Det är ju trist när man kommer ut från jobbet och ska gå till bilen, och upptäcker att någon parkerat sin skruttiga bil precis brevid..
..Men det klart, kör man italienskt kanske man vill sola sej lite i glansen av min Aero..
Det är ju trist när man kommer ut från jobbet och ska gå till bilen, och upptäcker att någon parkerat sin skruttiga bil precis brevid..
..Men det klart, kör man italienskt kanske man vill sola sej lite i glansen av min Aero..
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Jag vet vilken jag väljer
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Din bil ser troligen så fin och välvårdad ut så det känns tryggt att ställa sig bredvid dig. Ta Ferrarins nära parkerande som en komplimang.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Vilken känsla att släntra över parkeringen och suga i sig alla blickar från folk som tänker WoW han har en Saab!
...
Klart att man vill ställa Fiaten bredvid din sport combi, en riktig premiumbil, speciellt när man pimpat den med 1/2-dåliga "5 spoke twin fälg" kopior.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Jag tror det där är originalfälgar på en 430 scuderia faktiskt.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Det låter som någon är väldigt glad i Ferrari? Jag kan ju säga att "glansen" från det märket falnade en hel del efter att jag fått pilla på en för några år sen (tror det var en 360). Snacka om usel kvalitet och idiotiska konstruktioner.
Alla knappar kom från en Fiat Punto och hade motsvarande känsla. Paneler satt löst, gnisslade, och såg snabbt väldigt slitna ut. Avgassystemet var en enda stor limpa bakom motorn som satt upphängd på ett idiotiskt sätt vilket gjorde att vibrationerna skakade loss fästena på den gigantiska dämparen så det var ett återkommande jobb att svetsa ihop ljuddämparen.
De är nog roliga körmaskiner, jag fick inte provköra men det är ju få som har råd att köra omkring med dem eftersom service kostar som en liten bil då Ferrari i sin vishet valt att bygga bilarna på det mest service-ovänliga sätt man kan tänka sig.
När jag köpte min cabbe så stod valet mellan en SAAB cab eller en Ferrari 308. För 15 år sen var det inte omöjligt att hitta en 308 för strax över 200 och det hade jag haft råd med, cabben jag köpte kostade ju 155 efter prut. Jag blev dock avrådd, och avskräckt när jag blev informerad om att V8an har kamrem som skall bytas var 5000:e(!) mil till den facila kostnaden av, den gången, strax över 30000 då kamremsbytet kräver att motorn plockas ur.
Glansen över det märket ökade när jag pirovkörde en 458-italia
Tycker som Bollman. Ville oxo väldigt gärna köpa en Ferrari när jag fattade att en begagnad faktiskt inte alls kostade så himla mycket. Det som kostar är täta service och reparationer.
Grannens kompis hade haft en Ferrari verkstad. Jag pratade mycket med honom för att veta allt inför köpet. Han själv skulle aldrig kunna tänka sig att ha en Ferrari. Trots att han verkligen var van att arbeta med dem. Hans berättelser gjorde att mitt intresse svalnade helt. Jag skulle aldrig ha råd att äga en Ferrari om den användes. Att bara ha den i garaget funkar kanske. Men en bil som inte kan användas är inget för mig...
Det blev en hyfsat ny 9000 Aero med "full options" istället. Har inte ångrat mig en sekund.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Den som 2011 hade möjlighet att köpa en 458 tex stod nog inte och funderade på att köpa den eller en Saab.
Det beror väl helt på vad man skall ha bilen till. De tävlade ju inte direkt om samma kunder. Tror inte Saab såg Ferrari som en allvarlig konkurrent.
Nä, knappast 2011 när Saab var på väg mot konkurs.
Men det finns en gammal tidnings reklam från 1980-talet på en sida med texten "Vi gratulerar Ferrari till andraplatsen!" SAAB og 900 hade bäst prestanda av alla testade bilar... Ferrari var 2:a.
Tiderna förändras.
Senast redigerat av Mr.O den 2017-07-27 klockan 13:43. Anledning: Rättat faktafel. Tack aik.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Menade bara att jag tror det är väldigt få som står i valet och kvalet om de ska köpa en Saab eller Ferrari.
Saab hade väl inte gått i konkurs 2011. Min 9-5 var byggd april -11
Senast redigerat av aik den 2017-07-27 klockan 13:21.
Håller med dig aik. Så har det alltid varit.
Og 900 varianten kanske var snabbare än Ferrarin, men att man kunde lasta två rejält fåtöljer i bagageutrymmet var säkert något som gjorde att Saaben sålde bättre.
Ferrari är en dröm för de flesta bilintresserade. Men när man inser vad den kostar att äga blir inte suget att äga lika starkt längre.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Ja man är lyckligt lottad. Behöver inte välja melle en Saab eller Ferrari ☺️