Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Cadillac BLS -06 startar ej efter termostatbyte.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -

    Cadillac BLS -06 startar ej efter termostatbyte.

    Har en cadillac bls som jag bytt termostat, dieselfilter bak och en bussning på växelföraren. Tog lös batteriet för att komma åt. När jag var klar satte jag tillbaka allt och skulle starta bilen. Bilen startade men dog efter några sekunder. Försökte starta igen men den dog efter att tag igen, som då man slår va den på nyckeln. Upprepade några gånger och tillslut gick bilen. Motorvarningslampan tändes medan jag höll på att försöka få igång den men bilen gick som den skulle, körde några km. Idag då jag skulle starta bilen efter att jag installerat motorvärmare så är den helt död. Sätter in nyckeln och det klickar inte i tändningslåset (rattlåset går inte i när jag drar ut nyckeln). Står att antisladd/antispinn är ur funktion (vilket även var igår men då försvann de efter ett tag), symbolen för glödningen lyser inte och inte heller motorlampan, tankmätaren står still. Sen när jag ska vrida igång den så är de helt dött. Klickar inte ens från startmotorn.

    Lätt deprimerad,
    Oscar
    Senast redigerat av certina den 2017-09-17 klockan 14:31.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543
    Hur är status på batteriet?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Uppmätt till 12,5 volt

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543
    Har du tillgång till laddare? Prova att ladda batteriet ordentligt. Det kostar inget och en bra laddare talar även om ifall batteriet är ok eller inte. Ett uselt batteri kan mycket väl visa 12,5 V utan att det för den skull kan belastas.
    Hur gammalt är batteriet?

    Det kan självklart vara något helt annat, men ett dåligt batteri på dessa bilar ger alla möjliga märkliga fel.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Har ganska nyss köpt bilen men batteriet ska vara hyfsat nytt (vilket jag inte kan garantera). Har laddat batteriet med en laddare från typ biltema så var väll kanske inte riktigt bästa tänkbara. Ska testa sätta dit ett annat batteri idag för att vara helt säker. Tack!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Testade nytt batteri men felet kvarstår. Skulle läsa felkoder i odb-2 uttaget men det står att den inte får kontakt med ecu.

  7. #7
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    har caddyn startat??

Liknande ämnen

  1. Startproblem och felkod p0628 Cadillac BLS
    Av Eken92 i forum Modeller besläktade med Saab
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-02-20, 17:12
  2. Värmeproblem efter termostatbyte 9-5
    Av CFATE2008 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-03-30, 22:26
  3. Illaluktande efter termostatbyte?(Väldigt konstigt)
    Av Spetan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 11:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •