Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 9 Högtalare men ingen harman kordon logo?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    GBG då, STHLM nu.
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -

    9 Högtalare men ingen harman kordon logo?

    Undrar vilket ljudsystem jag har egentligen. Det är en 9-5 2.0t sedan från 2003. Den har 9 högtalare. 3 där framme , 1 i varje dörr(4 st), och 2 bakom baksätets huvudstöd. Enligt länken nedan så borde det vara AS3 / Prestige, men enligt samma källa ska det då finnas en harman kordon logo längst bak och en "mellan dashboard och ratten". Det har inte jag!

    Ljudet är inget vidare. Vibrerar vid minsta bas och tunt. Något man kan göra?

    https://web.archive.org/web/20160601...aq_audio.shtml

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Den där fram satt bara på väldigt tidiga. De på högtalarna bak kan ev. ha försvunnit 2002, jag minns inte att de satt på min 2003a med HK.
    Om ljudet låter konstigt kanske någon högtalare är knäckt. Eller har någon vridit upp basen till max så det slår igenom? HK-systemet i en sedan tycker jag är bland det nästa Saab har haft i någon bil. Kolla också ifall Loudness är på, det tycker jag försämrar ljudet.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    GBG då, STHLM nu.
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Ska kolla loudness. Men nu skruvar jag basen helt och hållet ofta. Har läst många som säger att Harman Kardon systemet låter bra, men undrar verkligen om det är det jag har. Står det någonstans?

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 504
    Medlem#
    6973
    Det sitter H/K etiketter på alla element och på slutsteget. Skulle tro att det snabbaste sättet är att bryta loss mittgallret på brädan och skruva loss de 2 skruvarna som håller det elementet.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  5. #5
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471

    9 Högtalare men ingen harman kordon logo?

    Citat Ursprungligen postat av tomasrei Visa inlägg
    Ska kolla loudness. Men nu skruvar jag basen helt och hållet ofta. Har läst många som säger att Harman Kardon systemet låter bra, men undrar verkligen om det är det jag har. Står det någonstans?
    Står harman kardon på slutsteg och högtalare/baksidan på magneten.
    Senast redigerat av Mr_SunBear den 2017-08-04 klockan 11:08.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    GBG då, STHLM nu.
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Den där fram satt bara på väldigt tidiga. De på högtalarna bak kan ev. ha försvunnit 2002, jag minns inte att de satt på min 2003a med HK.
    Om ljudet låter konstigt kanske någon högtalare är knäckt. Eller har någon vridit upp basen till max så det slår igenom? HK-systemet i en sedan tycker jag är bland det nästa Saab har haft i någon bil. Kolla också ifall Loudness är på, det tycker jag försämrar ljudet.
    Loudness är nu avstängt. Har kollat närmare på det hela nu. Vänster framsidas högtalare är def knäckt. Dessutom fällde jag ner baksätet och kollade in bakom gallrett där och så vitt jag kan se så sitter det ingen högtalare där! (Kunde inte heller höra något ljud därifrån). Är det lätt att koppla på tro?

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 504
    Medlem#
    6973
    Saknas det högtalare i hatthyllan så är det troligen AS2 ljudsystem. För din huvudenhet har kasettdäck + CD?
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    GBG då, STHLM nu.
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    Saknas det högtalare i hatthyllan så är det troligen AS2 ljudsystem. För din huvudenhet har kasettdäck + CD?
    Det stämmer att den har kassettdäck + CD. Antar också att det är AS2. Vet du om det enkelt går att koppla på 2 högtalare därbak? Sen undrar jag om du har koll på vad jag ska köpa för att byta ut min spruckna högtalare i vänstra framdörren? och är det samma i högra framdörren?

  9. #9
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

Liknande ämnen

  1. Ingen diskant ur högtalare
    Av TheSaab9-3 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 22:36
  2. logo..
    Av geek53 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 22:09
  3. Saab logo!
    Av jvelin i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •