Någon som har erfarenhet av MR tuning turboagg. Verkar ju skit billiga. Har sökt men ej hittat något på sökfunktionen. Kan väl inte vara original för 3200 för ett Td 04?
Någon som har erfarenhet av MR tuning turboagg. Verkar ju skit billiga. Har sökt men ej hittat något på sökfunktionen. Kan väl inte vara original för 3200 för ett Td 04?
9000 4ever
Ingen erfarenhet, men nej det är inte orginal. Kan hålla ok, kan rasa snabbt. Bara att testa o se. Eller masa sig ner till skroten och plocka av en bra begagnad!
En helt vanlig 9-5 2.0t Linear 2006 steg 1.
Min 9-5 aero har på senare tid tagit sig friheten att ryka lite vid kallstart och vid fullgasbelastning...
Dax för turbobyte inom en snar framtid alltså.
Fråga, är detta nåt att ha?
https://www.blocket.se/helsingborg/S...tm?ca=23_8&w=2
Jodå många kör på dem med nöjd resultat! jag hade dock rekommenderas köra deras T19 variant då får du mer utrymme för trim
Har steg 1 från Maptun, det får räcka...
Har bilen som "bruksbil" så vill inte lägga mer pengar än nödvändigt. Men det ska ju fungera. Priset känns ju bra och är andra nöjda med dom så får det nog bli en sådan
Är också intresserad av deras TD04, dock 19T.
http://www.mrtuning.se/p/modellanpas...19t-turbo.html
Är den identisk med den bakaxeldelar säljer?
http://bakaxel.se/turbo-td04hl-19t.html
Skulle tro att det är samma skit i allihopa. Jag köpte en 15T från Höör-killen, men jag bytte den mot en 19T, rakt av De såg löjligt lika ut, men han hade köpt 19Tn från eBay.
Samma tillverkare nog T19 är ju en T15 med större snurra
Senast redigerat av Moderator den 2023-02-15 klockan 21:15. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Passar kungskobran på dessa 15/19t tycker de inte ser ut o vara kortnos/trubbnos direkt.
Känns väl sådär i köpa en långnos 19t när man får problem o få dit grövre inloppsrör vilket tydligen krävdes då Saab gick upp till 260 hk.
Varför måste man ha en kortnos?
Senast redigerat av Moderator den 2023-02-15 klockan 21:15. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Måste och måste, det ger dig möjligheten att få dit ett grövre inloppsrör.
Senast redigerat av Moderator den 2023-02-15 klockan 21:15. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Ett tips innan turbo byte kan ju vara att köra ett leakdown test.
jag menar det tillhör ju vanligheten att kolvringar kocksar fast? Så var iaf fallet på min 9-5 hirsch, den blå rök vid start.
Slapp turbo byte, åkte på motorbyte.
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
Brukar dock inte blåryka vid start om det är ringarna, det brukar tyda på turbo.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Jag skulle tro att det är själva turbon som börjar bli sisådär... som sagt, blå rök vid kallstart och lätt blåskimrande dimma bak bilen vid inspirerad och gasglad körning, framför allt vid längre fullgas på motorvägen
Hej,
Jag har nyligen blivit saab ägare (igen). Jag har skaffat en 9-5 Biopower 2.3t årsmodell 2008 och är nu sugen på få lite uppdateringar. Hittade en firma mr.tuning som säljer billiga TD04hl turbos (3395 kr) är det någon som har erfarenhet av dessa. Läser man recensioner så ska de ju funka skapligt...