Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 55 av 55

Ämne: 9-5 BP Motor stannar vid färd+efter stopp. Startar igen efter ca 30 min

  1. #41
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    30
    Haha, ok!

    - - - Uppdaterad - - -

    Ok, tack. Ska kolla på det i morgon. Vore grymt om det fungerade. Kör f.ö. vara Apple datorer så därav behovet av att hitta en dator som kan ge Tech2 OK att paras med bilen så alla operationer är möjligt. =D

  2. #42
    Grundladd Kerims avatar
    Reg.datum
    dec 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    244
    Medlem#
    10062
    Jag har en bärbar som är apple, kör med virtuell Windows 7 på som gör att jag kan ta med den datorn och Tech2 till bilen om jag skulle behöva ha sec.access!

    Men som Herman säger, du är nog ev i fel meny..
    Saab 9³ Aero -01 Steg 6 350hk BioPower - är nu i bitar!
    Saab 95 Griffin -10 Steg 1+ 250hk BioPower
    Tech2 med CANdi samt GlobalTIS och säkerhetsaccess.

  3. #43
    Jag fick något med security access med min aliexpress tech2 vid ett tillfälle. Tror det var när jag skulle in i menyn för att lägga till nycklar eller något annat under anti theft-menyerna. Men jag behövde bara vänta typ i 3 min och kolla hur tiden räknades ner och sen hade jag access. Har haft full access sedan dess. Det är inte så lätt att hitta allt man kan göra med tech2 i början. Menyer finns där i massor. Man hittar till slut.

  4. #44
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    30
    Ok grymt, ska installera Virtual Windows nu ikväll. Vad använder du för adapter från Tech2 kabeln ?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Bosse99 Visa inlägg
    Jag fick något med security access med min aliexpress tech2 vid ett tillfälle. Tror det var när jag skulle in i menyn för att lägga till nycklar eller något annat under anti theft-menyerna. Men jag behövde bara vänta typ i 3 min och kolla hur tiden räknades ner och sen hade jag access. Har haft full access sedan dess. Det är inte så lätt att hitta allt man kan göra med tech2 i början. Menyer finns där i massor. Man hittar till slut.
    Jo jag märkte också en sån funktion när jag lekte med den igår. Nu kommer jag inte in så långt. Vet i fasen vad jag gör fel..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Ehhh? Tech2 behöver inte paras med bilen.

    /via Tapatalk
    Herman.. Du har inte tid för lite support?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Kerim Visa inlägg
    Jag har en bärbar som är apple, kör med virtuell Windows 7 på som gör att jag kan ta med den datorn och Tech2 till bilen om jag skulle behöva ha sec.access!
    Men som Herman säger, du är nog ev i fel meny..
    Ok grymt, ska installera Virtual Windows nu ikväll. Vad använder du för adapter från Tech2 kabeln ?

  5. #45
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    2 998
    Är det adapter för USB till serieport som du menar så finns den informationen bl a här: https://www.tech2wiki.com

    Det finns även trådar här om vilka adaptrar som fungerar och inte fungerar.

    Jag tror inte att man får säkerhetsaccess utan att koppla Tech2 mot TIS2000, TIS2Web eller GlobalTis (finns det fler varianter?). Det vore intressant med en detaljerad beskrivning av hur det i så fall går till.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  6. #46
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    Är det adapter för USB till serieport som du menar så finns den informationen bl a här: https://www.tech2wiki.com
    Det finns även trådar här om vilka adaptrar som fungerar och inte fungerar.

    Jag tror inte att man får säkerhetsaccess utan att koppla Tech2 mot TIS2000, TIS2Web eller GlobalTis (finns det fler varianter?). Det vore intressant med en detaljerad beskrivning av hur det i så fall går till.
    Ok tack för info, ska kolla den tråden.
    Nej precis, Tech2 kräver kontakt med bilens ECU och det verkar inte gå utan Tis2000 typ.
    Däremot säger flera här att det ska gå ändå men jag kommer inte in.

  7. #47
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    2 998
    Jo, du behöver inte TIS2000 för att läsa felkoder och annan information. Det är bara funktioner som kräver säkerhetsaccess som kräver TIS2000 eller motsvarande.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  8. #48
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 484
    Medlem#
    2555
    Har du satt dit Candi-boxen emellan Tech2 och bilen?
    Garaget>> http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. 9-3 Aero SC V6 Automat -08. Dottern har övertagit den. Cupra Ateca -19.

  9. #49
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Har du satt dit Candi-boxen emellan Tech2 och bilen?
    Haha, ja självklart

  10. #50
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av BobbyHo Visa inlägg
    Ok tack för info, ska kolla den tråden.
    Nej precis, Tech2 kräver kontakt med bilens ECU och det verkar inte gå utan Tis2000 typ.
    Däremot säger flera här att det ska gå ändå men jag kommer inte in.
    Vad använder ni för seriell till usb-adapters ?

  11. #51
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 484
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Annars fixar man en kabel så man inte behöver seriell port.

    Kan rekommendera Homemade by Herman.
    100% fungerande.

    Keyspan USA-19HS 100% fungerande oxå.

    Aten som jag har fungerar inte alls.

    DSC_0487.jpg
    Senast redigerat av RZ den 2017-10-07 klockan 18:36.
    Garaget>> http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. 9-3 Aero SC V6 Automat -08. Dottern har övertagit den. Cupra Ateca -19.

  12. #52
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    2 998

    1 användare gillar detta inlägg


    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  13. #53
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    13 182
    FTDI funkar bra



    Men får att ansluta Tech2 till bilen behövs inga adaptar alls utan kabeln från Tech2 via CANdi till OBDII uttaget är allt som behövs och såklart att tändningen står i ON även om Tech2 i sig självt startar utan det.
    Sitter du länge och pillar är det bra att släcka lyset, inte ha backen i och stänga av ACC helt så du inte tömmer batteriet.

    På OG9-5 är det ytterst få gånger det behövs säkerhetsaccess, koda in nya nycklar/transpondrar kräver t.ex. det.
    Det Bosse99 var inne på som krävde att han väntade 180s (3min) är Immobilisering och det är antar jag bara en fördröjning så att det inte skall gå för fort att häva startspärren.
    Det har inget med säkerhetsaccess att göra.

  14. #54
    Grundladd Kerims avatar
    Reg.datum
    dec 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    244
    Medlem#
    10062
    Citat Ursprungligen postat av BobbyHo Visa inlägg
    Ok grymt, ska installera Virtual Windows nu ikväll. Vad använder du för adapter från Tech2 kabeln ?
    Jag kommer inte ihåg namnet men köpte på Kjell o Co. Det finns länkat i konversationen
    Saab 9³ Aero -01 Steg 6 350hk BioPower - är nu i bitar!
    Saab 95 Griffin -10 Steg 1+ 250hk BioPower
    Tech2 med CANdi samt GlobalTIS och säkerhetsaccess.

  15. #55
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 484
    Medlem#
    2555
    Fick du ordning på Tech2 och övrigt?
    Garaget>> http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. 9-3 Aero SC V6 Automat -08. Dottern har övertagit den. Cupra Ateca -19.

Liknande ämnen

  1. Motor stänger av sig efter en liten stund vid stopp OG9-3
    Av Emil1992 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-08-31, 01:04
  2. ng900 2,3i -97 tvärdör, startar igen efter några minuter?
    Av -Konrad- i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-11-16, 07:18
  3. NG900 -1998, startar inte efter kort stopp.
    Av Falcy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 10:23
  4. motor stannar efter gaspådrag??
    Av lillbonden i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 13:32
  5. Min 9000 startar men stannar igen efter 2 sekunder.
    Av nacken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 18:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •