Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fortfarande felkod P1034 efter byte av lambdasond

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    26
    Medlem#
    -

    Fortfarande felkod P1034 efter byte av lambdasond

    Hej,

    Har nyligen haft problem med att motorlampan tänts, bilen har gett felkod p1034(O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1) samt P1110(Avlastningsventil).
    Efter god hjälp här på forumet så har jag bytt vakuumslangar, avlastningsventil samt främdre lambdasonden.

    De första milen så var bilen nöjd och allt var frid och fröjd. Efter ett tag så märkte jag dock att bilen ibland ryckte trots att jag låg i jämn hastighet och höll konstant gas.
    Nu har dock motorlampan börjat tändas igen och visar felkod P0134.
    Är det någon klok person här på forumet som har någon ide? Det känns inte som att lambdasonden redan skulle gått sönder, eller vad tror ni?

    Jag har sökt runt en del på forumet och hittat förslag om att det kan vara sladdarna till ecn som är dålig, men jag har ingen ide om hur jag skulle kunna testa detta.

    Bilen är en 9-5 Vector 2002, 2.3t.

    Tack på förhand.

  2. #2
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 333
    Citat Ursprungligen postat av Vectordavid Visa inlägg
    Hej,

    Har nyligen haft problem med att motorlampan tänts, bilen har gett felkod p1034(O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1) samt P1110(Avlastningsventil).
    Efter god hjälp här på forumet så har jag bytt vakuumslangar, avlastningsventil samt främdre lambdasonden.

    De första milen så var bilen nöjd och allt var frid och fröjd. Efter ett tag så märkte jag dock att bilen ibland ryckte trots att jag låg i jämn hastighet och höll konstant gas.
    Nu har dock motorlampan börjat tändas igen och visar felkod P0134.
    Är det någon klok person här på forumet som har någon ide? Det känns inte som att lambdasonden redan skulle gått sönder, eller vad tror ni?

    Jag har sökt runt en del på forumet och hittat förslag om att det kan vara sladdarna till ecn som är dålig, men jag har ingen ide om hur jag skulle kunna testa detta.

    Bilen är en 9-5 Vector 2002, 2.3t.

    Tack på förhand.
    Du letar upp båda ändarna till kablaget i fråga och använder summern på en multimeter och försöker lirka/ruska i kablaget och ser om du slutar få utslag (kontinuitet) i summern. Hittar du det har du hittat ditt glapp. Oftast vid kontaktstycken och där kabel legat i böj.

    Skickat från min F8331 via Tapatalk
    SAAB 9-5 Kombi Aero MY07 Fusion blue

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    26
    Medlem#
    -
    Stämmer det att kabeln från lambdasonden ska gå in i ecun? Dvs den som ungefär sitter under framrutan?

  4. #4
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 333
    Föreslår att du letar upp WIS:en för din bil och slår upp det i den. Där finns svar på alla dina frågor.

    Skickat från min F8331 via Tapatalk
    SAAB 9-5 Kombi Aero MY07 Fusion blue

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 920
    En felkod berättar oftast var felet sitter. Det pekar nödvändigtvis inte på vilken del man ska byta.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    3 758
    Medlem#
    10798
    Förmodligen avbrott mellan kontaktstyckets stift 4 och styrdonets stift 34, eller kontaktstyckets stift 3 och styrdonets stift 58.

Liknande ämnen

  1. Felkod efter byte av ABS aggregat
    Av MIB i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 02:01
  2. Felkod på TPS(spjällägesgivare) efter styrbox-byte???
    Av fulingbusen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 10:19
  3. Lambda trassel (Fortfarande), efter byte till NY lambda.
    Av DualC i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 00:06
  4. check engine lampa lysser fortfarande efter LMM byte????????
    Av viggen959 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 01:01
  5. Fortfarande check engine lampan lysser efter Lmm byte??
    Av viggen959 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 21:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •