ovan lyckades från sin dator med samma läsare?

    Så, om din internetbank inte funkar med just din dator, förväntar du dig att din bank skall fixa det? Om du har någon märklig inställning, skall banken då anpassa sig till dig? Svårt att bli kund då.

    Ni (rcy iaf) som vet en del om detta vet mycket väl att man som utvecklare testar mot flertalet plattformar och i detta fall, webbläsare. Får man grönt ljus på dessa tester anser man att tjänsten fungerar. Om någon sen påstår att det inte fungerar på _deras_ dator så börjar man inte rota i tjänsten, då meddelar man användaren att felet finns där, det är knappast något som kan anses uppseendeväckande.

    Av de hittills, vaddå, 1300 medlemmar som betalat i det nya systemet har väl runt 10 klagat här och vi har haft ett par som hört av sig via mail. Företaget vi köper tjänsten från hanterar flertalet klubbar med avsevärt större medlemsantal än vår klubb. Att då tro att tjänsten är trasig/dålig för att en promille har problem är helt absurt.
    Prova en annan dator först är mitt tips.

  14. #134
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Hur förklarar du då att andra klarar av att skriva ut sitt medlemskort? Samuelf här ovan lyckades från sin dator med samma läsare?

    Så, om din internetbank inte funkar med just din dator, förväntar du dig att din bank skall fixa det? Om du har någon märklig inställning, skall banken då anpassa sig till dig? Svårt att bli kund då.

    Ni (rcy iaf) som vet en del om detta vet mycket väl att man som utvecklare testar mot flertalet plattformar och i detta fall, webbläsare. Får man grönt ljus på dessa tester anser man att tjänsten fungerar. Om någon sen påstår att det inte fungerar på _deras_ dator så börjar man inte rota i tjänsten, då meddelar man användaren att felet finns där, det är knappast något som kan anses uppseendeväckande.

    Av de hittills, vaddå, 1300 medlemmar som betalat i det nya systemet har väl runt 10 klagat här och vi har haft ett par som hört av sig via mail. Företaget vi köper tjänsten från hanterar flertalet klubbar med avsevärt större medlemsantal än vår klubb. Att då tro att tjänsten är trasig/dålig för att en promille har problem är helt absurt.
    Prova en annan dator först är mitt tips.
    Hur vet du att ca 1300 har kunnat skriva ut sitt medlemskort ? Det är ganska sjukt att man måste inköpa en skrivare för att få ut sitt medlemskort
    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  15. #135
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Nu tycker jag iofs att du lägger en annan ton än vad jag hade när du citerar mig. Jag lade, i en parentes, att det GÅR att göra nåt om man är ute efter nödlösning. Jag anser nog inte att det är så fin inställning att "hota" med att gå ur klubben som första approach när det strular lite i ett nytt system heller.

    Ingenstans antyder jag att det skulle vara lösning 1A eller nåt permanent.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  16. #136
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    För att vara konstruktiv, var mitt förslag med pdf ovan en möjlig väg framåt?
    en workaround genom att skriva ut en skärmdump finns ju även om det är väldigt osnyggt

  17. #137
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    För att vara konstruktiv, var mitt förslag med pdf ovan en möjlig väg framåt?
    en workaround genom att skriva ut en skärmdump finns ju även om det är väldigt osnyggt
    Jag håller med om .pdf-lösningen om det är en väg framåt.

    Skärmdump är absolut osnyggt. Att tänka på innan man snäser och ifrågasätter huruvida rätt kompetens finns inom ansvarsområden kan man ju beakta att jag inte har nån som helst inblandning i vare sig föreningssupport, medlemssystemet eller medlemshantering, utan mitt svar var bara från en medlem till en annan.

  18. #138
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Nu har jag provat med Opera, Safari, Firefox och Chrome. Inga som helst problem, utom om man försöker använda den inbäddade sidan med Safari, då funkar ingenting. Detta då på macOS 10.12, Sierra.

  19. #139
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Och, för att kolla att det inte var någon fluke, så testade jag en random Windows 10-maskin hos en kollega. Edge, IE, Chrome och Firefox. Funkade bra allihopa. Jag kunde dock "förstöra" genom att sätta säkerhetsnivån till "Hög" i IE, då slutade det att fungera.
    Med andra ord, kan det vara så att de som har problem har en högre säkerhetsnivå än standard inställd i webbläsaren, alternativt någon form av brandvägg/filter som är lite för aggresiv?

  20. #140
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Det funkade inte alls på IE6 i WinXP

Liknande ämnen

  1. Ny motorsetup för og 9-3 Cab, feedback efterfrågas.
    Av NP i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 18:01
  2. Feedback om min nya dekor?
    Av Matrix021 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 00:36
  3. Feedback på köp
    Av Vassle i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 21:31
  4. Aut eller man!? Ni som kör Ng 9-3 kom med lite feedback!
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 09:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •