Resultat 1 till 20 av 26

Ämne: Griffin-garaget

Trådad visning

  1. #1
    Grundladd Beeoss avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    307
    Medlem#
    7606

    Griffin-garaget

    Satt och funderade på om jag skulle starta en projekttråd över nya bilen.
    Men insåg snabbt att det hade blivit en tråkig historia då jag knappt göra några större ingrepp.
    Så det blir en tråd med lite funderingar och frågor, tips och råd. Sen får vi se vart det bär av.

    Lite bakgrund
    Jag har en längre tid letat efter en bra ersättare för vår NG9-3 SC -09 Biopower då vi behövde en automat. Några har dykt upp under åren, men antingen har dom varit lite tråkigt utrustade eller gått fasligt långt. Eller så har priset varit på tog för högt för vad jag får.
    Men en dag plingade min telefon till med en notis från blocket. Jag hade lagt in annonsbevakning tidigare under året, då rätt objekt försvann väldigt fort. Annonsen sa att det fanns en NG9-3 Griffin Aero -12 uppe i Ängelholm. Väldigt bra utrustad och allt, men det är en diesel.. Aja. Värt att kolla på tänkte jag.
    Ringer till bilfirman (ca 10 min efter att annonsen kom ut) och pratar lite med en säljare och bestämmer att jag får komma upp och titta. -Vill du att jag bokar bilen så länge? Fick jag som fråga. -Nej svarade jag av någon anledning.
    Det var en intensiv stund vid dator och telefon för att ta reda på så mycket jag kan om just TTID-motorn då jag inte har någon erfarenhet alls av dessa motorer. Stort tack till Henrikg och Fredrik 1941 för hjälpen.
    En liten stund senare sitter jag i bilen och är på väg upp till firman. Fulltankad med all möjlig information om vad jag ska titta och lyssna efter.

    Väl på plats får jag direkt kontakt med säljaren som säger att dom blivit nerringda och var tvungna att ta bort annonsen på blocket för det var 5 personer i kö efter mig. -Du ringde först så jag reserverade bilen åt dig. Sa säljaren medans vi gick ut mot bilen. Phu! Tänkte jag..
    Laserröd, röd som synden var bilen och efter en kort inspektion av skicket inser jag att bilen har mer utrustning än vad annonsen och säljaren sagt. Bra! Det enda som faktiskt saknas är Bose-paketet.
    Jag fick nyckeln i hand och tog bilen ut för en provtur. Snabbt insåg jag att TTID-motorn är en riktigt trevlig motor och automatlådan upplevdes betydligt bättre än min gamla Turbo-X. Efter rundan inser jag att bilen överträffar förväntningarna, ringer sambon och rådfrågar vad hon känner.
    Några minuter senare skrev jag papper på vår nya Griffin Aero!

    5 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Beeos den 2017-09-07 klockan 20:35.

Liknande ämnen

  1. Kolla-min-bil-på-garaget-tråd!!!
    Av RaLLe i forum Foto & film
    Svar: 1144
    Senaste inlägg: 2017-02-22, 14:22
  2. extrem 99 på garaget
    Av NaitSirk i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 05:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •