Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Blött passargerargolv NG9-3

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2017
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -

    Blött passargerargolv NG9-3

    För en vecka sedan ungefär insåg vi att det var plaskblött på golvet vid passagerarsidan. Googlade och läste oss till att det kunde bero på mycket. Vi torkade ut med fläktar och avfuktare och la in tidningspapper för att se om det börjar läcka in igen och varifrån. Har varit torrt och fint ändra fram tills idag när bilen stått ute i ösregn flera timmar. Vi har alltså inte kört med den, utan den har stått stilla. Golvet är rejält blött och det kommer någonstans från bakom handskfacket och rinner ner och samlar sig på golvet. Se bild.

    Nu är då frågan vad det är och vad vi kan göra? Jag har läst en del, men varken jag eller min man är speciellt duktiga på det här med bilar, men börjar bli trötta på att lämna in till verkstad så fort något händer. Finns det någon som kan förklara för två helt otekniska vad vi kan kolla själva? Gärna med bilder om det finns.

    Det finns inget som syns eller ser konstigt ut när man öppnar och kollar där vattnet ska rinna bort under rutan och torkarna, men det kanske är bakom som är problemet?

    Bilen är en saab 9-3 från 2004
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Annkina den 2017-06-23 klockan 22:54.

Liknande ämnen

  1. blött i kupen
    Av valiant i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 19:18
  2. Ng 900 går dåligt när det är blött ute..HJÄLP...
    Av zonix86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 08:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •