Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 678910 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 185

Ämne: Feedback angående det nya medlemssystemet

  1. #141
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Det där fungerade ju inte så värst.

    Inte ens att kolla våra förmåner fungerar med lösenordet som uppges.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  2. #142
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Inte ens att kolla våra förmåner fungerar med lösenordet som uppges.
    Funkar för mig, använder du lösen du hittar på Min Sida/Rabatter

  3. #143
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Någon har gjort något, nu fungerar det.

    Patrik sitter nog och smygläser

    Till Samuelf.

    Kopierade och skrev även in det manuellt.

    Nu kommer oxå den nedersta länken upp, förut försvann den i cyber-rymden.
    Senast redigerat av RZ den 2017-12-20 klockan 17:58.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #144
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Det där fungerade ju inte så värst.

    Inte ens att kolla våra förmåner fungerar med lösenordet som uppges.
    Törs man be dig kolla lösenordet igen? Som instruktionen säger hittar du lösenordet på "Min sida."

  5. #145
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Någon har gjort något, nu fungerar det.
    Ingen har gjort något. Kollade loggen i WordPress. Det skulle inte kunna vara så att du råkade klicka på testsidan? (Menyalternativet under/bredvid) Den är också skyddad men med ett annat lösenord.

  6. #146
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Ingen har gjort något. Kollade loggen i WordPress. Det skulle inte kunna vara så att du råkade klicka på testsidan? (Menyalternativet under/bredvid) Den är också skyddad men med ett annat lösenord.
    Nej.

    Samma dator osv, något förändrades.

    Nu släpper vi det och återgår till medlemskortet.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #147
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    @bollman Får man fråga vad du testar?
    Första steget i ev. felsökning är ju att definiera felat så alla pratar om samma sak.

    Gör man en skärmdump av bilden man ser vid datorn kan så klart med lite datorvana och en tillgänglig skrivare få ut något som liknar ett medlemskort i någorlunda rätt storlek
    Spar man däremot bilden eller väljer 'visa bild' kommer ingen personligt information med utan bara klubblogon.

    Går man in via Chrome i mobilen ser man inte ens hela medlemskortet och det har jag svårt att ta som "fel hos användaren". Det går att zooma in men inte ut så man ser hela.

    .

  8. #148
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    @bollman Får man fråga vad du testar?
    Första steget i ev. felsökning är ju att definiera felat så alla pratar om samma sak.

    Gör man en skärmdump av bilden man ser vid datorn kan så klart med lite datorvana och en tillgänglig skrivare få ut något som liknar ett medlemskort i någorlunda rätt storlek
    Spar man däremot bilden eller väljer 'visa bild' kommer ingen personligt information med utan bara klubblogon.

    Går man in via Chrome i mobilen ser man inte ens hela medlemskortet och det har jag svårt att ta som "fel hos användaren". Det går att zooma in men inte ut så man ser hela.

    .
    Samma här. Gick att lösa genom att gå via "problem att logga in"-länken då man får det i helskärm...

    Ingen vettig lösning, får jag väl tillägga för att slippa skitstorm.

  9. #149
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Tar upp sidan med medlemskortet, väljer "skriv ut" och ser vad man får, det var ju uppenbarligen vad som felade för den som påtalade felaktigheter senast.

    Det som jag tror många faller på, är att en del läsare/filter blir ledsna när man loggar in i den inbäddade sidan på "Min sida". Då förstår jag om vissa med högre säkerhetsinställning säger ifrån, då kommer ju informationen från en annan sida än den man besöker, sånt kan orsaka säkerhetsproblem och kan således blockas.
    Vi borde kanske inte ha den inbäddad utan endast som länk till en annan sida.

    1 användare gillar detta inlägg



  10. #150
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Men menar du alltså att det inte går att välja "skriv ut" eller motsvarande i nåt menyalternativ på din browser på datorn, Herman?

  11. #151
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    I en vettig webbläsare på mobilen funkar det alldeles finfint:
    Screenshot_20171220-171710.jpg

    Jag är ledsen, men Chrome är ingen bra läsare, vad man än kan tro.

  12. #152
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Samma här. Gick att lösa genom att gå via "problem att logga in"-länken då man får det i helskärm...

    Ingen vettig lösning, får jag väl tillägga för att slippa skitstorm.
    Ja, det blev bättre
    Och man kan ju ta en skärmdump även i mobilen och klippa/crop för att bara få medlemskortet på bilden och spara på lämpligt ställe i mobilen för att kunna visa upp vid behov.

    Löser det gropis och andras problem?
    Man kanske inte måste ha ett utskrivet medlemskort?! De gånger man behöver visa upp det kanske man har mobilen med sig och en 'idiotfån' en androidlur funkar lika bra.
    Och saknas telefon med dessa möjligheter är det väl inte svårare än att de som det låter tiotalet personer som absolut inte kan lösa det på annat sätt får ett fysiskt medlemskort skickat till sig med PostNord?

    Och man kanske till nästa år kan få det som option mot en extra kostnad precis som de flesta företag numera har om man vill ha fakturor på papper i kuvert.

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Jag är ledsen, men Chrome är ingen bra läsare, vad man än kan tro.
    Håller med men det är den som kommer by default och "problemet" i detta fall tror jag gäller de som kanske inte har tumme eller intresse med tekniken utan bara vill ha den enkla lösningen.

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vi borde kanske inte ha den inbäddad utan endast som länk till en annan sida.
    Kan vara en lite bättre lösning om än inte optimal.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Men menar du alltså att det inte går att välja "skriv ut" eller motsvarande i nåt menyalternativ på din browser på datorn, Herman?
    Jo självfallet.
    Ut kommer alltid något men frågan är vad. Man måste skriva ut sidan i sin helhet med menyer och allt för att texten på kortet skall komma med
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-12-20 klockan 18:41. Anledning: stavning

  13. #153
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Går man in via Chrome i mobilen ser man inte ens hela medlemskortet och det har jag svårt att ta som "fel hos användaren". Det går att zooma in men inte ut så man ser hela.

    .
    Jag testade och fick fram likadan bild men om jag la ner telefonen till liggande format så visades hela kortet.

  14. #154
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Haha och med en skärmdump så blev Codrifters förslag riktigt bra

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  15. #155
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Löser det gropis och andras problem?
    Man kanske inte måste ha ett utskrivet medlemskort?! De gånger man behöver visa upp det kanske man har mobilen med sig och en 'idiotfån' en androidlur funkar lika bra.
    Och saknas telefon med dessa möjligheter är det väl inte svårare än att de som det låter tiotalet personer som absolut inte kan lösa det på annat sätt får ett fysiskt medlemskort skickat till sig med PostNord?

    Och man kanske till nästa år kan få det som option mot en extra kostnad precis som de flesta företag numera har om man vill ha fakturor på papper i kuvert.


    Tycker att man kan ha som option att byta ut almenackan mot ett medlemskort istället då almenackan åker till pappersinsamlingen direkt
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-12-20 klockan 20:31. Anledning: La tillbaka citatet som citerat inlägg
    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  16. #156
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av gropis Visa inlägg
    Tycker att man kan ha som option att byta ut almenackan mot ett medlemskort istället då almenackan åker till pappersinsamlingen direkt
    Hej!

    Oj, synd.
    Ligger några timmar bakom den.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

  17. #157
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Har pingat Redis, då det är han som sköter kontakten med föreningssupport. I situationer som denna är det, som Herman redan påpekat, bra om man är överens om vad som är problemet. Jag upplever inte att det var så väldefinierat i början.

    När jag läser "kan inte skriva ut medlemskortet" så anser jag att påståendet gör gällande det är bokstavligt talat omöjligt för personen att skriva ut det. Steg ett för mig är ju då att testa om jag inte heller kan det. Kan jag det så utgår jag från att den andre gör på nåt annat sätt än jag. Då efterfrågar jag antingen dennes tillvägagångssätt eller faktorer som skulle kunna skilja våra förutsättningar åt.

    Nu upplever jag inte att problemet faktiskt var att det inte gick att skriva ut, utan att det bara inte gillades sättet man skriver ut det på, nämligen att man går till utskriftmenyn i sin browser och skriver ut sidan med kortet på. Stämmer det?

    Så det jag undrar är, vad är det vi vill påtala för leverantören?

    Att de valt att ha kortet som de har det är gissningsvis för att garantera högsta möjliga upplösning på såväl text som streckkod vid utskrift. Lösningen på detta är gissningsvis som redan antytts att antingen lägga medlemskortet på en egen sida alternativt få det skickat som en .PDF-fil och min gissning är att det senare skulle innebära mer jobb än det tidigare.

    Så för att veta om lösning 1 är en väg framåt behöver vi ju veta om det faktiskt finns problem som gör att medlemskortet inte visas överhuvudtaget och därmed inte kan skrivas ut men på beskrivningarna upplever jag snarare att "problemet" var att det inte gick att högerklicka på just specifikt medlemskortet och skriva ut enbart det? (Vilket i min värld INTE är synonymt med att inte kunna skriva ut det.)
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  18. #158
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527
    För mig är problemet

    1 Spara det på min hårddisk finns endast loggan med, inga personliga uppgifter eller streckkod

    2 Skriver jag ut hela sidan kommer inte medlemskortet med

    3 Går ej att markera endast kortet för utskrift och får det att fungera

    4 Tar jag en printscreen så blir kortet lite pixlit , vet ej om streckkoden fungerar

    Ja , jag har hög säkerhet på min dator
    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  19. #159
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Ur mitt perspektiv

    Kortet går att skriva ut om än inte optimalt av flera skäl.

    Spar man däremot 'bilden' på kortet som man ser så är det tomt eftersom bilen inte innehåller någon personlig information utan den genereras på webbsidan och presenteras ovanpå bilden.
    T.ex. ett LaTex script borde enkelt kunna generera en pdf som är i högre upplösning och som ger en bestämd storlek på medlemskortet, denna pdf borde man kunna ladda ner eller få skickad till registrerad e-post adress.
    Saknar man skrivare kan man få den utskriven via någon tjänst som erbjuder utskrifter.


    Att kasta STCS kalendern är ju dumt av flera anledningar speciellt om man inte har en smart telefon med kalender i.
    Man kan t.ex. ge den i julklapp till sin kära granne.


    Som tilläggsfråga: Är det möjligt till nästa år att fortsätta att skicka med plastfickan?
    Köper man själv får man för väldigt många år
    http://kontortema.se/visitkortsficka_sjalvhaftande

    En förutsättning är ju då att man löst utskriftsstorleken så det man skriver ut passa enkelt för alla.
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-12-21 klockan 10:37. Anledning: Plastficka?

  20. #160
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Den generella tanken är väl att medlemskortet har spelat ut sin roll. Digitalt är vägen framåt, papper hör hemma på 1900-talet.

Liknande ämnen

  1. Ny motorsetup för og 9-3 Cab, feedback efterfrågas.
    Av NP i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 18:01
  2. Feedback om min nya dekor?
    Av Matrix021 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 00:36
  3. Feedback på köp
    Av Vassle i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 21:31
  4. Aut eller man!? Ni som kör Ng 9-3 kom med lite feedback!
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 09:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •