Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ac 9-3 -01

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Munktorp
    Inlägg
    21

    Ac 9-3 -01

    Har sökt men inte hittat nåt direkt svar, tänkte kolla om nån annan har haft samma problem och löst det.
    Har gas och inge lekage.
    Problemet. Fungerar oftast i svalt väder,
    Kan köra en stund sen sprutar det bara varmluft..ibland fungerar den igen om jag stänger av ac:n ett tag sen sätter på den..
    Men ibland inte..då kan det funka om jag stänger av bilen en stund och låter den svalna lite så fungerar den ett tag..
    Den fungerar nästan alltid när jag startar bilen på morgonen....

    Tacksam för svar!

    /MVH danne
    Svart 9-3 Aero -01 Nordic
    Stcs: 5884
    Bilder på GARAGET.org

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Ganska säkert samma fel som jag har på min, nämligen att magnetkopplingen slirar när den blir varm.

    Prova så här:
    När bilen är så varm att AC:n inte fungerar, öppna motorhuven, sätt dig i bilen och lyssna noga. Prova sen att slå på och av pumpen (t.ex. genom att trycka ECON på/av om du har ACC). Lyssna noga om det inte är så att man hör att skrapande ljud när ECON är av (alltså pumpen skall gå). Så är det på min iaf. Man märker det också på att när man trycker av ECON så ökar tomgången för att sedan falla ner igen.

    Fix finns tydligen, men jag har inte gjort något åt min. Än.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    627
    Medlem#
    5772
    Man kan om man öppnar huven se om kopplingen låser riktigt också. Den sticker ut en liten bit från remskivan på kompressorn så det är lätt att se om den slirar eller släpper helt när motorn är igång.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Munktorp
    Inlägg
    21
    Tack tack..ska kolla det snarast..borde man inte kunna mäta också...om man har 12 volt eller inte? och se om magnetventilen e trasig på det sättet?
    Svart 9-3 Aero -01 Nordic
    Stcs: 5884
    Bilder på GARAGET.org

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •