Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 159

Ämne: Billigare besiktning?

  1. #41
    Jag har i hela mitt liv jobbat i offentlig verksamhet i statlig kommunal o privat regi..till sist handlar det om att få det att framstå som bra.dvs en illusion om att allt är bra..vad vill jag ha sagt med det ? Jo att man kan ju tycka o önska hur något ska fungera , men resultatet blir det samma.
    Jag talar i det stora perspektivet.
    Saab 95 2.0t Biopower 2007. steg 1.

  2. #42
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 919
    Medlem#
    12120
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Så är det då inte här. Den gamla bilprovningen ligger fortfarande långt efter övriga aktörer både vad gäller tillgänglighet och service, och är dessutom en av dom dyrare.
    Vilken service saknar du ? tillgängligheten där det väl finns stationer är väl ungefär likvärdig, men det finns ju av naturliga skäl färre nu.

    Och dyrare ? här är dom oftast billigast, men ganska likvärdiga se ovan vilka priser jag fick på lokala stationer, att du påstår dej kunna besiktiga för 295:- eller mindre får stå för dej, jag har inte hört om någon annan som lyckas med det annat än vid enstaka kampanjer.


    Jag syftade på att staten slipper kostnaden för bilprovningen och istället kan lägga dom pengarna där dom behövs.
    Om det nu varit så att bilprovningen gick runt, så borde den fortfarande kunna göra det.
    Det är ju givetvis så att det är svårare att gå runt när andra plockat russinen ur kakan. Men är det inte så att stationerna man driver nu faktiskt går runt, så har jag förstått det.

    Ändå så är bilprovningen numer en av dom dyraste aktörerna på marknaden, vilket rätt tydligt visar att den inte kan ha finansierat sig själv.
    påstår DU ja, utan att kunna visa något belägg för det, JAG hittar inte de extremt låga priserna du påstår dig ha, och jag har inte sett någon annan som gör det heller.

    Peka gärna på en station och tid där jag kan besiktiga för 295:- eller mindre.

    Ja, det kallas tillgång och efterfrågan. Här fungerar det ypperligt, vi har gått från en station till ett tiotal och väntetiderna har gått från månader till minuter.
    Många mindre orter som tidigare inte haft någon besiktningsstation har numera fått lokala privata aktörer.
    Och ANDRA mindre orter har blivit av med sin station eftersom den inte lönade sej, och får nu åka dubbelt så långt bort, är det en bra utveckling tycker du ?

    Det är knappast en fördel för mej i stockholmsområdet att det gick från typ 10 stationer till 30(?) efter avregleringen, jag hade inga problem att hitta en tid innan heller. Nu kan jag välja på flera stationer till ännu högre priser.. vad gav det mej ?

    Inget statligt behöver göra vinst, det finansieras via skattsedeln. Går man back, begär man bara mer pengar i nästa års budget. Varför då ens försöka?
    Så enkelt är det inte, det skulle du förstå om du hade haft insyn i statlig verksamhet.

    Jag ser det inte som en service att stationen besiktar MC då jag inte har någon MC, så varför ska jag behöva betala för det? Jag har mycket hellre trevlig personal, kortare väntetider och bättre service på dom tjänster jag använder och betalar för.

    Men nu handlar det inte om något man kan VÄLJA att göra eller inte, det handlar om en kontrolltjänst man TVINGAS anlita när man äger fordon.

    Ditt uttalande är ungefär lika smart som att jag vill att vi lägger ner alla cancerkliniker, för jag tänker ändå inte få cancer, varför ska JAG betala för det ? ..och cykelbanor ? jag cyklar ju inte, det får DOM betala för.

    Helt oavsett missar du min poäng med flera meter, det har blivit nackdelar med avregleringen, PUNKT. Sen om du personligen drabbas eller ej är relevant i sammanhanget.


    Då är vi av olika åsikt. Jag anser att den som gör jobbet bäst ska göra det, och det är tyvärr mycket sällan staten som gör det.
    Och vad är BÄST ?

    Problemet med privata aktörer som har vinstintresse är ju att man lockas att tumma på reglerna för att öka profiten, om en aktör exempelvis gör sig känd för att släppa igenom en viss typ av fel, men kostar lite mer, då kommer dom ju att få kunder oavsett, men man tummar på säkerheten. Eller om man exempelvis struntar att kontrollera "dyra" saker (som E-märkning på lysen) vid registreringsbesiktning.

    Just kontrollorgan anser jag därför att dom bör drivas utan vinstintresse, alltså i statlig regi.

    Och det är väldigt få statliga organ som drivs till självkostnadspris, dom allra flesta finansieras hårt via skatter.
    Tja, tycker du att exempelvis polisen eller tullen ska gå med vinst ? ..ganska få statliga verk bör gå med vinst eller jämt ut skulle jag vilja säga.

    Du måste ju förstå att pengarna kommer från dej och mej oavsett, skillnaden är fördelningen och var vinsten hamnar.

    Dessutom är statliga verk och myndigheter dit skattepengar SKA gå, hur skulle det annars fungera ?

    Kan privata aktörer göra det bättre och billigare så låt dom göra det, och sen kan staten övervaka att dom gör ett bra jobb inom dom områden som behöver övervakas.
    Och hela den övervakningsapparaten är gratis tror du ? ..och vem betalar det ? och borde inte det kontrollorganet också privatiseras med samma logik ?

    Annars håller jag (hör och häpna) med i princip, det finns inget självändamål att saker ska drivas statligt, men det finns undantag, kontrollorgan och infrastruktur är sådana undantag.

    Den misslyckade apotek-avregleringen är ju ett bra exempel som KUNDE ha blivit bra, men inte blev det på grund av många olika skäl, bristande regler och kontroll är två.

    4 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av GlennB den 2017-08-31 klockan 02:26.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  3. #43
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Intressant diskussion här.
    När jag läser får jag känslan att prisnivån är högre i Stockholmsområdet än i Gävletrakten. Det är en fri marknad med olika tuff konkurrens i olika områden. Så det är ganska naturligt att priserna varierar.

    I Stockholm fanns redan tidigare relativt många stationer och många kunder. De nya som öppnade och de som tog över behövde inte sänka priset om de ändå fick skapligt full beläggning. Kanske... I Gävle har man gått från 1 till 10 stationer, så det kanske är en överetablering. Då kanske en större prispress kan förklara de lägre priserna i området.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    659
    Jag tycker att bilbesiktning är en myndighetsutövning, och myndighetsutövning skall utföras av det offentliga.
    Hur illa det kan gå fick vi bevis för när Bergkvara hade tillstånd att släcka sina egna "2:or"...

  5. #45
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Även om jag starkt ogillar avregleringen så kunde det ha varit värre. Det kunde ha varit som i UK, där är det ju personal på verkstäder som är certifierade att utföra besiktningar, MOT Test. Jag hyser en stark misstanke att det är ett mycket bra sätt att skaffa sig mer jobb, helt enkelt. Incitamenten för att vara "snäll" är obefintliga, snarare tvärtom där man gladeligen slår ner på saker eftersom man då kan erbjuda sig att fixa det. Min dåvarande flickvän hade en Nissan Micra som jag då rakt inte kunde hitta några fel på, men som inte gick igenom testet och såklart så fixade hon det på verkstaden som utförde testet, det var ju enklast så.

  6. #46
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Billigaste jag har hittat är Carspect i Uddevalla för 295:- men då tillkommer merkostnaden för att ta mej dit, 408:- jämfört med "monopolstationen" i Skara som kostar 475:- samma tid i slutet av september så jag tjänar 228:- på att besiktiga min bil hos bilprovningen.

    Precis ALLT blir bättre av att privatiseras se bara på apotek skola och vård (obs ironi)
    Det har ju även gått ganska bra för transportstyrelsen

    Ha det gött, Sven

    3 användare gillar detta inlägg


    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  7. #47
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av MaMa Visa inlägg
    Jag tycker att bilbesiktning är en myndighetsutövning, och myndighetsutövning skall utföras av det offentliga.
    Hur illa det kan gå fick vi bevis för när Bergkvara hade tillstånd att släcka sina egna "2:or"...
    Så att behöva besöka 2 ställen för att t.ex. få en anmärkt glappande kulled?
    Nä, systemet med ackrediterade bilverkstäder för att åtgärda och släcka 2or handlar om att kunna regelverk, följa dem och ett ömsesidigt förtroende.

    Titta på besiktning av andra saker som lyftar, hissar och allehanda processutrustning i industrin där det privata sköter det bra.
    Och hur ser det ut i flygindustrin? Jag har själv arbetat inom den militära delen och även där handlar det mycket om att ha rätt utbildning, ett fungerande reglemente och i slutändan ett förtroende.

    När vi bara hade statliga bilprovningen förekom det besiktningsmän man inte kom undan om man hade otur eftersom det var monopol och få valmöjligheter.
    T.ex. en gång när rallybilen besiktigades så slog den ökände besiktningsmannen sin hammare genom golvet "för här brukar Saab 96'or vara rostiga" men det var bara det att plåten var kärnfrisk och målad på både in och utsida. Inga mattor och ingen döljande rostskyddsmassa och hammaren fastnade och när han ryckte loss den var det ett exakt fyrkantigt hål efter hans rosthacka.
    Samma gubbe hade en förkärlek till att köra morakniven i bromsrören med eggen först oavsett om det var mjuka kopparrör eller något av hårdare material och skapade läckage i mer än en bil med tämligen nya kopparrör. Näe, monopol har inte bara fördelar.


    För att försöka återvända till topic så tycker jag däremot att branschen är lite 'ful' med att erbjuda extra allt för några hundralappar extra lite i stil med vad elektronik och vitvarubraschen för med alla försäkringar de vill sälja på sina kunder vare sig de behöver det eller ej.
    Hur skall en normal bilägare med noll teknikintresse men som är väldigt beroende av en fungerande bil agera? Klart den väljer extra allt eftersom besiktningsmännen berättar hur bra det är och att det kan förhindra oplanerade stillestånd.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #48
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Citat Ursprungligen postat av Sven Visa inlägg
    Precis ALLT blir bättre av att privatiseras se bara på apotek
    Just apotek har ju blivit väsentligt bättre. Mitt dåvarande lokala apotek hade före avregleringen öppet vardagar 10-18, lördagar 10-13 och stängt söndagar. Samma apotek har idag öppet vardagar 07-20, helger 10-18. Det enda som saknas är en tvingande regel om att dela lagerstatus och informera kunden om vilka andra apotek, även konkurrerande, som har den medicin du efterfrågar i lager.

    Bilprovningen vet jag inte. Jag har ju alltid varit "boka i god tid"-typen och det kombinerat med att vara Stockholmare gjorde att jag aldrig upplevde tillgängligheten som ett problem på monopoltiden. Kaffe samt trevliga samtalspartners har jag både hemma och på jobbet, så jag är mest intresserad av bilbesiktningen är snabb och billig (vilket är skälet till att jag startade tråden).

    Mina kompisar som alltid är ute i sista stund mot besiktningsterminens slut och tvingades på monopoltiden till timslånga dropin-köer på när alla ordinarie tider var uppbokade. De tycker nog att det är bättre nu när det finns mer tider att välja på.
    Senast redigerat av jellybear den 2017-08-31 klockan 09:55.

  9. #49
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Fast öppettider är inte allt. Jag har en bekant med kroniska besvär och sen avregleringen har det blivit ett litet h-e för honom att få tag på sin medicin här i Lund (nota bene, en stad med ett av Sveriges största sjukhus). Eftersom det inte direkt är Alvedon han äter så finns den helt enkelt inte på de flesta apotek.
    Apotek av idag vill ju helst sälja hudvårdprodukter och Alvedon, allt annat är ju jobbigt och dyrt att lagerhålla.

    Medicin kan ju vara livsviktigt och att då ens applicera vinst-tänk på en sån verksamhet kan ju vara direkt farligt.

    5 användare gillar detta inlägg



  10. #50
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Fast öppettider är inte allt. Jag har en bekant med kroniska besvär och sen avregleringen har det blivit ett litet h-e för honom att få tag på sin medicin här i Lund (nota bene, en stad med ett av Sveriges största sjukhus). Eftersom det inte direkt är Alvedon han äter så finns den helt enkelt inte på de flesta apotek.
    Apotek av idag vill ju helst sälja hudvårdprodukter och Alvedon, allt annat är ju jobbigt och dyrt att lagerhålla.
    Medicin kan ju vara livsviktigt och att då ens applicera vinst-tänk på en sån verksamhet kan ju vara direkt farligt.
    Jag både förstår och håller med - jag har själv en halvexotisk medicin som i regel inte finns i lager idag (jämfört med monopoltiden då den oftast fanns i lager). Lösningen med dagens system är ju att slå en signal till det apotek du avser besöka och kolla om medicinen är inne, och är den inte det så är de skyldiga att plocka in den inom 24 timmar.

    Så för mig personligen, när jag ska hämta ut min halvexotiska medicin, så spar avregleringen tid även om den regelmässigt inte finns i lager. Förut behövde jag sticka tidigt från jobbet för att hinna innan stängningstid, transportera mig till apoteket och sedan ofta köa för att komma fram till receptdisken. Numer ringer jag apoteket i anslutning till ICA maxi och ber dem ta in medicinen, sedan plockar jag upp den i samband med min veckohandling.

    Därmed inte sagt att det inte kan bli ännu bättre! Det är därför jag föreslår en tvingande regel för alla apotek att dela med sig av sitt lagersaldo, även mellan konkurrerande kedjor, så kunden inte behöver springa runt och leta själv.

  11. #51
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av jellybear Visa inlägg
    Därmed inte sagt att det inte kan bli ännu bättre! Det är därför jag föreslår en tvingande regel för alla apotek att dela med sig av sitt lagersaldo, även mellan konkurrerande kedjor, så kunden inte behöver springa runt och leta själv.
    Smart, likt det som Systembolaget har -> visa butiker med lagersaldo i vald region.
    Och näe, låt Systemet vara kvar!

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  12. #52
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    När man försöker likställa tillgång till cancermedicin med "rättigheten" att ha en motorcykel utan att behöva betala extra för det känner jag att diskussionen hamnat på en nivå som inte längre är särskilt intressant. Kan man inte skilja på allmännytta och egna intressen så blir argumentation smått absurd.
    Tack för mig.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  13. #53
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Det finns likheter i avregleringarna. Men också olikheter. Bara för att en aspekt är lika på apotek och bilprovning tror jag inte någon menar att man skall kunna besiktiga sin MC på alla apotek. Verkligen inte.

    Det här med MC besiktning har aldrig varit ett problem för mig. Men när alla nya apotek dök upp minskade försäljningsvolymen per apotek så det lönade sig inte att lagerhålla alla preparat. Vissa är mycket dyra, har kort hållbarhetstid (2-3månad), måste förvaras i kyl, och är klassade som narkotika. Lagersaldo redovisas inte av narkotika pga stöldrisken. Man måste ringa till apoteket och fråga. Men de offentliggör inte direkttelnr. Man kommer bara till en växel, som inte har koll. När en bekant skulle köpa sin medicin i Göteborg fanns den endast på ett apotek på Östra sjukhuset. Principen är den samma.

    Ju fler som delar på kakan, ju fler bitar blir det. Men bitarna blir mindre. Det gäller alla kakor.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  14. #54
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Sven Visa inlägg
    Billigaste jag har hittat är Carspect i Uddevalla för 295:- men då tillkommer merkostnaden för att ta mej dit, 408:- jämfört med "monopolstationen" i Skara som kostar 475:- samma tid i slutet av september så jag tjänar 228:- på att besiktiga min bil hos bilprovningen.

    Precis ALLT blir bättre av att privatiseras se bara på apotek skola och vård (obs ironi)
    Det har ju även gått ganska bra för transportstyrelsen

    Ha det gött, Sven
    Är helt inne på din linje, Sven!
    1) Det man tjänar på kort avstånd skall inte undrskattas!
    2) Nog borde man väl kunna spara en slant på att lägga ut Kungahuset på anbud?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  15. #55
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Är helt inne på din linje, Sven!
    1) Det man tjänar på kort avstånd skall inte undrskattas!
    2) Nog borde man väl kunna spara en slant på att lägga ut Kungahuset på anbud?
    Jag kan ställa upp som kung ;-)

    1 användare gillar detta inlägg


    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  16. #56
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Fordonsbesiktningsmarknaden 2016

    Den här rapporten utgör en del av Transportstyrelsens tillsyn och övervakning av fordonsbesiktningsmarknaden som omreglerades 1 juli 2010. Rapporten beskriver utvecklingen under perioden 1 januari 2016 till och med 31 december 2016. Alla siffror och uppgifter i den här rapporten kommer från Transportstyrelsen om vi inte skrivit något annat.

    https://transportstyrelsen.se/FileDo...nloadId=151971

    Utgår från att kung Sven kan svara på alla ev frågor på detta.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  17. #57
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Den här saxade grafen tycker jag är talande för vår diskussion:
    Capture.PNG

  18. #58
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 246
    Det kanske blir billigare nu ?
    "Från 2016 är det möjligt för besiktningstekniker från andra länder inom EES (eller från Schweiz) att tillfälligt eller permanent arbeta i Sverige. EES-länderna är alla länder som är med i Europeiska unionen (EU) samt Island, Liechtenstein och Norge. För den som driver ett besiktningsföretag blir det samtidigt lättare att anställa en besiktningstekniker, som är eller har varit verksam i något av dessa länder."

    Men sen om man ska förstå varandra är en annan femma men det kanske inte behövs....

  19. #59
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 037
    Medlem#
    10604
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Ju fler som delar på kakan, ju fler bitar blir det. Men bitarna blir mindre. Det gäller alla kakor.
    Så underbart beskrivet

    1 användare gillar detta inlägg


    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

  20. #60
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Besiktning. Opus eller Carspect?

    Alltid besiktigat på Svensk Bilprovning i Högdalen. Numera Opus.

    Fick dock ett erbjudande om att besikta strax bredvid för 339 kr på Carspect. De verkar bara ha en brygga och kan väl knappast provköra bilen inne på industriområdet? Opus har ju kvar sitt stora område med en liten provbana. Priset i stort sett det samma- Tror 390 på "lågpristid" ( ja herregud vad det har skenat)

    Jag är förstås mån om att den besiktigas väl. Samtidigt på en äldre bil kan man nog hitta saker att slå ner ner på. Vad tycker ni. Singla slant? Spelar det någon roll. I en väl fungerande marknad skall det inte vara någon skillnad. Men kanske ett mindre besiktningsställe är mer intresserad av en ombesiktning? Men säkerheten först givetvis
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

Liknande ämnen

  1. Billigare vs dyrare bil - vad anser ni?
    Av -Konrad- i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2018-02-05, 07:05
  2. Billigare bakstötdämpare 9-3 XWD
    Av Hakko67 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-04-02, 16:52
  3. Oljeläckage och dags för besiktning (Besiktning)
    Av terner i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 19:26
  4. Val av lite billigare däck
    Av SAABare i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 19:09
  5. 9-3 Sport, billigare att försäkra än 900 SE 2.0T
    Av WannabeeGBG i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 02:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •