Trodde först mina dimljus var trasiga, men så såg jag av en slump att de bara verkar vara aktiva när jag har helljuset på.
Skall det vara så eller är det någon som kopplat snett?
Kan man koppla om så att de funkar oavsett helljus eller inte?
Trodde först mina dimljus var trasiga, men så såg jag av en slump att de bara verkar vara aktiva när jag har helljuset på.
Skall det vara så eller är det någon som kopplat snett?
Kan man koppla om så att de funkar oavsett helljus eller inte?
Kör: Saab 9-5 Aerokombi -04
Parkerad: VW Golf VR6 -01
Tillsammans med halvljus är olagligt och irriterande och ett bättre alternativ är vad vissa kallar Taxikoppling
Det är alltså en programmeringsfråga i bilens styrdon, görs med Tech2
FAQ: Taxikoppling för Saab 9-5
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Testa ställa ljusvredet på 0 och se om dimljusen lyser i så fall har du redan "taxikoppling"
Ja, halvljus+dimljus är ALLTID en olaglig kombination (utom på bilar med en extra lampa i dimljuset, då det räknas som varselljus - inte dimljus), däremot kan man om man vill åka omkring med enbart dimljus (fram) så länge det är ljust ute och god sikt, men jag ser bara en anledning att göra det personligen, och det är om man har en bil med flippljus och inte vill fälla upp lysena dagtid.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
iofs, xenonlampor av bra kvalitet kostar en del så det kan väl vara ett argument.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01