Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Bussningsbyte motorbussningarna på 9000

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    242

    Re: Bussningsbyte!!!

    Jag lyfter en gammal tråd men undrar om det verkligen är nödvändigt att ta bort BTR och lossa fuelrail som LM gjort för att byta bussningen med speedparts verktyg?
    SAAB 9000 A50 2,0t -98

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Bussningsbyte!!!

    Jag svarar själv även om det var ett bra tag sedan: Jag är inte helt säker på att det var nödvändigt men då jag tyckte verktyget låg mot och var därför orolig att det skulle bryta mer och mer. Vågade således inte chansa. Dessutom vil jag minas att skruven till klamman som håller BTR:n satt vriden så den var i vägen. Merjobbet att lossa det jag gjorde tog dock inte mer än några minuter när jag väl beslutat göra det.

    Lycka till!

    PS. Jag kan nog leta fram ovan nämnda verktyg ur gömmorna om så krävs.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    242

    Re: Bussningsbyte!!!

    Jag tycker att det ser ut som att BTR:en kan komma att bli i vägen för bussningen när den är på väg ut så jag kanske tar bort den, det är väl bara att ta bort klämman och dra upp den va?

    Fuelrailen tror jag att jag låter sitta kvar, det borde gå bra men jag vill gärna höra synpunkter från någon som provat göra det med allt på plats.

    Tack för erbjudandet om verktyget men jag har redan köpt ett från speedparts så det har redan.
    SAAB 9000 A50 2,0t -98

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Bussningsbyte!!!

    Citat Ursprungligen postat av og900i
    Fuelrailen tror jag att jag låter sitta kvar, det borde gå bra men jag vill gärna höra synpunkter från någon som provat göra det med allt på plats.
    Men syftade jag så fel?
    Kan inte minnas att jag tog bort fuel rail:en utan lossade den bara något så det kunde röra sig några mm om så krävdes. Alltså de två skruvarna som håller den mot insuget men den fick sitta kvar på plats.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    242

    Re: Bussningsbyte!!!

    Ursäkta LM jag är lite trött efter en hård dag på jobbet.

    Då gör jag som du gjorde.
    SAAB 9000 A50 2,0t -98

Liknande ämnen

  1. Bussningsbyte framvagn OG9-3
    Av Gulingen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2016-01-26, 22:22
  2. Bussningsbyte i framvagn OG9-5
    Av HeRmAN i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 19:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •