Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Thule takräcke på ng9-3 utan rails

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613

    Thule takräcke på ng9-3 utan rails

    Håller på att montera ett takräcke på min 9-3 SC som inte har några rails utan fick köpa en monteringssats för att montera i fästpunkterna. Men jag tvivlar på att jag fått rätt prylar alternativt att jag lyckats montera allt upp och ner på för det ser ju inte ut att passa överhuvudtaget. Det ser ju ut som om något man köpt på loppis... Är det verkligen så här det skall se ut???

    IMG_5266.jpg
    Senast redigerat av JiBe den 2017-06-02 klockan 21:05.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Går det att klicka bort locket på något sätt? Jag har äldre thule till min likadana bil, och den är bara plåt och tar därför inte i locket. Den där ser bättre och mer aerodynamisk ut, men den måste såklart sitta kloss an mot plåten...

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613
    Det går säkerligen att klicka loss locket på något sätt, har dock inte kollat närmare på det då jag helt tappade sugen när foten inte passade för fem öre. Redan när man skruvade fast fästena i taket på bilen så kom inte skruvhålet kloss an mot bilen, utan "vingarna" på fästet tar i först och det blir ett mellanrum mellan bilen och fästet vid skruven på ett par millimeter. Kollar jag på Thules köpguide så säger den att jag har rätt fäste... Jag skall se om jag kan komma ut och ta några bilder för att förtydliga vad jag menar.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Tittade precis på min egen. Nej, det går ju inte att klicka loss locken på något uppenbart sätt.

    Dock! Det är olika bredd osv bak och fram. Kan du möjligen förväxlat dessa?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613
    Dessa räcken är justerbara i bredd så de går att placera både fram och bak. Så det är inte där problemet ligger. Måste fattas typ någon gummihistoria att sätta mellan karossen och fötterna, men enligt instruktionerna som låg med i kartongen så finns inga sådana med på bild. Tyvärr så fanns det inte heller någon bild på hur det ser ut när det är monterat på bilen heller

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •