Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Problem med stereon (modifierad) NG9-3 -05

  1. #1

    Problem med stereon (modifierad) NG9-3 -05

    Hejsan.

    Är lite ny här och tänkte höra om det är någon som vet hur mitt ljud är uppbyggt köpte den för ett par dagar sedan där det satt slutsteg och 2 st basar bak. Ligger någon silvrig MDS dosa under förar stolen där båda högtalar kablarna går in och lågnivån går in. Sen har dom kopplat remote kablen till säkrings boxen bak och till 12 volts uttaget bak. Fattar inte ett skit. Den röda plus kablen sitter på batteriet med en säkring som det ska. Se om någon förstår detta
    Senast redigerat av SebbeTheKing den 2017-08-11 klockan 20:45. Anledning: Stavfel

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kävlinge / Skåne
    Inlägg
    129
    Vad är det mer exakt du undrar över, det silvriga under stolen låter som ett slutsteg iallafall, sen att dom har tagit remote från ett strömuttag är ju bara för att tända steget när du slår på tändningen men ja vad vill mer veta
    9-5 Aero -02
    Ford T-bird V8 -94 Bmw 352 e36 coupe -94 Subaru Impreza WRX - 06 Subaru Impreza WRX STI - 18

  3. #3
    Det jag behöver veta är hur fanken jag får igång det. Jag original slutsteget ligger där under med lågnivå utgångar men bredvid den ligger någon Anna plastig adapter av något slag. Vet inte hur man lägger ut bilder här tyvärr

    https://www1.garaget.org/gallery/ima...ec0be8abad.jpg

    Såhär ser det ut under ungefär. Lånad bild från garaget.org
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-08-11 klockan 21:28.

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Välkommen till STCS
    Vad säger förre ägaren?

    Så här är bilen från fabrik Ljud i 9-3 SS/SC -03-06
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #5
    Tackar.
    Föra ägare vet inte ett skit han heller. Det är ägaren innan han. Och den personen får jag ej tag på. Men det sitter ju lågnivå utgångar på det steget som är under förar stolen. Men känns som om att inget utav prylarna i bilen för ljudet är inkopplat till någon huvud enhet liksom. Fattar inte ett skit av det här. Haha

  6. #6
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Det kanske har suttit en eftermarknadsstereo i bilen tidigare? Om du vill ha igång ljudet får du väl återställa till original, montera eftermarknadsstereo och ta ljud från den, eller använda informationen i Hermans tråd för att koppla in slutsteget.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kävlinge / Skåne
    Inlägg
    129
    Det som ligger under stolen ser ut som en hög till lågnivå omvandlare. när du har tändningen på lyser det lampor på slutsteget som du har vid baslådan?
    9-5 Aero -02
    Ford T-bird V8 -94 Bmw 352 e36 coupe -94 Subaru Impreza WRX - 06 Subaru Impreza WRX STI - 18

  8. #8
    Nä det är ju de som är lustigt. Inget lyser. Men allt är inkopplat. Förutom någon huvudenhet då. Ja allt original funkar ju som det ska men inte slutsteg eller hög till lågnivå adaptern. Borde ju lysa eller funka på något viss när det ändå är inkopplat. Blir knäpp på det här

    - - - Uppdaterad - - -

    Är väl steget sönder då kanske

  9. #9
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 889
    For om mulig kanskje kunne hjelpe til med å finne ut hva du har, få det til å fungere og ev. hva som var montert opprinnelig kan det være til hjelp om du titter på denne her og da har svar på noen spørsmål: http://saabworld.net/showthread.php?t=25259.

    - Ser du hvilken ICM som gjelder, ikke skjerm, liten - eller stor skjerm?

    - Har du lyd KUN i høyttalerene i instrumentpanelet?

    - Dette gjelder en sedan?

    - Ser du hvilket Saab delenummer det er på forsterkeren under førerstolen?

    - Er det et Saab delenummer på forsterkeren bak - og hvor var bassene montert?

    - Er tanken din å få eksisterende "opplegg" til å fungere eller tar du sikte på å få bygget opp til original?
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kävlinge / Skåne
    Inlägg
    129
    Vart i landet finns du om det skulle kunna vara ngn som kanske kan hjälpa till att titta för det är svårt att göra lite olika kontroller när man inte ser hur allt är kopplat och om det är ström på alla ställen som det ska vara det.
    Är säkringen vid batteriet hel?
    9-5 Aero -02
    Ford T-bird V8 -94 Bmw 352 e36 coupe -94 Subaru Impreza WRX - 06 Subaru Impreza WRX STI - 18

  11. #11
    Hej alla och tack för all hjälp.

    Igår så gick jag igenom alla dragna kablar. Jag drog bort +kabeln som är dragen undertill i ett tjockt plast rör. Kopplade den utanför bilen och satte ditt det på steget och då jäklar funkade allt. Vet inte riktigt vad det beror på. Om det är något brott på kabeln kanske. Men nu va det lös iallafall. Tack än en gång

Liknande ämnen

  1. Problem med Stereon/Ljudet i min SS -03
    Av fejjn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •