Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 82 av 82

Ämne: Köper verkstäder bildelar direkt från Tyskland m.fl. länder?

  1. #81
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    Jo att skf har verksamhet över hela världen är ingen hemlighet men vad jag vet så gör de inga fordonsdelar överhuvudtaget själva förutom lager då. SKF vehicle aftermarket är ett separat bolag som gör som många andra. Pockar fina delar från andra och packar i egna kartonger. Finns ingen marknad i att ställa sig att göra allt från scratch om tretton andra gör saken lika bra som man kan knyta sig till.
    Dessutom har jag aldrig någonsin sett SKF drivaxlar och knutar innan de drog igång aftermarket delen nån gång vid sekelskiftet.
    Som sagt har SKF samarbete med en majoritet av världens biltillverkare. Man tillverkar fordonsdelar och säljer direkt till fordonstillverkarna. Det är inget man ser om man inte är i den branschen. Just drivaxlar har man hållit på med i över 100 år. Anledningen till detta är att det inte finns "tretton andra" som "gör saken lika bra". Dessutom utvecklar SKF och tillverkar diverse andra komponenter och system till fordonsindustrin.

    I år firar samarbetet mellan Ferrari och SKF 70 år, det längsta i F1 historien. SKF startade och namngav dotterbolaget Volvo, bland annat för att få fördelar vid utvecklingen av fordonskomponenter.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  2. #82
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Var läser jag mer om deras drivaxelhistoria då? Att SKF har gjort fordonsdelar hänger nog ihop med att de har tillverkat fordonslager sen begynnelsen. Nåt annat vet då inte jag av förutom i modern tid då aftermarketdelen bildades. Jag har SKF´s fordonskataloger från tidigt 1940 tal och det är bara lager och lager och lager i alla valörer.

Liknande ämnen

  1. Ska beställa delar från Tyskland
    Av Roger #2378 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-06-02, 11:11
  2. Frakt av bildelar från Storbritannien
    Av Pelle i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 16:07
  3. Lägre priser från ex.vis Tyskland?
    Av TubbeTurbo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 22:13
  4. sidokjolar ng900/og 9-3 från tyskland?!
    Av Heroo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 19:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •