Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Ljud endast i instrumentbrädan efter dörrbyte

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    129

    Ljud endast i instrumentbrädan efter dörrbyte

    Hej,

    Bilen är en 9-5 kombi Aero med AS3 (Haman Kardon) stereon. Jag bytte nyligen fram- och bakdörr på vänstersidan samt bakluckan mot motsvarande från skroten. Dessa kom inte från en Aero utan en 2.0t. Jag flyttade över högtalare från de gamla dörrarna och anslöt. Nu har jag endast ljud i de tre högtalarna på instrumentbrädan samt höger framdörr där det låter ganska burkigt. I bakdörrarna hörs bara ett svagt brus från högtalarna och från vänster framdörr hörs ingenting. Inget ljud heller från basen i bagageluckan. Har också för mig att man tidigare såg radiostationens namn i SID (RDS?) vilket jag inte gör nu. Håller man in knappen för att slå av/på RDS händer inget. Har stereon "glömt" att den är en AS3? Är det inte samma kontaktstycke i dörrarna på alla modeller? Har kollat alla säkringar till vänster om föraren, de är hela.

    Hade tidigare ut radion i samband med att jag värmde om SID & ACC displayerna, men la inte märke till om det var redan då ljudet ändrades. Hade även bilen inlämnad för svetsning av 2 hål i bagagerumsgolvet tidigare men satte själv tillbaka klädsel & sub så jag vet att den är ansluten.

    Tacksam för råd om vad detta kan bero på och var jag börjar felsöka! Har tillgång till Tech2, bara inte just nu i helgen.
    Senast redigerat av per740 den 2017-09-23 klockan 15:00.
    SAAB 9-5 Aero 2002 kombi

Liknande ämnen

  1. Inget ljud i mitthögtalaren instrumentbrädan 9-3 08
    Av TURBO PUTTE i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-01-26, 19:26
  2. 9-5 -99 2,0T Steg1, Endast grundladd efter trim?
    Av SC1 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 16:15
  3. Larm sluta fungera efter dörrbyte
    Av rob_saab900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 12:35
  4. skumt ljud från instrumentbrädan =)
    Av mr.b i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 12:56
  5. HJÄLP!...Endast glt efter att ha tryckrört borttaget!!??
    Av R.K i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 17:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •