Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Byta TTiD "downpipe"

  1. #41

  2. #42
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av Andalf Visa inlägg
    Ser bra ut. Verkar dock inte bara samma som original?
    Passade bra?

  3. #43
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Jag gillar kvalitetsverktyg. Samt att ha innan man behöver. Dessa hade jag dock troligen behövt tidigare... beter late than never.

    307
    https://www.amazon.de/gp/product/B000189FG6
    410
    https://www.amazon.de/gp/product/B000189GQK
    414
    https://www.amazon.de/gp/product/B0002FT62G
    480
    https://www.amazon.de/gp/product/B00004SBCX

    Möjligt att man kan finna dem billigare, men Amazon.de är smidigt & det blev fraktfritt.
    Idag anlände Channellock - Nutbuster 307, 410, 414 & BigAss 480.

    Channellock_307_410_414_480.JPG

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #44
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    128
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Ser bra ut. Verkar dock inte bara samma som original?
    Passade bra?
    Det passade hyffsat. Flänsen mot kat var nog några grader fel i rotation. Jag löste det genom att justera klammret. Kan tänka mig att det har betydelse hur avgassamlaren sitter vinklad på turbon också.
    Jag förstår att det var trixigare att få dit Ferrita-modellen med svetsat klammer!

    Ang orginal vs Bosal så gjorde jag test med magnetpennan även på Bosal. Det nya Bosal-röret suger till sig magneten som vanlig skitplåt, "SCHMACK!".
    Det gamla röret, som jag förmodar är orginal, är mera tveksam till magneten. Om detta beror på en bättre stålblandning eller om värmeexponeringen kan förändra stålet vet jag inte.

  5. #45
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Originalröret är i någon form av rostfritt/rosttrögt material. Brukar bara vara flexdelen som är orsaken till byte.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  6. #46
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 947
    Bytte mitt original mot ett bosal.
    Passformen var OK/Bra förutom klämman som var katastrof.
    Gick inte att få dit överhuvudtaget. Så fick skära av klämman och fästa i originalinfästningen och sedan svetsa dit på röret.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Byta "tempgivare insugsrör" efter "check engine" tre blink 9000 -93
    Av saabdude i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-08-01, 00:52
  2. [LÖST] Måste man byta programvara med 3" downpipe på OG9-5 B235R
    Av kingback i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-12-04, 17:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •