Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 48 av 48

Ämne: Oljeläckage servopump NG9-3 B207

  1. #41
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    528
    Jag vred på ratten åt båda hållen. Och de känns som det är lämpligast än att hålla på att göra om samma procedur fler gånger. När man kört med bilen. Men det funkar ju självklart

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509

    Oljeläckage B207 saab 9-3 -06

    Nivån i tanken är bra. Ca 60% av avståndet mellan låg och hög på stickan i locket, mätt när man stoppat i, låst, och sen plockat upp locket.

    Så jag har väl motorolja i servotanken då. Två personer anser ju att det ser ut så. Men hur hittar den ut? Den kan väl inte ha tryckts ut genom locket om nivån är så låg?

  3. #43
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    528
    Men packningen läcker ju så även därifrån kommer det servoolja som rinner ner på blocket möjligtvis? Operationen är inte dyr eller svår så att börja byta dem sakerna skulle jag iaf göra för att utesluta det helt och hållet.

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509

    Oljeläckage B207 saab 9-3 -06

    Ok jag kunde inte se hur packboxen kunde göra så oljan läckte ut också. Tack. Har mycket att göra på bilen som kostar både tid och pengar så försöker hålla igen lite.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerat av masthugg den 2018-01-11 klockan 12:17.

  5. #45
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    528
    Det är ju svårt för mig att veta exakt vart den läcker men troligtvis så bör du ju byta den och det är ju en början

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #46
    Hej. Jag har bytt packboxen på syrrans bil 2 ggr. Ändock läckage. Hittade denna tråd. Mycket riktigt var backventilen tokslut.
    http://forum.saabturboclub.com/showt...hus-NG9-3-B207

    Mvh Loca

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #47
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509
    Intressant! Jag har de problem som beskrivs för det med. Tog du bilder som du kanske kan lägga upp i den tråden du länkade?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  8. #48
    Sorry. Inga bilder. Vad jag störde mig på innan förutom oljeläckage var att turbotrycket svajade ack så lite vid körning med fart hållaren. Trasig backventil skapar ju högre vevhustryck och även förlust av luft som passerat luftmassemätaren. Upplever turbotrycket som klippstabilt efteråt.
    Om man skruvar dän gasspjället kan man blåsa med en smal slang i hålet för backventilen . Skall vara stopp ned i insugsröret. Lite bök att lossa insugsröret och byta backventilen. Mvh Loca

Liknande ämnen

  1. Oljeläckage NG9-3 B207
    Av manganish i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2023-04-15, 11:51
  2. [LÖST] Oljeläckage NG9-3 B207
    Av Dumli i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2022-06-25, 14:58
  3. Oljeläckage NG9-3 B207
    Av Mrbled i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2021-05-18, 09:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •